Nieuwe O3 1.5tsi DSG in bestelling, even voorbereiden

Mijn oude O3 2014 1.6tdi GLBL is aan vervanging toe (volgens de leasemij) en er staat nu een "Octavia Combi 1.5 TSI Greentech Business Edition DSG 5d" voor levering in week 2.

Ik heb een kort proefritje gemaakt in de DSG. Niet met alles kunnen spelen / testen. Zal de handmatige diesel in het begin wel gaan missen.

Heb de volgende vragen:
- Tips voor verandering van rijgedrag van de handgeschakelde 6-bak naar de DSG? Ik rij al meer dan 30 jaar handgeschakelde diesels dus het zal wel even wennen zijn.

- Een van de grootste ergernissen van automaten (vind ik) is het op de rem te moeten blijven staan bij verkeerslichten. Hoe kan ik voorkomen dat ik de mensen achter me irriteer met die 3 rode fakkels?

- Heb een standaard Amundsen navi besteld, wat ik nu ook heb. Maar zitten er grote verschillen in een Amundsen uit 2014 en een uit 2019? Ik las ergens dat de nieuwe Amundsen zelf contact kan maken met de garage / hulpdiensten, kan iemand dat bevestigen/ontkennen? Is het ding sneller met opstarten? Het langzame opstarten van de navigatie irriteert me nog wel eens.

- Ervaringen / tips voor uitwasbare beschermhoezen voor de achterbank / stoelen? (kinderen van 2 en 8).
 

Rofffel

Forumguru
Als je de voetrem vervelend vind, zou je een automaat met autohold moeten hebben. Deze schakelt weer naar D als je gas geeft. Weet niet of de nieuwe octavia deze heeft.
 

MaxN

Donateur
En waarom zou jij je ergeren aan je eigen remlichten?
Je kan de DSG altijd nog in de N of P zetten.
Autohold zit pas op de O4, die volgend jaar komt.
 

Edition03

Nieuw lid
Hoi Joop,