Nieuwe dealer in Goes & Vlissingen , ik snap het even niet meer.....

Vandaag kreeg ik met de post een brief van Pon waarin stond dat er per volgende week al een nieuwe dealer voor Skoda aangesteld is in Goes (én Vlissingen) waar ik ook terecht kan en die mij hiervoor zal benaderen :confused::confused::confused:
Het vreemde is dat er al heel lang een dealer zit die het volgens mij prima doet gezien de vele Skoda's die je hier in de regio met hun kentekenplaat tegenkomt . Als klant ben je er ook geen nummer maar gewoon altijd welkom en tijd voor een praatje :xyxthumbs: wat bij veel concurrenten in (te) dure glaspaleizen wel anders is....
Wat is hier aan de hand ? Ik was tevreden en voelde mij er thuis...ik wil helemaal geen nieuwe dealer .
 

Cordoba

Forumguru
Waarschijnlijk voldoet de huidige dealer niet aan de eisen van Pon (te oude of te kleine showroom, of locatie niet goed genoeg). Kwaliteit die een dealer levert, en tevredenheid van zijn klanten blijkt al jarenlang bijzaak voor de importeur. Ga er maar vanuit dat binnen afzienbare tijd, je huidige dealer óf degradeert tot servicepunt, of helemaal geen dealer meer is.
 

djmshell

Senior Member
hmm vreemd. Dergelijke brief nog niet mogen ontvangen... gisteren nog ff langs geweest in goes. er werd er toen ook niet over gesproken bij navraag.... dus ben benieuwd.
 

JJ Octavia RS

Nieuw lid
Tja mijn ervaring bij Rijk vlissingen is nog niet heel groot, maar zeker niet positief.
Ik wilde wat laten bestellen maar nam niet eens de moeite van zijn stoel te komen om even mee te kijken wat ik bedoelde. (terwijl je daar met je nieuwe auto voor eerst komt)
Ik weet niet of jullie inmiddels al bekend is wie nieuwe dealer wordt, maar dat is Melse (oa Seat dealer nu)
 
Inderdaad , Melse stond in de brief vermeld....Naast Seat hebben ze ook nog Koreacruisers van Kia in assortiment en zijn ze Saabspecialist : daardoor zal Skoda daar minder uit de verf komen dan nu bij Rijk die het als enige merk had en zich daar voor 100% op kon richten .
Ik houd niet van megadealers waar je altijd ongelegen komt .....
 

Cordoba

Forumguru
Saab-specialist zal ook een aflopende zaak zijn: als ze meerdere merken hebben, zal het waarschijnlijk geen garage zijn, waar je over 10 jaar nog terecht kunt voor onderhoud aan je Saab (tenminste ze zullen dan nauwelijks meer kennis/ervaring hebben dan een doorsnee garage). Overigens hebben vooral particuliere rijders vaak liever een kleine garage met persoonlijk contact, en zonder 'glazen huis', importeurs denken daar blijkbaar anders over. Overigens ken ik geen van beide bedrijven en heb er geen ervaring mee en lees van beide zowel positieve als negatieve berichten.
 

turboturbo

Forumguru
Ik kreeg een tijdje terug ook een 'welkom bij uw nieuwe servicepunt Autovroon Amsterdam' - briefkaart thuisgestuurd, waarin ook iets stond waaruit het net leek alsof ik daar klant was (maar ik was er nog nooit geweest)

Daags na die kaart kreeg ik een email waarin een correctie / aanvulling op die briefkaart stond, met mogelijk zelfs wat excuses erbij (kan het me niet meer herinneren). Dat mijn huidige dealer (S-Point. Waar ik denk ik niet meer naartoe ga) gewoon mijn eigen dealer bleef, ondanks wat er op die kaart stond.

