Nieuwe auto, enkele vraagjes !

Sinds begin vorige week zijn wij eigenaars van een superb II uit 2014 1,6 diesel (Belgie he :pardon:) met alle nodige ditjes en datjes,
Nu heb ik al redelijk wat knopjes gedrukt en gedraaid maar ik had wel nog enkele vragen.

-Is er ergens een site waar je via je vin nummer alle opties van je wagen te weten kan komen? (ben altijd bmw rijder geweest en dit was daar mogelijk)

- Telkens de wagen voor een langere tijd ergens staat op slot gaat het zonneluik van het panoramisch dak terug dicht, kan je ergens instellen dat deze open blijft ?

- Is er enige mogelijkheid om via KESSY de spiegels automatisch laten in te klappen (wij hebben memory seats)

-Als ik de spiegelverstelknop op R zet en achteruit selecteer gaat de spiegel een klein beetje naar beneden maar niet genoeg... als ik vervolgens weer vooruit rij , blijft deze gewoon naar beneden staan ?

- Ook bij het achteruitrijden dempt de auto steeds de radio, is er een mogelijkheid om dit constant af te zetten zodat de radio wel volume stiller zet maar niet volledig uit ?

-Kan er mij iemand uitleggen hoe je de gevoeligheid van de parkeersensoren wat minder zet ? nu op 40cm zijn deze al rood aan het piepen...

Veel vragen, ik weet het ! Hopelijk is dit de juiste plaats om deze te stellen

ohja onze handleiding is in het Frans, ik kan wel Frans maar ik ben er toch niet wijzer van geworden :bloos:
 

Diondk

Senior Member
Hoi,

Spiegels inlaten klappen door het slot knopje om gedrukt te houden.

In de handleiding lees je hoe je de spiegel kan instellen voor het achteruit rijden. Volgens mij is het: auto starten spiegels op R, auto in zijn achteruit. Spiegel instellen. Auto in zijn vrij. En uitzetten. Kan anders wl een foto maken van mijn handleiding voor je.

Instellen van je geluid bij achteruit rijden is bij TONE op je columbus. Moet je de juiste columbus hebben.

Zonnedak is volgens mij wel in te stellen via Vcds.

Voor je optie lijst moet je even zoeken op skoda vin decoder. Meestal moet je hier voor betalen. Ik heb het laten doen via vagshop. Koste 3,95 en volgende dag had ik het in mijn mail.
 

hemi24

Forumguru
Op de bodem van de kofferbak, naast het reservewiel zit een sticker met alle uitrustingscodes, die kun je invoeren in een online decoder en je krijgt alle opties te zien.
Dezelfde sticker zit meestal ook vooraan in het serviceboekje geplakt.

http://igorweb.org/equidec.aspx

vehicle_data.jpg
 

eriktv

Forumguru
En deze sticker zit als het goed is ook in je onderhoudsboekje, scheelt weer zoeken ;)

- Telkens de wagen voor een langere tijd ergens staat op slot gaat het zonneluik van het panoramisch dak terug dicht, kan je ergens instellen dat deze open blijft ?

Bij mij is dit opgelost door de optie “regensluiting” in Maxidot uit te zetten. Beetje vreemd verband, maar ik laat mijn dak toch niet open staan (er zal maar net een kwaadwillende vogel overvliegen :nono:) en al helemaal niet bij dreiging van regen. Ik voorzag dat op den duur het gordijnmotortje wel eens moe kan worden van continu op- en afrollen, dus nam het zekere voor het onzekere.

Voor de rest moet je eruit komen met het boekje, fijne ontdekkingstocht en veel plezier met je auto :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan