Nieuwe Kodiaq 1.5 TSI trekt naar rechts bij volgas

Hallo,

Ik heb sinds november 2020 een Kodiaq 1.5 TSI DSG en rijdt goed maar... als ik volgas geef, trekt de auto sterk naar rechts.
Er zitten 19" winterbanden onder op dit moment.
Als ik stevig rem, gaat de auto rechtuit.
Ik ben al bij de garage geweest en werd mij verteld dat dit komt door verschil in lengte aan de aandrijf assen.
Al is dat zo, dit heb ik nog nooit mee gemaakt bij mijn vorige auto, Superb of Touran.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

mvg,

Maarten
 

Japanese Power

Donateur
Als je garage dit vertelt zou ik snel een andere zoeken. Wat een kul als dit echt zo is... klinkt een beetje zoals @Desperado al aangeeft als de helaas te vaak gebruikte noemer “producteigenschap”. Succes maar zou het hier niet mee laten zitten...
 

hemi24

Forumguru
Zoek eens op torquesteer.

Leuk, maar niet echt aan de orde met een 1.5 TSI in een Kodiaq...

Aangezien TS aangeeft dat er winterbanden onder de wagen zitten en er geen Skoda's af-fabriek worden geleverd met winterbanden, zou ik het daar maar eerst in zoeken!

Mijn Kodiaq met 1.5 TSI trekt op zowel winterbanden, als zomerbanden gewoon prima rechtuit.
 

Herre

Senior Member
Bij mij is dit ook niet het geval, het naar rechts of links trekken. Zowel op zomer als op winter banden komt dit mij onbekend voor. Ik heb ook een DSG, dus aandrijflijn zou gelijk moeten zijn.

Het lijkt mij niet dat het een product kenmerk is.
 

Tees

Donateur
Net als @hemi24 zou ik het zoeken allereerst zoeken in de banden. Iets heel simpels als verkeerde bandendruk in 1 van de banden kan al een afwijking veroorzaken, dat kan je simpel zelf nalopen bij een bandenpomp. Uitlijning zou gecontroleerd moeten zijn bij aflevering, maar een slordige (of gehaaste) dealer wil dat wel eens laten zitten, dat zou optie 2 zijn voor mij.
Verschil in lengte in de aandrijfassen? Dat lijkt me wel een erg rare uitleg, en een auto hoort gewoon rechtuit te lopen, zeker als 'ie nieuw is...
 

hemi24

Forumguru
Of hij heeft een tik gehad ergens tussen eind van de productielijn en het moment van afleveren.
Komt helaas vaker voor dan je denkt.

:nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan