Nieuwe banden: Pirelli Cinturato P7 ??

maf

Lid
Ik ben op zoek naar een waardige vervanger (lijkt me niet zo moeilijk overigens) van mijn huidige 17" band. Die moet vooral stiller zijn. Nu hoor ik veel goede verhalen en zie ik onder andere bij de test van de ANWB dat de Pirelli Cinturato P7 een goede keuze is.. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze band?

hemi24

Forumguru
Even googlen! De P6 (of de P6000) gaf ongeveer hetzelfde probleem onder de auto's op het Golf V platform als de Bridgestone Potenza: lawaai en extreem cuppen..!

Dus even zoekterm in combinatie met cuppen of één van de platform-modelen...

maf

Lid
Oei! Dat stond er niet bij. Dat wil ik vermijden aangezien het lawaai van de huidige band onder andere veroorzaakt wordt door het cuppen...
Suggesties voor een goed alternatief?

TurboBooster

Forumguru
De Pirelli Cinturato P7 zal volgens mij geen last hebben van cuppen daar deze een heel ander profiel heeft dan de P6

Hoi ik heb de P7's vorig jaar in april gemonteerd en ben maar matig tevreden. Ja, ze zijn mooi stil, hebben veel grip. Geen probleem met cuppen gehad na 25000km. Maar zuinig zijn ze niet! Mijn verbruik is 0,5 tot één hele liter per 100km hoger dan met de winterbanden (zelfde maat Michelin Alpin).
Ik zou ze zelf om die reden niet weer kopen.

RogerS

Forumguru
Ik kan de ervaring van VincentH onderschrijven. Mijn verbruik is 0,5 tot één liter per 100 km hoger dan met winterbanden (Vredestein Snowtrac). De laatste waren wel 16 inch 205 terwijl mijn zomersetje 17 inch 225 is. Op grond van het hogere brandstofverbruik zal ik geen P7 meer kopen. P6 heb ik op mijn Peugeot 407 gehad en hier had ik ook last van cuppen.

maf

Lid
Ik heb inmiddels gekozen voor Conti sportcontact 3. Zelfde prijs, betere recensies..

Bovenaan Onderaan