nieuwe Octavia

yprgwt

Lid
Hoi lui,
We hebben m besteld! Het was even twijfelen maar toch gekozen voor een Combi 1.8Tsi icm DSG en de L&K uitvoering.
De auto wordt geleverd in het zwart met zwarte dakreling, drie centimeter verlaging en het multifuctionele 3 spaaksstuur icm bluetooth telefoon, en voor de paardenkar van vrouwlief een afneembare trekhaak.
We hebben leuk zaken kunnen doen met de dealer in Heerenveen, we hebben 8 procent korting gekregen omdat we geen auto inruilden.

De volgende stap zal waarschijnlijk een chiptuning worden naar +/-200pk maar eerst maar eens even ontspannen inrijden.

groet , Frank
 

MarcoO2

Forumguru
Ha Frank,

Gefeliciteerd!!! Mooie auto, mooie uitvoering, geweldige motor! Daar ga je veel plezier aan beleven hoor! En welkom op dit forum natuurlijk!

De mijne is net vorige week getuned naar dik 210 pk en 345 Nm, wat een heerlijke auto is het nu... maar ook standaard is'tie prima te rijden hoor! Leuk detail: de mijne leverde standaard al ruim 180 pk ipv de opgegeven 160...

Veel plezier hier en met je auto!
 

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , hopelijk zal je het heerlijk vinden om met je skoda onderweg te zijn .
De 1.8 TSI is een geweldige motor als ik de reaktie's hier hoor.
Je moet wel opletten met chiptunen als je met DSG zit , naar het schijnt zou deze automaat niet zo heel veel pk's aankunnen. Hoe het juist zit , daarvoor zitten hier een aantal kenners in het vak.
 

nemo

Senior Member
Hoi en welkom!
Ik ben wel nieuwsgierig wat je nickname betekent en of je een foto van je roadster wilt plaatsen!! en je nieuwe octavia natuurlijk als je hem hebt.
 

___JC___

Forumguru
Welkom hier!
Klinkt als een dikke bak zeg, maar chippen met een 1,8TSI dsg gaat volgens mij niet lukken. De nieuwe 7 traps DSG in die 1.8TSI kan maximaal maar 250NM aan (droge koppeling). En dat heeft de 1.8TSI al standaard....

Check het ff bij je dealer anders.
 

Vacaro

Senior Member
Welkom hier, klinkt heel belovend en wij kijken uit naar foto's eenmaal geleverd.
Hoop wel dat je er juist aan doet door deze 3cm te verlagen, vermits je een paardentrailer mee wilt trekken. De O2 durft al gemakkelijk achteraan door zijn veren gaan en eenmaal verlaagt heb je dan ni veel meer over en zou je wel eens grond kunnen raken met je dessel van de trailer. Had je ni beter een 4x4 genomen, die mag 1600kg trekken ipv de 1400kg van de gewone, en staat ook iets hoger op zijn veren, wat toch handig is als de ondergrond eens beetje ruiger is, wat toch wel veel voorvalt op concours(jumping/dressuur/...).
 

yprgwt

Lid
Hetzer, jij mag nooit meer raden...
Even voor de rest: YPR765= de "bijna uitgefaseerde" gepantserde gevechtstaxi van de Nederlandse krijgsmacht, en yprgwt is de gewondentransport versie hiervan. Het is een makkelijke nickname; hij is altijd vrij:xyxthumbs:

En de 4x4 heeft zeker mijn aandacht gehad maar die was helaas niet leverbaar met DSG, anders was het de 4x4 geworden. En vwb het verlagen, als de kar aangekoppeld is gaat de achterzijde iets stugger worden met die "balgenset" elders op het forum besproken; maar dit wil ik eerst eens uitproberen.

En inderdaad het chippen gaat m niet worden, net gelezen op diverse fora op inet dat de dsg 7 max 250nm aankan, en dat heeft hij al af fabriek. Dus dan maar niet; maar 160pk en 250 nm moet maar genoeg zijn....

bijlage: fotootje Smart
 

Bijlagen

  • DSC01346-kenteken_400x300.jpg
    DSC01346-kenteken_400x300.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 37

nemo

Senior Member
Leuke smartie! Mijn zus gaat altijd helemaal stuiteren als ze een roadster ziet; ze heeft zelf een fortwo passion (? cabrio). Hoe rijdt zo'n roadster?

Je nickname, ik zou er nooit op gekomen zijn!! Heb je in die YPR gereden?
 

MarcoO2

Forumguru
En inderdaad het chippen gaat m niet worden, net gelezen op diverse fora op inet dat de dsg 7 max 250nm aankan, en dat heeft hij al af fabriek. Dus dan maar niet; maar 160pk en 250 nm moet maar genoeg zijn....

Meer is altijd leuker, maar geloof me: je komt zowel qua vermogen als qua koppel niks tekort. En misschien levert de jouwe straks ook wel, net als de mijne, fors meer vermogen dan de fabrieksopgave... :winkie:
 

___JC___

Forumguru
Meer is altijd leuker, maar geloof me: je komt zowel qua vermogen als qua koppel niks tekort. En misschien levert de jouwe straks ook wel, net als de mijne, fors meer vermogen dan de fabrieksopgave... :winkie:

Dat zou best wel kunnen natuurlijk, maar ik vraag me wel af of je DSG het gratis extra koppel dan wel aankan? Of zouden ze het bij een DSG wel checken en begrenzen op 250NM?
 

MarcoO2

Forumguru
Dat heb ik me inderdaad ook afgevraagd... maar ja, hoe zou dat te voorkomen zijn? Dan zouden te in de fabriek al moeten meten hoeveel pk's een motor levert, en dan de goeie in de versie met handbak hangen en de mindere in een versie met DSG? Lijkt me ook raar... al zou het wel verklaren waarom ik (met m'n 6-bak) een goeie heb! :crazy:

Of zou er in het opgegeven maximum-koppel van 250 Nm voor die DSG ook nog een behoorlijke tolerantie zitten?
 

yprgwt

Lid
Het rijden in Smart Roadster; mmhh ehhh overdekte rolschaats ;) je hebt verrekte weinig ruimte; in de deurbakken past een zonnebril. maar vwb rijden is er weinig wat mij bijhoud op een rotonde of een bochtig dijkweggetje. tel maar na: 82 pk op 775kg uit 3 cilinders...
Na de zomervacantie krijgt ie een opfrisbeurt in Berlijn; "lambo"deuren, tuning tot 100 pk en een schokbreker setje wat m vier centimeter lager maakt en voor de zomervacantie nog een leren interieur op maat uit Rotterdam... En dan zal mijn geld wel weer op zijn...
Enne over die ypr, inderdaad zes jaar mee mogen spelen bij Defensie.
Frank
 

yprgwt

Lid
Yes, de auto is binnen bij de dealer, en ze zijn nu de diverse onderdelen aan het monteren die niet af-fabriek zijn. Gisteren zijn mijn vrouw en ik gaan kijken: die kleur zwart is erg mooi, en het interieur ziet er toch een stuk beter uit als op de foto's in de folder.
Aanstaande donderdag kan ik m ophalen....
 
Bovenaan Onderaan