Nieuwe Citigo Drive 44kw

peperskoda

Forumguru
Vandaag de deal rondgemaakt voor een nieuwe Citigo Drive in Night Blue. We waren er nog niet echt mee bezig geweest, maar soms wordt je aan het denken gezet......
Mijn eigen Roomster moest voor een garantieklusje terug naar de dealer en omdat het klusje toch wel een klus bleek te worden kreeg ik een Citigo Drive mee. Ik moest die dag ongeveer 250km afleggen en heb aldoende ontdekt dat de Citigo eigenlijk een verdraaid fijn wagentje is. Vlot genoeg en heerlijk zuinig, aan het eind van de dag het voertuig weer afgetankt ingeleverd en een verbruik gemeten van 1 op 23,45. Op dat moment in gesprek gekomen met verkoper een eens gekeken wat er onder aan de streep betaald zou moeten worden als de Yaris van mijn vrouw ingeruild wordt.
Omdat ik nooit afga op het oordeel van 1 dealer en ook nooit mijn zinnen op 1 merk zet ook gekeken naar de Mitsubishi Space Star. Ook dat is een hele fijne en zuinige auto met nog meer ruimte als de Citigo(de 15 centimeter verschil in lengte vind je wel terug) Nu is de Toyota ooit geleverd door een dealer die nu Mitsubishi's verkoopt. Ik kom daar ook nog steeds voor onderhoud. Zowel de Skoda dealer als de Mitsubishi dealer zijn prettige bedrijven in de omgang en beide helpen je goed verder bij eventuele problemen. Uiteindelijk is de Mitsubishi afgevallen en hebben we gekozen voor de Skoda Citigo. Toen ik dat aan de betreffende garagehouder meedeelde gaf hij aan ook een poging te willen doen om mij een Citigo te kunnen leveren. Dat is uiteindelijk gelukt. De Toyota heeft ons 2,5 jaar trouw gediend gedurende bijna 35000km en ik heb de totale kosten per km nu eens uitgerekend(afschrijving, onderhoud, belasting, verzekering, brandstof en renteverlies op het geïnvesteerde kapitaal) dat komt uit op net geen 20ct per gereden km en da's best goedkoop vind ik.
Nu is de Drive uitvoering van de Citigo een super aanbieding, want luxer als de Elegance voor minder geld. De onze is naast het reguliere pakket ook nog uitgerust met parkeersensoren, sunset, 15" Auriga en het audio plus pakket, dus best een luxe Citigo. De levering zal waarschijnlijk half juni zijn.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Alvast veel plezier met de Citigo. Een voorraadwagen of demo, gezien de snelle levering?

peperskoda

Forumguru
De Drive is niet (meer?) apart te bestellen en dus werd het een voorraadwagen. De meeste Drive's zijn ook al voorzien van een blanco kenteken, zodat je in sommige gevallen vrijwel direct kunt rijden. Dat ik er dan toch nog bijna 14 dagen op moet wachten heeft te maken met mijn eigen eigenaardigheid: ik wil de auto zelf poetsen. Ik heb een hekel aan de "even snel smeren" rommel die dealers vaak gebruiken.

Joske

Forumguru
Proficiat met de aankoop :thumbsup:

als ie geleverd wordt zul je vast wel een paar foto's posten zeker? ;) ;)

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd! Klinkt leuk, dus kom maar op met die foto's zodra jullie nieuwe ride afgeleverd is!

Altos

Banned
De Drive is niet (meer?) apart te bestellen en dus werd het een voorraadwagen. De meeste Drive's zijn ook al voorzien van een blanco kenteken, zodat je in sommige gevallen vrijwel direct kunt rijden. Dat ik er dan toch nog bijna 14 dagen op moet wachten heeft te maken met mijn eigen eigenaardigheid: ik wil de auto zelf poetsen. Ik heb een hekel aan de "even snel smeren" rommel die dealers vaak gebruiken.
Heb ik ook voortaan...Onze octavia wordt opnieuw gedaan na wat klachten...

Bovenaan Onderaan