nieuwe golf-6

Hetzer

Forumguru
Wat vinden we van de nieuwe Golf ???, VW spreekt van een splinter nieuwe maar volgens mij is de Golf-6 meer een geupdate Golf-5

Golf VI: alle info

Volkswagen geeft de zesde Golf sinds 1974 veel techniek van de huidige generatie mee. Van binnen oogt de Golf wel een stuk chiquer dan het huidige model. Bedieningsknoppen voor de airco in de stijl van de Passat CC en diepliggende klokken moeten het interieur naar een hoger plan tillen. Het team van Walter de´Silva heeft zich met het design van de compacte middenklasser bezig gehouden. Het design van Golf VI geeft een hint naar het uiterlijk van toekomstige Volkswagens.

Zoals verwacht wordt de Golf VI vanaf de start leverbaar met een hele rits TSI en TDI-motoren. Als u een benzineversie wilt kunt u kiezen uit met vier motoren: 80, 102, 122 en 160 pk, de laatste twee zijn een 1.4 TSI´s. Bij de krachtigste versie wordt het 1.4-tje voortgestuwd door een compressor en een turbo, de 122 pk-versie heeft alleen een turbo. Later volgen uiteraard nog sterkere versies, onder meer voor de nog te onthullen Golf GTI. Op dieselgebied zijn er bij de start twee keuzes: 110 pk en 140 pk. Deze nieuwe commonrail-dieselmotor die we kennen uit de Tiguan en de Passat CC, heeft in de Golf een uitstoot van respectievelijk 119 gram en 129 gram CO2/km. Later volgt nog zowel een 90- en een 170 pk dieselmotor. Met 110 pk zijn we dit blok overigens nog niet tegengekomen. Op de instapmodellen na, worden alle
uitvoeringen leverbaar met de DSG-versnellingsbak. Afhankelijk van het koppel worden dat zes- of zeventrapsautomaten.
Het interieur is er behoorlijk op vooruitgegaan. We zien erg veel elementen van de Passat CC terug, onder meer de in kokers gelegde meters, het stuurwiel en de bediening van de klimaatcontrole. De handgreep in de deur loopt schuin omhoog, zoals in de Tiguan, waardoor de bediening van de elektrische namen meer binnen handbereik komt.
Naast designkenmerken krijgt de nieuwe Golf optioneel ook enkele technologische ontwikkelingen van de Passat CC. Kopers kunnen onder meer een adaptief onderstel, radargestuurde cruisecontrol en een parkeerassistent aankruisen op de optielijst. Dagverlichting is standaard en krijgt bij de duurste versie en de GTI de vorm van de bekende LEDjes aan de buitenkant van de koplamp.
Volkswagen heeft naar eigen zeggen ook erg zijn best gedaan om de Golf de ‘stilste auto in zijn klasse’ te maken. Onder meer door aerodynamische aanpassingen aan de buitenspiegels te maken en een extra isolatielaag in de voorruit aan te brengen.
In september kunnen we voor het eerst op pad met de nieuwe Golf, eind oktober staan de eerste demo’s bij de dealer.


bron autobild/week
 

Bijlagen

  • 8c69fb71e19108398d39779ca06f25fc.jpg
    8c69fb71e19108398d39779ca06f25fc.jpg
    55,8 KB · Weergaven: 28
  • 021c12d04c0a293a4350dcc344311510.jpg
    021c12d04c0a293a4350dcc344311510.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 26
  • f4206b6c7fc2c24af99489b8e81df3c9.jpg
    f4206b6c7fc2c24af99489b8e81df3c9.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 28

nemo

Senior Member
Meer een gepimpte G5, als je het mij vraagt. Vind hem nog steeds een typisch VW-kontje hebben, en de neus is vrijwel hetzelfde gebleven.
 

TL@

Forumguru
Vind hem wel mooi. maar ja ik heb altijd al een zwak gehad voor Golfjes.
 

sitechris

Donateur
Ik vind Golf ook altijd mooie, tijdloze auto. Design is over een paar jaar ook strak, vind ik bv ook van de Golf V. Nog steeds een mooie verschijning. Jammer dat de Golf altijd een (te) pittige prijs heeft. Zeker als je wat opties wilt.
 

nemo

Senior Member
Ik heb toevallig vandaag nog naar een Golf gekeken (stiekem). Maar er rijden al zoveel Golfjes rond.. Ik kies dan liever voor de nieuwe Jetta (die ik eeeerrrrggg leuk vind)!
 

EdK

Forumguru
Ik heb toevallig vandaag nog naar een Golf gekeken (stiekem). Maar er rijden al zoveel Golfjes rond.. Ik kies dan liever voor de nieuwe Jetta (die ik eeeerrrrggg leuk vind)!

Jetta ?? geef je nog een naam erbij !

SCIROCCO

Kijk dat is nou een leuk wagentje voor erbij !? :471:
 

Gieliovd

Forumguru
@ klink een beetje dom modus:

Komt er een nieuwe Scirocco? Wordt het idool van vervlogen tijden herbouwd?
 

tlpeter

Actief lid
Je hebt wat gemist denk ik :D

Volkswagen_Scirocco_2.jpg
 

Desperado

Forumguru
@Purk: :473:
Nieuwe Scirroco:wel aardig, maar ook niet de oude.
Vroegah herkende je de echte GTI's tenminste nog.
 

nemo

Senior Member
Dat gaan we jou niet vertellen !!!
September dan komt jouw model in de showroom !!

********* SUPERB version 2 *********

Ja je hebt gelijk. Maar mijn skoda-liefde is een beetje aan het afnemen. :(

Mijn Fabia begint wat gebreken te krijgen....

Ik heb bedacht dat ik even de relatie met mijn auto wat op moet krikken. Volgende week komen er windschermen op de voorportieren en ik heb nieuwe bandjes besteld. En ik ga de dealer vragen om de stuurbekrachtiging iets minder te zetten.
 

octaviabas

Senior Member
wat is het verschil met de golf V ?

vind het meer een facelift...

maarja , daarom rijd ik ook skoda.. staat er maar 1 van @ parking @ werk




enne, doe maar een golf I GTI , als ik dan toch in een golf zou moeten stappen
en waarom , nou , oa. hierom


en kom ik zowaar een filmpje tegen van mijn vorige wagen
306gti


maar , mocht het een keer zover komen dat we een garage hebben , komt mijn liefde weer terug.. een 205 GTI '88
 
Bovenaan Onderaan