Nieuwe Belg

Mijn naam is Lens Ken
woonachtig in BE
37j jong
2 kids
enkele jaren gehuwd :D

Ik ben aan het twijfelen om mijn Talisman in te ruilen tegen een octavia rs diesel van 2015.

Ik wil graag terug diesel gaan rijden. Alleen weet ik niet of de octavia ''betrouwbaar'' is.

Groeten Ken
 

Marcooctavia

Forumguru
Welkom op dit gezellige en leerzame forum.
Ik heb al jaren een octavia diesel en heb er nog steeds geen spijt van.

Marco.
 
Welkom op dit gezellige en leerzame forum.
Ik heb al jaren een octavia diesel en heb er nog steeds geen spijt van.

Marco.

Hoe rijdt zo'n rs diesel eigenlijk? Ik weet dat het 184pk is.
Mijn talisman is 200pk sterk, ben dus wel iets gewend laten we zeggen..

Bedankt voor het ontvangst trouwens :rockon:
 

leon-cupra

Forumguru
Waarom terug diesel?

Mijn broer heeft twee jaren geleden de keuze gemaakt tussen de O3 184pk RS diesel en de 220pk RS benzine. Had een afspraak om beide motoren te testen na elkaar. De diesel heeft hij na 5min terug ingeleverd, het ritje met de benzine kon niet lang genoeg duren. Uiteindelijk heeft hij uiteraard de benzine besteld.

Qua betrouwbaarheid zal je wel met de diesel goed zitten. Bestaan niet echt horrorverhalen over.
 

MaxN

Donateur
Wekom.
En na bijna 2 jaar in een 2014 RS diesel kan ik denk ik wel zeggen dat het een betrouwbare auto is. Zoals de meeste VAG auto’s eigenlijk wel zijn.
 

EdK

Forumguru
Welkom hier !

Maar ben toch benieuwd wat een " nieuwe " Belg nu is tov de normale Belg ??:pieker:
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Ik heb een RS Diesel, 2014. Nu 160.000 km, en kan wel zeggen dat ie betrouwbaar is. Met de vorige Octavia diesel 320.000 km op de klok gezet, probleemloos.

Mjn ervaring met Renault, en ook Peugeot trouwens is dat de bouwkwaliteit veel minder is. Tot 130.000 km zijn het leuke auto’s, dan beginnen de problemen. Uitlaat, lagers, pakkingen en zo’n beetje alles wat kan rammelen gaat langzaamaan rammelen.....
 

leon-cupra

Forumguru
Welkom hier !

Maar ben toch benieuwd wat een " nieuwe " Belg nu is tov de normale Belg ??:pieker:
Een nieuwe Belg is een immigrant die de belgische nationaliteit heeft gekregen of woonachtig in BE is . Nieuwe belgen zijn vb ook hollanders die in kalmthout, Brasschaat, .. de dikke villa's opkopen, daar gaan wonen en komen genieten van het gunstigere belastingsklimaat.

Wat het specifiek onderscheid is tussen een "nieuwe" Belg en "normale" Belg, daar gaan we niet over uitwijden ... Unia zou zich dan (onterecht) komen mengen in de "discussie" :arghh:
 

EdK

Forumguru
Tsja dan ken ik nu 3 soorten belgen. De nieuwe, de normale en de leon-cupra belg..........:deuk::deuk::dankje::dankje::dankje::shutup::shutup::shutup:
 
Bovenaan Onderaan