Nieuwe-accutaken

Topic in 'Overig autonieuws' gestart door oco1979, 13-03-2019.

  1. oco1979

    oco1979 Forumguru

    Voor je accu

    Vandaag de dag testen we accu’s nog altijd voornamelijk op het kunnen starten van de auto. De accu wordt echter ook intensief gebruikt voor het ondersteunen van elektrische verbruikers. Bovendien met moderne systemen als het start-stopsysteem wordt de accu niet alleen in toenemende mate belast, maar ook niet ondersteund omdat de motor stopt. Verder moeten accu’s bijvoorbeeld remenergie kunnen opnemen of kunnen werken met slimme dynamo’s. Daarom moeten we tegenwoordig testen of de accu tot dergelijke acties in staat is. Test je de accu niet op het kunnen uitvoeren van deze nieuwe taken, dan kun je uitval van het start-stopsysteem verwachten. Gevolgd door uitval van verbruikers en uiteindelijk kan de accu de auto ook niet meer starten.


    Anders testen

    Midtronics ontwikkelt doorlopend oplossingen voor de veranderende auto- en accutechnologie. Hierdoor test je uitsluitend betrouwbaar met de technologie van Midtronics


    Hoe werkt dat?

    De nieuwe technologie, voor het testen van de reservecapaciteit (Ah), waar de accu elektrische verbruikers mee ondersteunt, noemen we Conductance ProfilingTM. In ons laboratorium werkten we aan een profiel. Dat profiel is gebaseerd op honderden accu’s die zich op het reservecapaciteit-spectrum (GOED – NIET GOED) bevonden. Daar leggen we het resultaat van de CP-test overheen en zo zijn we in staat de reservecapaciteit van accu’s te voorspellen/profileren


    Edit: bold en in het groen zijn moderator opmerkingen.
    De niet direct zichtbare afbeeldingen waren m.i. slechts bladvulling, en zijn verwijderd, evenals de link.
    Ik denk dat dit artikel gericht is op bedrijven.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Last edited by a moderator: 13-03-2019

  2. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

    De link van de groene introtekst werkt niet een de afbeeldingen worden als kruisjes weergegeven...
     
  3. oco1979

    oco1979 Forumguru


    heb link gezet,deze werkt.

    is puur informatief.

    komt op neer dat de accu in moderne wagens met startstopsystem moeilijker te testen zijn dan voor start/stopsysteem.
     
  4. Peter-036

    Peter-036 Forumguru Moderator

    Ik had de link al verwijderd (en dat in het originele bericht vermeld) die link geeft niet meer info dan er al in je post staat.
     
  5. oco1979

    oco1979 Forumguru

    oke,omdat sommige hier de link willen en artikel zelf.
     
    Peter-036 vindt dit leuk.

Deel deze pagina