ad5000
Actief lid
Volkswagen komt eind dit jaar met een vernieuwde DSG-transmissie. De nieuwe versnellingsbak is compacter en telt een versnelling extra.
Dit is goed nieuws voor de overige concerngenoten en de kleinere modellen zoals de Fabia en de Roomster!
Hieronder het stukje zoals het in de Autoweek staat geschreven:
De automatische versnellingsbak met dubbele koppeling schakelt al razendsnel. Volkswagen gaat echter de natte plaatkoppelingen voor droge exemplaren vervangen. Het concern belooft nog snellere schakeltijden. Er is immers geen vloeistofbadje aanwezig, en hierdoor vergt het wisselen van verzet minder weerstand. En doordat de Direct Shift Gearbox over minder olie beschikt, is hij compacter en kan hij dwars geplaatst worden. In plaats van 7 liter, bevat de zeventraps DSG slechts 1,7 liter olie. Dat betekent dat DSG ook in een auto van het formaat Polo past. Door de transmissie zeven verzetten te geven, konden de ingenieurs de eerste versnelling een kortere overbrenging geven, wat de acceleratietijd vanuit stilstand verkort. De hoogste versnelling is juist extra lang zodat de motor zuiniger omspringt met brandstof.
Er is voorlopig een maar aan de zeventraps DSG. Volkswagen meldt dat de nieuwe versnellingsbak voorlopig niet meer dan 170 pk aan kan en een maximaal koppel van 320 Nm. De eerste motoren die met de DSG 7-bak leverbaar worden zijn de 1.4 TSI en de 1.9 TDI. Overigens meldt Volkswagen ook dat de 1.6 FSI met 115 pk in onder meer de Golf, de Golf PLus, de Jetta en de Passat plaats maakt voor de 122 pk sterke 1.4 TSI. De Golf Variant is al met de minst sterke motor met compressor en turbo leverbaar.
Dit is goed nieuws voor de overige concerngenoten en de kleinere modellen zoals de Fabia en de Roomster!
Hieronder het stukje zoals het in de Autoweek staat geschreven:
De automatische versnellingsbak met dubbele koppeling schakelt al razendsnel. Volkswagen gaat echter de natte plaatkoppelingen voor droge exemplaren vervangen. Het concern belooft nog snellere schakeltijden. Er is immers geen vloeistofbadje aanwezig, en hierdoor vergt het wisselen van verzet minder weerstand. En doordat de Direct Shift Gearbox over minder olie beschikt, is hij compacter en kan hij dwars geplaatst worden. In plaats van 7 liter, bevat de zeventraps DSG slechts 1,7 liter olie. Dat betekent dat DSG ook in een auto van het formaat Polo past. Door de transmissie zeven verzetten te geven, konden de ingenieurs de eerste versnelling een kortere overbrenging geven, wat de acceleratietijd vanuit stilstand verkort. De hoogste versnelling is juist extra lang zodat de motor zuiniger omspringt met brandstof.
Er is voorlopig een maar aan de zeventraps DSG. Volkswagen meldt dat de nieuwe versnellingsbak voorlopig niet meer dan 170 pk aan kan en een maximaal koppel van 320 Nm. De eerste motoren die met de DSG 7-bak leverbaar worden zijn de 1.4 TSI en de 1.9 TDI. Overigens meldt Volkswagen ook dat de 1.6 FSI met 115 pk in onder meer de Golf, de Golf PLus, de Jetta en de Passat plaats maakt voor de 122 pk sterke 1.4 TSI. De Golf Variant is al met de minst sterke motor met compressor en turbo leverbaar.