Nieuwe inverkeerstelling (BIV) Belgie

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Volgens http://belastingen.vlaanderen.be/nla...lt.asp?fid=324 wordt vanaf 01/01/2012 de inverkeerstelling (BIV) in BELGIE verandert.
Voor een 1.8tsi 160pk 10 f.pk 118kw is dit nu 1239 euro en vanaf 01/01/2012 633.92 euro,dit is bijna de helft.
Ik zou dan moeten wachten tot 01/01/2012 voordat ik mijn nieuwe wagen laat inschrijven als ik van dit voordeel zou willen genieten.
Als mijn wagen begin november geleverd wordt weet ik niet of ik zo lang kan wachten
Weten hier nog mensen van,laat het me weten:crazy:

Mark

Banned
Dit gaat nog aangepast worden, ze hebben een tijdje terug er in het nieuws nog over gehad. Dat bepaalde wagens met een zwaar vermogen minder moet gaan betalen gaat nog aangepast worden, hierop is namelijk veel kritiek gekomen dat deze juist voordeel zouden hebben terwijl kleinere wagens dan weer juist meer zouden moeten gaan betalen.

The bone collector

Senior Member
Inderdaad, er gaat nog een kleine aanpassing komen. De milieuvriendelijkheid zou nog een beetje meer gaan doorwegen in de berekening. Maar voor de rest 100% zeker hoor, het is vanaf 1 januari de Vlaamse overheid die de BIV gaat innen. Dus als je nog even kan wachten, bekom je een mooie besparing.

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Gebeld naar 1700 en daar zeggen ze ook dat het verandert op 01/01/2012,skodadealer heeft ook rondgebeld en daar bevestigen ze het ook voor 90%.Nieuwe BIV is goed gekeurd maar moet nog enkel gestemd worden.Mijn wagen gaat op 28/10 in produktie en rond 05/11 geleverd bij de dealer.
Tegen dan is er misschien al gestemd.Als het goed gestemd wordt ga ik zeker wachten tot 2012 want dit is toch een voordeel van 605 Euro

Bovenaan Onderaan