Giediezer's Zwarte Octavia Combi First Edition

JeSko

Forumguru
Dat klopt @Giediezer , met spiegelverwarming aan dipt de spiegel niet. Er moet aan 3 voorwaarden voldaan worden.

1- draaiknop moet in stand R staan
2- achteruit moet ingeschakeld staan
3- het moet geactiveerd zijn in de BC
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus als ik de spiegelverwarming aan heb, dipt die niet.
Correct, en dus ook niet in de L- of 0-stand. Zo kun je er selectief, naar behoefte mee omgaan.

Ik zet de knop alleen op R als ik die rechterspiegeldip écht nodig heb bij een achterwaartse manoeuvre (bv. een parkeersteek langs een hoge stoeprand of zo). Dat komt heel zelden voor, terwijl ik wel altijd achterwaarts mijn oprit indraai waar ik ook nog een S-bocht moet maken om uiteindelijk onder de carport terecht te komen. Dan wil ik juist niet dat de spiegel kantelt omdat ik in de normale stand veel beter overzicht heb.
 
Opnieuw een vraag.

Ik gebruik Android Auto in mijn Octavia 4. Dit werkt redelijk tot goed. Ik vind het opstarten af en toe lang duren (1806), maar enfin. Wat mij wel irriteert is dat het volume een stuk minder is, dan het volume van het infotainment systeem zelf. Daarnaast is de Google Assistant amper te horen. Dus de gesproken Whatsapp berichten en audio opdrachten vanuit de Assitant zijn gewoon te laag in volume. Ik heb overal in de instellingen gezocht, maar ik zoek wellicht verkeerd.

Daarnaast 'zegt' de Skoda bij het verlaten van het voertuig ook: "vergeet u uw telefoon niet in de teletoonbox?". Hier kwam ik gisteren pas achter, nadat het muis stil was en ik de auto uit stapte. Ook dit volume moet toch aan te passen zijn?
 

Canon-Eye

Forumguru
"vergeet u uw telefoon niet in de teletoonbox?"
Ik krijg ook een reminder "Mobiele telefoon niet vergeten aub" - gelukkig alleen op het scherm, niet hoorbaar. Zou wat mij betreft wel helemaal weg mogen, want de telefoon zit altijd in mijn binnenzak dus die kán ik niet eens vergeten.
 

TL@

Forumguru
Als het volume uit Android Auto te laag is, moet je dat verhogen (met de knoppen op het stuur) op het moment dat het type van melding dat je luider wilt hebben, actief is.

Wil je de Google Assistent luider, laat hem (of haar) iets zeggen en op dat moment druk je het volume omhoog (op het stuur is het makkelijkst, op de telefoon kan ook, op de radio zelf ook)
 

hemi24

Forumguru
Ik krijg ook een reminder "Mobiele telefoon niet vergeten aub" - gelukkig alleen op het scherm, niet hoorbaar. Zou wat mij betreft wel helemaal weg mogen, want de telefoon zit altijd in mijn binnenzak dus die kán ik niet eens vergeten.

Waarom zet je het vinkje voor die melding dan niet gewoon uit in het bluetooth-menu..?

:arghh:
 

LapNL

Actief lid
......

Het gebruik van de Virtual Pedal had ik waarschijnlijk wel in de handleiding kunnen vinden. Dit is me uiteindelijk gelukt. Bedankt @Patron !
.......
Zou je een uitleg kunnen geven hoe je virtual pedal aan hebt gezet? Of misschien een screenshot van de locatie in het menu. Ik heb een RSiV (uit NL), maar kan het echt nergens vinden! Begin bijna te denken dat het er niet op zit… Fully loaded maar toch niet echt misschien haha![/user][/user]
 
@LapNL Wageninstellingen
843ae4f48facee25285ec5359b39a77b.jpg
 
Bovenaan Onderaan