Nieuwe Citigo

Afgelopen vrijdag onze nieuwe Citigo opgehaald. Ze weten er wel iets van te maken bij Noordhoek in Waalwijk. Onze auto stond verstopt onder een zilveren Skoda-doek en werd officieel onthuld. Toch wel leuk eigenlijk. Mijn eerste ervaringen zijn zeker positief. Lekker stil, voldoende krachtig, luxe uitvoering met een heleboel opties (waarvan cruise control, airco en Move & Fun voor mij de belangrijkste) en superzuinig. Ik vergelijk het met mijn vorige auto, Mitsubishi Colt. Je kunt merken dat dat een auto uit een iets hogere klasse is maar ik had er niets mee en een heel groot nadeel was het beroerde zicht zowel naar voor (knotsen van raamstijlen) en achter (ontzettend kleine achterruitjes). De Citigo doet ons toch wel denken aan de Lupo's die wij gehad hebben dus in de Citigo voelt het meteen heel vertrouwd. Een paar kleine dingen vallen mij wel op, misschien dat een van jullie dat bekend voorkomt. Bij het inleggen van de 2e en 3e versnelling hoor ik een duidelijke klik (klinkt verder niet onheilspellend of zo) en zodra de motor flink moet trekken (bijvoorbeeld heuvelop) hoor ik wat "gepruttel". Misschien gaat dat over een tijdje weg als de auto is ingereden en anders zal ik eens navragen bij de garage. Ik kan het me van de proefrit in elk geval niet herinneren. Tot zo ver de eerste ervaringen.

Altijd goeie service bij Noordhoek inderdaad. Ik ken ze dan alleen vanuit Tilburg, maar ik kan me voorstellen dat het vergelijkbaar is.

Veel plezier inderdaad met een auto waar ik ontzettend dol op ben!!

Noord26

Forumguru
Leuk om te horen dat je voor Noordhoek bent gegaan. Omdat je zelf in Eindhoven woont? En in Tilburg deden ze toch alleen Skoda en niet in de vestiging Waalwijk?

In Waalwijk zit toch wel een Skoda garage (Ton Pols) die valt onder Noordhoek. Ik zou normaalgesproken niet naar Waalwijk gaan voor een auto maar zij hadden precies de Skoda staan die ik wilde hebben, op voorraad, juiste kleur, juiste opties, nog de prijs van 2012 en ook nog een goede inruil voor mijn andere auto. Ik heb verder geen ervaring met Noordhoek maar tot nu toe ben ik er erg goed geholpen. Of ik daar het onderhoud laat doen weet ik niet want er zit hier vlakbij ook een Skoda garage. Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.

Bovenaan Onderaan