Nieuwe broer voor de Octavia -> Superb

rampie

Senior Member
Heren,

na aanschaf van een Octavia voor mezelf en een Fabia voor vrouwlief enkele jaren geleden, was het tijd voor verandering in de garage. De fabia heeft dus plaats moeten maken voor een Superb. De Octavia is nu doorgeschoven naar vrouwlief.

Wat volgt:
- VCDS aanpassingen
- USBkabel Radio wegwerken. Scherm wordt overgenomen op radio via een APP, echter wordt deze afgewerkt in de handschoenkast, kijken om door te lussen naar de versnellingspook.
- Privacy shades installeren / vensters verduisteren -> voorstellen iemand?
- Winterbanden opleggen


Hieronder enkele foto's...
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wat volgt:
- VCDS aanpassingen
- USBkabel Radio wegwerken. Scherm wordt overgenomen op radio via een APP, echter wordt deze afgewerkt in de handschoenkast, kijken om door te lussen naar de versnellingspook.
- Privacy shades installeren / vensters verduisteren -> voorstellen iemand?
- Winterbanden opleggen

Zou ook kentekenplaten bij je wat volgt lijstje zetten.

En daarna ? Genietse van je wagen
 

rampie

Senior Member
Intussen al paar aanpassingen gedaan:
Sonniboys geïnstalleerd
Winterbanden
Kabel half weggestoken
VCDS aanpassingen

Nog op de lijst:
Dashcam installeren + wegwerken naar zekeringkast

Nu zit ik serieus te overwegen om hem te chippen. Iemand ervaringen hiermee? ik vermoed van wel maar vraag het toch voor de zekerheid.
(Kan het laten uitvoeren voor 360€ met 105>140pk en 250>310Nm, met brandstofverbruikverlaging met 10%)
 

Gummertje

Nieuw lid
Intussen al paar aanpassingen gedaan:
Sonniboys geïnstalleerd
Winterbanden
Kabel half weggestoken
VCDS aanpassingen

Nog op de lijst:
Dashcam installeren + wegwerken naar zekeringkast

Nu zit ik serieus te overwegen om hem te chippen. Iemand ervaringen hiermee? ik vermoed van wel maar vraag het toch voor de zekerheid.
(Kan het laten uitvoeren voor 360€ met 105>140pk en 250>310Nm, met brandstofverbruikverlaging met 10%)

Ik heb nu ook een Superb 2014 en had voorheen een Ibiza St gechipped. Echt een wereld van verschil en loopt een een stuk soepeler, ga m laten chippen bij Hartog in Alkmaar. Waar ga jij m laten chippen.
 

rampie

Senior Member
Ik woon in België dus zal niet dicht bij je in de buurt zijn. Vermoedelijk in Oostende
 

rampie

Senior Member
Gisteren aanpassingen laten uitvoeren, hieronder de resultaten. Nu nog paar ritjes maken om verschil te merken :) Eerste indrukken zijn alvast positief :)

resultaten.png
 
Nette auto!

En is zeker een mooie vermogenstoename na chippen!

Ik wil de mijne ook laten chippen, weet alleen nog niet zeker waar ik het laat uitvoeren.

Er is keuze zat, bij mij in de buurt Hartog of wat verder weg JD of nog verder, Vagtechniek.
 

rampie

Senior Member
Kleine vraag omtrent de superb, weet iemand het onderdeelnummer voor de side mirror verlichting? Op reis een muurtje geraakt, volledige spiegel lag eraf

Na wat herstellingswerken blijf ik dus enkel over met een gebroken glas op de richtingaanwijzer van de zijspiegel aan de passagierkant. Hij werkt nog, maar de berschermplaatjes zijn stuk…
Mocht iemand de code weten, dan kan ik kijken om deze terug in orde te krijgen..
 
Bovenaan Onderaan