Gaat bij mij allemaal de prullenbak in die zooi. Nieuwsbrieven via de mail kan ik wel op prijs stellen. Dit moet ik echter allemaal weer naar de oud papier bak vervoeren (en dat doe ik niet per Skoda, maar per fiets :D
 

WiTa

Nieuw lid
Was nog maar één jaar klant bij auto Rijk. Was er niet zo enthousiast over. Een afdekkapje van de demontabele trekhaak van mijn Fabia Combi Greenline (via nieuweautokopen.nl bij een andere dealer aangekocht) was los komen te zitten. Werd bij het eerste 15000 km onderhoud niet onder de Skoda garantie hersteld. Ruitewisservloeistof aangerekend die niet was toegevoegd (had zelf pas aangevuld), wat ze dan wel corrigeerden toen ik daarop wees. Bij het 30000 km onderhoud werden zonder enig overleg extra aangerekend: resetten computer en fuel conditioner (later beweerden ze dat toevoegen van fuel conditioner bij deze 1,2 l dieselauto moet helpen om later zware problemen te voorkomen), samen goed voor zo'n 40 euro extra.

Hopelijk levert de nieuwe dealer kwaliteitsvol onderhoud en herstellingen aan onze Skoda's. En jammer dat er geen erkende dealer is in Zeeuws-Vlaanderen.
 
Ik ben er ruim 2 jaar klant en ben er altijd netjes geholpen . Bij de eerste beurt werd er ook een rekening gepresenteerd die behoorlijk hoger was dan die Skoda site aangaf als "vaste prijzen" . Gereclameerd want daar houd ik ook niet van :crazy: , netjes opgelost en daarna rekeningen conform prijsopgave Skoda .
Aan de andere kant werd voor de omwisseling/opslag van de winterbanden een tarief gerekend wat maar liefst 50% onder de adviesprijs van Skoda lag , vroeger deed ik dat altijd zelf maar voor dat geld ga ik zelf niet anderhalf uur staan klooien ....
Prijs is ook nog inclusief koffie en een gezellige babbel met topmonteur Huib die ik al ruim 35 jaar ken .
Ik ga morgen ook maar eens bellen waar ik aan toe ben , het liefste blijf ik waar ik ben maar ik ben bang dat je om je mobiliteitsgarantie te behouden mee moet naar het megabedrijf wat Pon je door de strot wil duwen....
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan nergens vinden waar ik het kan verwijderen.
De hele post verwijderen kan alleen een moderator.

Tip: Wat je in zo'n geval wel kunt doen (tot 24 uur na plaatsing) is de post bewerken.
En die bewerking zou dan bijvoorbeeld kunnen bestaan uit: alle tekst verwijderen en vervangen door een opmerking in de trant van:
<edit> tekst verplaatst naar het juiste draadje </edit>

Of je haalt alleen de tekst weg en zet die opmerking in het veldje "reden voor wijziging" dat onder je tekst staat als je 'm gaat wijzigen, dan is het ook wel duidelijk.
 
Ik kom nog eens terug op mijn berichtjes van hierboven.....afgelopen maandag voor de eerste keer voor onderhoud geweest naar Skoda Melse Goes : zeer vriendelijk ontvangen met een kop koffie , in een persoonlijk gesprek aangegeven dat ik 1 punt heb in mijn auto waardoor mijn vertrouwen erin niet optimaal is nl de regelmatig ratelende motor na de koude start . Uiteraard het bekende distributiekettingprobleem .
Klacht werd zeer serieus genomen en er werd dan ook meteen contact opgenomen met de importeur om dit op te lossen , werd gelukkig geaccordeerd en vandaag al is er een gemodificeerde nieuwe ketting gemonteerd:thumbsup:.
Hier ben ik dan ook enorm blij mee , complimenten voor Skoda Melse en dan in het bijzonder Ákos.
 

Cordoba

Forumguru
De eerste ervaring met je nieuwe dealer is dus positief White Roomster. Nu hopen dat het zo blijft (te vaak gezien, dat na een jaar of 2, gemakzucht de overhand krijgt).
 
Zonder meer positief , ik was al een beetje aan het rondkijken bij de concurrentie voor een vervanger maar de kans is groot dat ik dus gewoon bij Skoda blijf : de nieuwe Octavia is wel heel mooi....Maar waarom zou ik eigenlijk iets anders kopen nu mijn Roomster weer perfect in orde is ??
 
Bovenaan Onderaan