Nieuwe auto

Jamesdean1974

Senior Member
Goedemiddag
Ik rijd ondertussen bijna 4 jaar een Skoda Superb.
Naar volle tevredenheid!
De ruimte in de auto is gigantisch en niet snel ergens anders te vinden in deze prijsklasse.
Nu mag ik een nieuwe auto uitzoeken en ik ben er nog niet helemaal over uit.
In mijn ogen zijn er drie opties:
- Ik kies weer voor een Superb.
- Ik kies voor een Kodiaq
- ik rijd deze Superb nog een jaartje door en wacht op de nieuwe Superb die in 2023 uitkomt ( tenminste als ik de geruchten mag geloven )
Tips/ adviezen zijn van harte welkom.

Thijs4motion

Forumguru
2 opties kun je samenvatten, bestel nu een superB
Rij deze nog een jaar, want zolang moet je minimaal wachten :jaja:

zo ik begrijp ben je een leaserijder ?
hoe vergelijk je de Kodiac met de huidige superb, ga eens langs een dealer en rijdt een rondje
zo kun je de optie afstrepen.
en het nieuwe model, eerst maar eens afwachten hoe dit gaat lopen met de huidige situaties.
het kan gerust zo zijn dat als het nieuwe model er is dat er eerst nog honderden oude modellen gefabriceerd moeten worden
en ik weet ook niet hoe het gaat met de ontwikkeling van nieuwe modellen met alle tekorten aan materialen

Jamesdean1974

Senior Member
Dank je wel voor de uitleg.
Een proefrit in de Kodiaq ga ik zeker doen. Wellicht zijn er mensen die al een vergelijk hebben kunnen maken tussen de Superb en de Kodiaq.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik!
Ik zit in precies dezelfde situatie. Ik rijd nu in een 1.6Tdi handbak Superb. Heb proef gereden in een Superb Sportline 1.5Tsi DSG en een Kodiaq 1.5Tsi DSG. Ik moet zeggen dat ik de Superb Sportline met 19inch veel te stug en lawaaierig vond. Ook vanwege de sportstoelen ga ik waarschijnlijk voor een Business Line Plus. Ik zit graag breed uit en rij dan op de cruise. Dat is in die sportstoelen minder prettig. De wegligging viel me ook op. Ik heb nu 18inch en vind het wel leuk de bochten en uitvoegstroken wat sneller te pakken. Dat zou met een Kodiaq wel anders worden want die slingert een beetje meer. Al moet ik zeggen dat de Kodiaq daar ook minder voor uitnodigt met de andere zit positie. Ik kan daar wenk ik wel aan wennen en denk dat ik dan ook wat rustiger ga rijden. De DSG was prettig in beide auto's. In beide auto's zat ook dynamic cruise control. Daar kan ik absoluut NIET aan wennen.
Wat betreft lease budget is de Kodiaq voor mij ongunstig met de huidige brandstof prijzen en het hoge aantal kilometers wat ik per jaar rijd. Heb nu een offerte ingediend van een Superb 1.5Tsi DSG combi. Briliant Zilver en after-market 19inch wielen en trekhaak. Navi columbus, Functiepakket, Business upgrade, zonnewering achterin. Nu hopen op goedkeur.
Wachten op de nieuwe Superb gaat voor mijn huidige contract te lang duren

Jamesdean1974

Senior Member
Dank je wel voor je toevoeging.
Ik rijd nu ook de Superb met DSG en dat bevalt wel erg goed . Heb je al iets gehoord over de levertijd ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat wordt waarschijnlijk wel Q1 volgend jaar. Op zich niet zo erg want dan heb ik nog een jaar een lagere bijtelling aangezien de huidige goedkoper is. En ik kan komende zomer lekker nog met de diesel op vakantie.
Wel komen er in oktober en januari (waarschijnlijk) prijsverhogingen bij.

Bovenaan Onderaan