Nieuwe Fabia2 Drive

Gysman

Actief lid
Sinds gisteren is zijn wij, naast al een tijdje de O2 2.0 TDI DSG Combi zakelijk te rijden, de trotse bezitter van een tweede Skoda. Het is een Fabia 2 Drive geworden, in het Antraciet Grijs, met een wit dakje. Ziet er leuk uit! Wit dakje was een optie van 300 euro, en is folie. PON schijnt een of ander bedrijf geannexeerd te hebben wat bestickering doet van auto's. Dat bedrijf komt vervolgens bij de dealer het dak plakken. Zijn ze een paar uur mee bezig. Voor het monteren gaat de antenne er niet eens van af. Vandaag uitgebreid in het licht het dak geinspecteerd en ziet er super strak uit. Nu hopen dat het mooi blijft.

Wel een onhandigheidje bij het openen van de achterdeuren: de auto heeft geen centrale vergrendeling, en het is daarom best lastig de achterdeuren open te maken. Moet je dus met je arm krom de auto in naar achteren, en dan 1x de aan de hendel trekken om de vergrendeling te openen. Vervolgens kun je dan van buiten de auto openen. Had vroeger ook geen centrale vergrendeling, maar dan kon je makkelijk net voorbij de B-stijl het knopje omhoog trekken en dan de auto van buiten openen. Ben hier nog niet zo handig in, misschien (hopelijk) gaat dit straks wat makkelijker, als ik het een keer of 30 gedaan heb.

Nog een onhandigheidje: ook de achterklep is van buitenaf niet te openen.

Verder een fijn klein autootje voor erbij, en dat voor een leuk prijsje, zeker als je vergelijkt wat je voor hetzelfde geld krijgt bij toyota/citroen/peugeot.

edit: nog even opgezocht: dat stickerbedrijf is vinytouch.
 
En hoe sluit je de achter portieren dan weer af ? Er is geen stift die je kunt indrukken.
Verder rijdt dit inderdaad een klasse beter dan de bekende drie met ook nog eens veel meer ruimte.
 

nemo

Senior Member
Oh die achterdeuren zijn echt een hel he??
Ik hoop nog steeds op een handigheidje of een knopje dat ik nog niet ontdekt heb, want dit is echt zo onhandig! Bij mijn vorige auto kon ik van buitenaf alle deuren openen, super handig om je tas achterin te gooien en dan in te stappen. Nu doe ik alsof mijn auto een driedeurs is..
 

Gysman

Actief lid
Jawel, het stifje is er nog wel, maar verzinkt in de deur als je hem indrukt. Als je de greep aan de binnenkant van de deur 1x opentrekt, dan komt het stifje naar boven. Ik begrijp werkelijk niet hoe dit door de gebruikerstests heen is gekomen, want om de deur van buiten uit binnen te ontgrendelen, moet je echt een slangenmens zijn. Handig, met een maxicosi in één hand....

edit: ik ben inmiddels op zoek naar alternatieven. Dit is een mogelijkheid, vraag me af of dit lastig in te bouwen is. Ben vroeger wel eens aan de gang geweest met deurpanelen verwijderen, en er brak altijd wel een lipje af... Verder ook zojuist Sander gebeld van S-Point, en toevallig toevallig, ze hadden juist een Fabia staan van een berijder met dezelfde vraag, dus ze zijn nu aan het uitzoeken wat de goedkoopste manier is om dit mogelijk te maken. Wordt dus vervolgd.
 

LenK

Forumguru
Dan is er geen "stokje" meer zodra je centrale vergrendling hebt. De bovenkant van de portieren is sinds de F2 helemaal dicht.
Dat het pinnnetje verdwijnt heeft te maken met dat er vroeger door hengelen naar een toen nog gemakkelijk bereikbaar pinnetje de portieren werden geopend.
 

Ronnie

Forumguru
Stiftje kun je er zo afdraaien volgens mij, misschien een iets langer stiftje monteren van de sloop of een ander type VW?
 

Maarten

Forumguru
[MODERATORBREAK]Omdat het hier voornamelijk gaat om de nieuwe auto van de topic-starter, dit topic verplaatst naar 'mijn auto'.[/MODERATORBREAK]
 

nemo

Senior Member
@ Gysman: dat is echt een briljante oplossing. Ik irriteer me namelijk kapot aan het systeem!! Mocht jouw dealer dit inbouwen, wil je mij dit laten weten?

@ Ronnie: dat zou ook een oplossing zijn :D
 

LenK

Forumguru
@Gysman: dat setje is wel erg goedkoop. Zou er iets meer geld aan besteden. Beetje l*llig als het na inbouw kapot gaat.
Inbouw zal nog best een klus zijn. Behalve de demontage van alle deurpanelen, de inbouw van de mechanieken moet je ook nog stroomdraden naar de alle deuren leggen.
 

nemo

Senior Member
@ LenK: het zou idd zonde zijn als het gauw kapot gaat. Ik kwam gister een set van ongeveer 150 euro tegen, dat heb ik er best voor over..
 

bobbie

Senior Member
Beste Gysman

Veel plezier met je nieuwe Fabia! Prachtige combinatie die kleuren! Wat voor een wielen zijn er onder je auto gemonteerd? Foto's?

Groeten van een mede grijze/witte Fabia-rijder
 

Gysman

Actief lid
De onze is tot op heden behoorlijk basis. Geen LM velgen dus, mogelijk komt dat nog. Top prio is momenteel echt de centrale vergrendeling, met het "gemak" waarmee ik nu de deuren kan openen lijkt het wel een driedeurs...

Velgen maakt hem wel af zeg, ziet er erg mooi uit. (ben even op zoek gegaan naar je foto's in jouw eigen post) Je spiegelkappen, hoe heb je dat laten doen, is dat ook folie? Of gespoten? (en de kosten?)
 

bobbie

Senior Member
De spiegelkappen was nog een klein probleemje. De orginele kappen die er op zitten zijn zwart en van kunstof. Op het kunststof zou de dealer wel het folie kunnen laten aanbrengen maar zou niet hechten. Vervolgens heeft de dealer (s-point) spiegelkappen besteld die glad zijn ipv ruw (de kappen die op de luxere uitvoering zijn meegespoten in de kleur van de auto.) De gladde spiegelkappen heeft vinytouch beplakt met folie. De kosten van de kappen zat in de afgesproken prijs van het dak.
 

Gysman

Actief lid
Zojuist teruggebeld door S-Point. Setje was 80 euro, met inbouw ergens tussen de (en nou niet schrikken) 800 en de 1000 euro vanwege de lange tijd dat de mannen er mee bezig zijn. Dat gaan we dus andewrs doen. Iemand ergens een manual van hoe ik de deurpanelen verwijder? Dan ga ik in een weekend wel even zelf aan de gang met mn schoonpa.
 
Bovenaan Onderaan