Nieuwe motoren

higgy

Forumguru
Vanochtend bij V-car even in een sheet mogen neuzen: per week 42 wordt de Superb niet meer met z'n huidige dieselmotoren geleverd: alleen de dieselmotoren van de O2 zijn er dan in te bestellen.
Medio 2006 (en dat kwam NIET uit die sheet) krijgt de Superb een lichte facelift. Neem aan dat het dashboard moderner (O2?) wordt en de kont een luxe-O2-uitstraling krijgt.
 

Dutch4x4

Senior Member
Dus niet meer die dikke 2,5 V6 diesel?

105 pk lijkt me trouwens wel érg mager voor de Superb.
 

VEEJAY

Forumguru
hebbe hebbe waarschijnlijk de 170PK TDI van de passat als topmodel. Of nog beter de 3.0TDI van audi (maar dat denk ik niet)
 

Berry

Senior Member
Niet allen bij de Superb ook bij de Fabia want daar verdwijnt de SDI motor en krijg je allemaal TDI
 

higgy

Forumguru
Off-topic: en VW dan: de 2.0 (benzine) eruit en die vervangen door een krachtiger (!) 1.4 met combinatie van mechanische compressor en Turbo!
 

Wiseguy

Actief lid
Het moet allemaal niet gekker worden nee.... /forum/images/graemlins/grin.gif Maar inderdaad, het is wel tijd voor een vervanger van de Superb.... en zeker ook een combi erbij... dan kan ik ooit misschien nog een stapje hoger in model... /forum/images/graemlins/laugh.gif Alhoewel ik helemaal te woepie tevreden ben met mijn O2 combi hoor.... hij rijdt geweldig!
 
Ik heb mij door dealer laten vertellen dat deze er volgend jaar komt en wel aan het einde. Wordt uiteindelijk wel voorjaar 2007.

Superbo
 

Wiseguy

Actief lid
De Superb Combi komt er aan? hmmm.... dat wordt sparen... /forum/images/graemlins/grin.gif maar goed, zal wel niet mogen van Miss Wiseguy.... bwahahahahaha!
 

higgy

Forumguru
Denk dat Superbo doelt op een nieuwe Superb, niet per se op een Superb Combi. Dat laatste lijkt me nl. ERG onwaarschijnlijk.
@Superbo: toevallig deze week bij V-Car exact dezelfde vraag gesteld, en als antwoord gekregen dat ze daar nog niets van bekend was. Eerst een nieuwe Fabia (2006), dan de Skoda Yeti en wellicht dan de Superb. Ik vermoed dat ALS ie komt, het in eerste instantie een fikse opfrisbeurt is, dus zoals tussen de O1 en de O2 (of trap ik nou iemand op z'n ziel? /forum/images/graemlins/wink.gif )
Na deze O2 Combi, voor mij over een dikke 3 jaar, ben ik best in voor een Superb 2.
 
Bovenaan Onderaan