Nieuwe leaseauto voor Bert

betolo

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Bert en en rij momenteel een Ford Focus, na (o.a.) twee Skoda's te hebben gehad.
Nu wil ik (heeeel) graag weer terug naar de Octavia. Prima auto hoor de Focus, maar ik mis de ruimte en de wegligging van de Octavia.

Nu mijn vraag:
Wanneer ik op de Skoda site een Octavia configureer zie ik o.a. het pakket Light & View. Heeft dit, buiten dat dit er natuurlijk best goed uitziet, eigenlijk enig nut?
En wat is eigenlijk een 'Multifunctionele camera'? Wat doet dat?
Ook vind ik vreemd dat hierbij de achteruitrijcamera wordt genoemd, terwijl deze volgens mij standaard op de First Edition zit. Zelfde geldt overigens voor de Virtual Cockpit.

Verder wil ik de volgende Octavia bestellen:
1,5 TSI m-HEV / 85 kW / Automatisch 7-traps DSG
Black Magic
Lichtmetalen velgen 17" Mensa Aero (PJ1)
Infotainment pakket (PTB)
Winter pakket (PWM)
Travel Assist pakket (PAB)
Trekhaak, wegklapbaar inclusief trekhaakvoorbereiding (PK1)

Mis ik dan nog essentiële zaken? Wat zouden jullie doen?
 

jongetje

Forumguru
Ik zou de oranje kleur nemen met de luxe bruine stoelen (elektrisch verstelbaar met ventilatie en massage) en zeker het panoramadak.
 

betolo

Nieuw lid
@jongetje Bedank voor je reactie.

Die oranje is zeker mooi, als je er van houdt. :unsure: Niet zozeer voor mij een optie.
Elektrisch verstelbare stoelen zie ik niet echt het nut van in. Ik ben 99% de enige chauffeur en als de stoelen één keer goed zijn ingesteld hoef je daar niets meer aan te doen. Dat panorama dak is wel een dingetje. Dat had ik mijn eerdere Skoda's ook. Ik vind dit echter wel erg prijzig. Net als die mooie cognac kleurige stoelen.
 

betolo

Nieuw lid
@ertromp Dank voor je suggestie.

Probleem met het soundsystem Canton is dat je die alleen kan selecteren wanneer je het lodge interieur erbij neemt. Geen idee waarom, maar dan wordt dat wel erg duur. (€ 590,- voor Canton en € 490,- voor Lodge interieur, dat is toch meer als € 1.000,-) :confused:
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou een elektrisch verstelbare stoel erbij nemen (als die er nog niet inzit).Die heeft de mogelijkheid om de zitting te kantelen, dat kan een handmatig bediende stoel niet. Net even gekeken dat is een optie van 1090 euro ...
Wellicht even proef zitten in de showroom ..?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik zou een elektrisch verstelbare stoel erbij nemen (als die er nog niet inzit).Die heeft de mogelijkheid om de zitting te kantelen, dat kan een handmatig bediende stoel niet. Net even gekeken dat is een optie van 1090 euro ...
Wellicht even proef zitten in de showroom ..?
Dat is zeker iets om te overwegen en uit te proberen. Ik heb nu een Astra met AGR stoel waarvan de voorkant van de zitting electrisch omhoog kan en een uittrekbaar gedeelte heeft om de zitting te verlengen. Je kan nog zo op electronische en/of optische luxe zijn ingesteld, maar die mogelijkheid is een niet te onderschatten persoonlijke luxe :love: Ik heb inmiddels in auto's van 60.000+ euro gezeten waarbij dat niet kan en dat is dan ook gelijk een groot minpunt.
Ik had overigens in mijn Skoda de optionele sportstoelen. Daarvan was de zitting zeker langer dan de standaard stoelen en de stoel kon gelukkig diep genoeg zakken om ook aan de voorzijde net voldoende ondersteuning te hebben. En dan had ik ook nog de hogere wangen aan de zijkant voor net iets meer ondersteuning.
 

Bakkertje

Forumguru
helemaal eens @RichTrip bij VW is de kantelfunctie (in ieder geval op de golf, passat en Touran) wel standaard aanwezig, handmatig of elektrisch bij volledig elektrisch verstelbare stoelen. De zitting in de Passats en touran die ik heb gehad zijn inderdaad ook verlengbaar, waardoor ik echt perfect zit,
 
Bovenaan Onderaan