Nieuwe Kamiq Style dsg

Cavia

Nieuw lid
Beste mensen,

Wij hebben onze oude Skoda yeti van 7 jaar ingeruild voor een mooie Skoda Kamiq Style 7 DSG. datum 21-06-2021
Wat rijdt dat heerlijk nu.
Ik heb wel een vraagje over de nieuwe Kamiq:
Zit er in de kofferruimte geen uitneembare ledlamp meer, ik kan deze niet vinden.
Wel zit er een vast lamp nu in.
Volgens de dealer wordt deze niet meer geleverd, vreemd op de folder staat deze nog wel.

Alvast hartelijke dank voor jullie medewerking.


Met vriendelijke groet
Rob
 
Laatst bewerkt:

Cavia

Nieuw lid
Beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie.
Dus als ik het goed begrijp zit er nu geen uitneembare ledlamp meer in de kofferruimte.

Maar wij blijven zeker geniet van onze Skoda Kamiq hoor.

Mvgr Rob
 

Roronoa

Actief lid
Op wat baseren ze de inruilwaarde? We hebben een roomster en gaan deze ook willen inruilen binnen kort. Eerste keer voor ons om in te ruilen dus vroeg mij af hoe ze te werk gaan :) Enige tips of aandachtspunten? En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :)
 

Roronoa

Actief lid
@Soussi : wat denk JIJ dat de auto nog waard is?
Ik heb geen idee en kan me daar niet op baseren aangezien het niet uitmaakt wat ik er voor wil bij het inruilen? Roomster is moeilijk te verkopen als particulier. Vroeg mij af of Skoda naar de cataloguswaarde kijkt of effectief met de wagen rijden en een schatting doen. Das hetgeen ik mij afvroeg bij het inruilen van een wagen van het zelfde merk.

Cataloguswaarde is geloof ik 6k. Kan ik het ergens raadplegen? :)
 

Roronoa

Actief lid
lol geen flauw idee daarom dat ik het vraag aan de topicstarter hoe ze het bepalen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Roronoa

Actief lid
Ben mij gaan informeren bij de dealer en voor het inruilen zetten ze de auto op een platform waar ze mee samenwerken waar handelaars op kunnen bieden. Na enkele dagen wordt het laatste bod genomen en is het aan de klant om toe te staan of niet. :)
 

AdB

Senior Member
Zo gaat dat inderdaad tegenwoordig. De dealer waar je de auto inruilt heeft geen kopzorgen meer over of hij überhaupt de inruilauto op een bevredigende manier aan de man kan brengen. Dat betekent voor de klant dat ie niet moet rekenen op de hoofdprijs wanneer hij zijn bolide inruilt voor een prijzige nieuwe auto (wat vroeger wel het geval was: hoe prijziger de nieuw beoogde auto, hoe hoger de inruilprijs voor de oude).
 

hemi24

Forumguru
Zit geen enkele handelsgeest meer in die “koffieschenkers” die tegenwoordig in de showrooms ronddartelen!
Als ik wil handelen, dan doe ik dat op de dag (of hetzelfde uur) dat ik de showroom binnenstap en niet enkele dagen later...
 

Ronbe

Senior Member
Ben mij gaan informeren bij de dealer en voor het inruilen zetten ze de auto op een platform waar ze mee samenwerken waar handelaars op kunnen bieden. Na enkele dagen wordt het laatste bod genomen en is het aan de klant om toe te staan of niet. :)

Dit klopt voor een deel, echter niet voor courante auto's die ze zelf graag verkopen', en dan is onderhandelen wel degelijk mogelijk. Of een dealer zit te wachten op een 9 jaar oude Roomster lijkt mij inderdaad niet waarschijnlijk.
 

Roronoa

Actief lid
Ah hij heeft me enkel gezegd dat ze het via een platform doen. Kan wel snappen dat ze de Roomster niet makkelijk overnemen, want is echt niet gegeerd (+leeftijd en einde modelreeks) ondanks het wel praktisch is.

Heb een vraagje over de voorruit verwarming. Kan je de "lijnen" duidelijk zien of zijn ze nu zo goed als onzichtbaar bij de huidige Skoda modellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan