Nieuwe Kamiq - Connect problemen

thomasj92

Nieuw lid
Goedenavond allemaal,

Ik ben sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een Skoda Kamiq Business Edition. Echter blijft een probleem zich maar voor doen, wat ik ook probeer.

Ik krijg de auto niet geregistreerd voor Skoda Connect, alle stappen verlopen prima totdat ik 'hoofdgebruiker' wil worden in de auto en mijn inloggegevens invoer. Dan krijg ik de melding dat het gebruikersprofiel niet kan worden geladen.

Ik heb het geprobeerd via WiFi (hotspot via telefoon) en middels ingebouwde e-sim (als ik bij data pakketen in het menu kijkt staat daar niks, klopt dat wel?)

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
 

Alpha

Donateur
Hmmm herken ikzelf niet. Maar ik dit in pre corona tijd samen met de dealer gedaan.

Ik hoefde alleen maar in te loggen met mijn gegevens en beide sleutels in de auto te hebben.

Zou je eens bij instellingen en dan systeem informatie willen controleren op updates? Ik weet dat er afgelopen maanden een aantal updates zijn geweest voor de app “registratie”.

Maar als het niet lukt zou ik toch gewoon ff terug naar de garage gaan.
 

thomasj92

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie.
Ik ben al even met de updates bezig geweest, maar deze blijft zoeken.
Na een half uur wachten heb ik het opgegeven.

Of kan het zijn dat dit nog langer duurt?
 

Alpha

Donateur
Nee, dan is er geen update. Helaas heeft VAG geen “er is geen update beschikbaar” melding ingebouwd. Blijft dus tot het oneindige zoeken.

Dan is je systeem denk ik zo ver up to date. Soms wil een lang stukje rijden nog wel eens een update tevoorschijn toveren. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit bij mij altijd toeval was.

Ik zou even terug gaan naar de Dealer of de Skoda helpdesk bellen.
 

Alpha

Donateur
Najah mijn eerste gedachte. Maar toen dacht ik Covid? Alhoewel ik van mijn dealer ook af en toe t gevoel krijg dat ze dit hele update gedoe en apps gedoe ook niet helemaal “fijn” vinden.

In ieder geval heb ik min of meer bij de aflevering bewust dit soort dingen samen met de dealer afgevinkt.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb dat helaas ook gehad in oktober vorig jaar, bij de aflevering van mijn Karoq. Het bleek uiteindelijk dat de auto niet correct was aangemeld bij Pon.....
 

Okki

Donateur
Ik heb destijds over het hele multimedia gebeuren een hele uitgebreide uitleg van de dealer gekregen. Ik was er zelf waarschijnlijk ook wel uitgekomen, maar vond het toch een hele goede service.
 

thomasj92

Nieuw lid
Mijn skoda herkent mijn kenteken niet helaas.

Dat zou dan betekenen dat deze niet is aangemeld?

Kan trouwens überhaupt niet meer inloggen in de MijnSkoda app.
Zelfs geprobeerd het wachtwoord te veranderen. Maar dit helpt ook niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
@thomasj92 Dat klopt op de SCALA en KAMIQ wordt de MijnSkoda module niet meer (standaard) ingebouwd. Dit is een PON eigen module. Komt dus niet van Skoda af. Jij hebt alleen SkodaConnect als het goed is. Tenzij je dealer bewust de MijnSkoda module heeft ingebouwd...
 
Laatst bewerkt:

AvB

Senior Member
Ik heb de MySKODA app geïnstalleerd, niet Mijn SKODA.
Probeer die eens.
Je moet wel het kenteken en de VIN-code (het chassisnummer) bij de hand hebben.
 

thomasj92

Nieuw lid
Ik vind het maar een wirwar aan apps etc.

Inmiddels ingelogd in de auto. Zomaar ineens deed hij het gisteren.
Alleen nu kan ik geen hoofdgebruiker worden. Wat ik ook probeer.
Fantastische auto. Maar wat een gedoe met die techniek
 

Alpha

Donateur
@AvB ik wou al zeggen ;) ... Leek mij wel heel sterk dat iemand zijn KAMIQ verpest heeft met die energie slurpende module van PON.


@thomasj92 dat is goed nieuws! Wat voor melding krijg je? En heb je beide sleutels meegenomen in de auto?
 

thomasj92

Nieuw lid
Ik heb de MySKODA app geïnstalleerd, niet Mijn SKODA.
Probeer die eens.
Je moet wel het kenteken en de VIN-code (het chassisnummer) bij de hand hebben.


Deze zit op hetzelfde account als de connect app en werkt bij mij ook niet helaas
 

thomasj92

Nieuw lid
@thomasj92 dat is goed nieuws! Wat voor melding krijg je? En heb je beide sleutels meegenomen in de auto?

Beide sleutels al enkele dagen bij me. Voor het geval er ineens dingen werken. Haha
Maar hij geeft geen enkele melding.

Bij opstart vraagt hij of ik hoofdgebruiker wil worden. Kies ik daarvoor doet hij niks.

Ga ik via menu en dan alle stappen, kan ik blijven drukken op hoofdgebruiker worden. Maar er gebeurt niks.
 

thomasj92

Nieuw lid
QUOTE
Ik moet zeggen dat ik de MySKODA app een erg vreemde app vind.
Erg onoverzichtelijk en nutteloze informatie
 

thomasj92

Nieuw lid
QUOTE
Deze heb ik inderdaad gevolgd.
Ben nu bij de stap dat ik met 2 sleutels bij de auto moet zijn en de aanwijzingen op het scherm moet volgen.
Echter komen er geen aanwijzingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan