Nieuwe O2 1.2TSI DSG EBL Anth Grey

eam

Nieuw lid
Door alle levertijd perikelen hier op het forum, gekozen voor showroom model.. Nah eigenlijk is de reden het gebrek aan geduld. :rolleyes:
Even op kenteken zetten en leren bekleding erin.. en gaan met die :yeah:...
Zou 2 tot 3 weken duren maar het werden er zes :crazy: ...
Donderdag wordt hij afgeleverd en dan beginnen (hopelijk) 5 happy years met mijn O2..

Iemand nog een zinnige opmerking m.b.t. het inrijden (of is dat niet meer nodig)?

Thanx.

By the way eerste bericht op het forum.. ik heb al wel veel gelezen :koffie: en ik moet zeggen respectvol forum .... complimenten aan jullie allemaal.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Eam, welkom hier.
6 weken wachten is wel erg lang maar dat komt door de lederen bekleding ! Benzine inrijden is anders als diesel wat ik heb. Dus geen advies hierover van mij. Misschien als de de zoekfunctie gebruikt en inrijden intikt en dan berichten. Succes met wachten !
O ja, zodar je foto's hebt gemaakt moet je maar een album hier aanmaken. Erg leuk om te laten zien, vooral het leer hoe dat gedaan is.
Wat voor kleur wordt alles trouwens ?

hemi24

Forumguru
Eerste 1500km geen volgas en/of voluit accelereren. Staat omschreven in de handleiding...

eam

Nieuw lid
We hebben twee kleine smurfen op de achterbank dus ik wilde niet al te lichte bekleding nemen.. De kleur wordt net geen zwart -> donker-grijs met lichte stiksel..

Ik had het gezien in een Rosso Brunello O2 en het interieur zag er niet depressief uit.. dus gok maar genomen..
Ik zal foto's gaan plaatsen

Ik zal de handleiding doornemen inzake inrijden. Thanx Hemi24

hemi24

Forumguru
Voor het "inrijden":

The first 1 500 kilometres and then afterwards​
A new engine​
The engine has to be run in during the first 1 500 kilometres.​
Up to 1 000 kilometres​
– Do not drive faster than 3/4 of the maximum speed of the gear in use, that is 3/4 of
the maximum permissible engine speed.
– Do not use full throttle.
– Avoid high engine revolutions.
– Do not tow a trailer.​
From 1 000 up to 1 500 kilometres​
– Increase the power output of the engine​
gradually up to the full speed of the gear
engaged, that is up to the maximum permissible engine revolutions.
During the first operating hours the engine has higher internal friction than later until
all of the moving parts have harmonized. The driving style which you adopt during the
first approx.1 500 kilometres plays a decisive part in the success of running in your
vehicle.
You should not drive at unnecessarily
high engine revolutions even after the
running-in period is complete. The maximum permissible engine speed is marked by
the beginning of the red zone on the scale of the revolutions counter. Shift up into the
next higher gear on a vehicle fitted with manual gearbox before the red zone is
reached.
Extremely high engine revolutions are automatically governed, by the way.
For a vehicle fitted with a manual gearbox the converse situation also applies: Do not
drive at engine revolutions which are
too low. Shift down as soon as the engine is no

longer running smoothly.

bobby45

Actief lid
Gewoon rijden maar geen volgas voor en lange tijd.(even mag)
de truc is de aluminium zuigers met zuigerveren deze te lief behandeld slaan ze niet goed in en dichten ze niet goed af.
Dus gaan met die banaan.

geen lange (15minuten)zware belasting duitse autobann 180 km per uur

eam

Nieuw lid
@Hemie24 Hmmm ik heb DSG dus dat schakelen wordt natuurlijk nog wel iets spannender.. Snapt die DSG box niet dat hij nog moet worden ingereden dat ze daar zeg maar rekening mee houden?

@bobby45: Thanx helder.... ik ga er morgen meteen mee beginnen :923:

O2_1.2TSI

Actief lid
@bobby45: Hey dat is een interessante link :xyxthumbs:
Denk dat ik toch maar wat pittiger ga optrekken mede met wat er op mototuneusa staat vermeld. Hoop alleen dat ik al niet wat te laat ben, heb namelijk al 500km op de teller staan. Niet echt sloom gereden maar ook niet echt pittig zoals vermeld in jouw link.
Blijft de vraag hoe lang je dat pittig optrekken moet blijven doen, de gehele inrijdperiode van 1500km?!

eam

Nieuw lid
Thanx... Bobby..
Ik heb mijn O2 vandaag opgehaald en ik ben blij als een aap..:laugh::laugh::laugh::laugh:
Ik ga morgenochtend een weekje op vakantie dus mijn O2 kan zich direct als gezinsauto bewijzen.

eam

Nieuw lid
Ziet er goed uit.. Kan ook niet anders zeggen want lijkt nogal op die van mij.. Ik ben net terug... Ik zal binnen kort even foto plaatsen ook van het leer (zoals gevraagd). .

bobby45

Actief lid
15 " deusjevo

ha ha 15 " 205 60 :yeah: de zilver heeft 16"
valt me mee zeg maar er zitten dunlops sport1 op nog geen 70 euro;)

zeer goede band zat er standaard op geen keuze maar gaat er misschien wel weer onder michelen 91 euro

Bovenaan Onderaan