Nieuwe kenteken serie voor personenauto's aanstaande

ertromp

Forumguru
Het is bijna weer zover een nieuwe kentekenserie voor NL auto's.

Bron: https://autorai.nl/nieuw-kentekenserie-in-2023/

De serie wordt als volgt opgebouwd: XXX-99-X. Drie letters dus, twee cijfers en afsluitend weer een letter.



Ooit in 1987 begonnen met een eigen auto en jawel Japanse Power een Toyota Corolla met kenteken HN-32-GH. Tweedehands en vele jaren mee naar de diverse complexen getourd. Niet stuk te krijgen. Een 1.3 uit 1982. Kijk die fietsbandjes in die wielkasten :ROFLMAO:

Foto_2023-03-10_120412.jpg
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Het kenteken van mijn eerste auto was GT-DP-63, een Ford Mondeo uit 1993, die we tweedehands gekocht hebben in 2000. De kleur een beetje net als die trui die je aan hebt op die foto. Zo'n trui, broek, jasje en kistjes had ik trouwens ook eind jaren 80, begin '90, 89/5, eerst 5 maanden Artillerieschool Breda, later 107AFDVA, 't Harde
 

Canon-Eye

Forumguru
Over oude kentekens gesproken...
Eerste dienstauto: Ford Taunus 12M 1965 (1,5 liter) met 09-87-AF (03-21-AF had ik leuker gevonden...). Die kreeg ik in gebruik toen mijn broer en directeur hem naar mij doorschoof. Na een ongeval werd deze tijdelijk opgevolgd door zo'n smal ogende Opel Rekord uit de late jaren '50, BE-00-66 en die weer door een gebruikte 12M, de HJ-33-38.

Mijn eerste zelfbetaalde auto was een witte NSU Prinz 4L met FE-64-04. De luchtgekoelde 2-cilinder leverdee maar liefst 34pk, hetgeen na een paar maanden "heropvoeding" uiteindelijk een topsnelheid van tegen de 120 km/u opleverde. Net genoeg om de kever van een collega bij te houden... die overigens gemiddeld wel 1:10 reed terwijl mijn NSU met ca. 1:16 à 18 genoegen nam. Ook bij ca. 54 guldens-centen (€0,245) per liter toch een significant verschil.
 

EdK

Forumguru
Echt niet !!
Ben blij dat ik het kenteken van me Yeti nog weet en nu van me Fabia, maar verder terug moet ik aan neef vragen !
Die gast heeft een tic of hoe het heet en weet van bijna een ieder de kentekens van hun wagens en motoren uit het hoofdje....
Of is dat toch een vorm van autisme ??
 
Bovenaan Onderaan