Nieuwe pook

Hakar

Donateur
Ik heb geen ervaring met de knoppen van Superskoda en de Superb, maar waar stokt het vervangen?
Al bij het demonteren van de oude knop, of bij het monteren.
Geef eens aan welke stappen je al hebt gehad.
 

Hakar

Donateur
Terwijl ik zat te typen had @skodasuperb94 al een linkje geplaatst.

Edit.
Ik zie op het bijgevoegde briefje Leather staan, is it real leather of chinees leather?
 

TooTall

Forumguru
Hoi daar :)

Op de foto's te zien van de Superskoda link is het gewoon een identieke bevestiging. Enkel was bij mijn aanschaf de vervangpook inclusief lederen hoes. Dat heb jij dus niet. Maar dat is geen probleem, *denk ik*. De lederen hoes zit gewoon met een ring onder de knop op de staaf.

-Met een plastic trim removal tool gewoon het hele vierkante frame loswrikken, en omhoog trekken
-In het zakje op de foto's van Superskoda zie je een metalen ringetje, dat moet je doorknippen. Dan kan je de oude knop loswrikken.
-Nieuw ringetje rond de staaf doen
-Lederen hoes op de juiste positie zetten
-Nieuwe knop erop
-Ringetje klemmen
-Frame naar beneden trekken, vastklikken.
-Klaar.

Wat heb je al gedaan? Is de oude knop al los?
 

FWesten

Senior Member
Hoi daar :)

Op de foto's te zien van de Superskoda link is het gewoon een identieke bevestiging. Enkel was bij mijn aanschaf de vervangpook inclusief lederen hoes. Dat heb jij dus niet. Maar dat is geen probleem, *denk ik*. De lederen hoes zit gewoon met een ring onder de knop op de staaf.

-Met een plastic trim removal tool gewoon het hele vierkante frame loswrikken, en omhoog trekken
-In het zakje op de foto's van Superskoda zie je een metalen ringetje, dat moet je doorknippen. Dan kan je de oude knop loswrikken.
-Nieuw ringetje rond de staaf doen
-Lederen hoes op de juiste positie zetten
-Nieuwe knop erop
-Ringetje klemmen
-Frame naar beneden trekken, vastklikken.
-Klaar.
Bedankt. . Maar iets paste dus niet. Ik zal er wat foto's van maken zsm...
Mogelijk hebben jullie de oplossing.
 

Hakar

Donateur
Ik vermoed dat het plastic cupje wat los onder op de foto staat misschien wel eens onder de hoes moet komen, dan de knop er door, en dan verder monteren.
 

TooTall

Forumguru
Je kan inderdaad niet gewoon de pook "lostrekken" zonder het volledige frame los te maken, moet langs onderen gebeuren. Tenminste, ik zou het niet aanraden want ik geloof niet dat de hoes dat zou overleven, langs boven...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

FWesten

Senior Member
Ik vermoed dat het plastic cupje wat los onder op de foto staat misschien wel eens onder de hoes moet komen, dan de knop er door, en dan verder monteren.
Je had gelijk. Dat plastic cupje moest er onder. Helaas mis ik nu het chrome randje wat ik had onder de pook en boven de hoes. Deze paste niet meer op deze pook...
 

Hakar

Donateur
Ik heb de foto's van de knop die op Superskoda staan nog eens bestudeerd.
Het gaat om alleen de knop, en niet om knop en laars zie ik nu.
Ik was in mijn reactie uitgegaan van knop en laars.
Zo heb ik het zelf vervangen in de Fab met hulp van Ome Ali.

Maar, als Superskoda een knop met onder ring aanbiedt, ga ik er van uit dat je ook de chroomkleurige ring van je originele pook kunt afhalen.
Je hebt de oude knop er toch uit, ik zou dan gaan proberen die chromen ring er alsnog af te krijgen.
Als dat zou lukken zou ik proberen die weer op de knop van Superskoda te krijgen.
Het enige wat het je dan kost is een nieuwe knijpklem ook wel slangklem met één oor genoemd van 13 -15 mm bereik voor een duppie of 7.

Goed, dat zou ik doen, maar wat jij doet is natuurlijk jouw keuze, en daar laat ik je vrij in.
 

FWesten

Senior Member
Ik heb die chrome ring er af kunnen krijgen. Maar deze is niet over te zetten omdat de vorm anders is...
 

Arjann

Forumguru
Vorig jaar heb ik die van mij op Ebay besteld, origineel Skoda van een S2 facelift. Kan alleen even niet meer vinden bij wie ik hem besteld heb helaas. Kostte iets van 60 euro ongeveer geloof ik.

Voor:
20171130_122302.jpg

Na:
20171130_122615.jpg
 

Hakar

Donateur
Ik heb kortgeleden eentje voor de Fab gescoord via Ome Ali.

Heb er even snel rondgestruind, maar zie voor jouw superb niet één twee drie een passende bij Ome Ali.
 
Bovenaan Onderaan