Nieuw !!

Grey

Lid
Dag mensen!

Ik ben nieuw op het forum. Al wel eens als gast gekeken natuurlijk. Vanaf het moment dat ik aan het rondkijken ging voor een nieuwe auto. Dat is dus een skoda octavia 1.9 tdi elegance geworden in de kleur graphite grey.

Eerlijk is eerlijk. Ik had slechts een beperkte keus. Wel werd al snel duidelijk dat skoda dan wel een heel behoorlijke auto was, ook al ben ik waarschijnlijk 1 van degenen die toch wel wat andere wensen had.

Nu is het dan zover. Morgen wordt de 'octavio' afgeleverd en ik heb er veel zin in.

Tot slot nog een vraagje:
Ik heb de hatchback en wil af en toe een fiets meenemen buiten de auto. Nu heb ik nog van een vorige auto, een golf IV zo'n fietsendrager voor de achterkant met spanbanden. Wie weet of ik dat ook op de skoda zal kunnen bevestigen? of kan ik gelijk allesdragers erbij aanschaffen?

Groeten en tot op het forum
 

Karstieman

Forumguru
Welkom !
Dat van die fietsdragen moet je gewoon even aan je dealer vragen. Die zou het eigenlijk moeten weten..
 

Grey

Lid
Dan zal ik het de dealer maar eens gaan vragen. Ik ben er vanmiddag toch, want dan krijg ik eindelijk de nieuwe auto /forum/images/graemlins/cool.gif. Ik heb er lang op moeten wachten, maar dat wordt nu beloond /forum/images/graemlins/wink.gif!

Grappig: vanaf bestellen zeer wisselende reacties gehad, soms verwacht, soms ook zeker niet. Er is hier ook een topic, waarom mensen nog steeds iets van skoda vinden /forum/images/graemlins/mad.gif, zag ik. Naarmate de leverdag dichterbij komt, krijg ik er zelfs steeds meer zin in.
 
Ach, veel mensen zullen er achter komen dat de nieuwe Octavia gewoon een goede auto is met veel accessoires standaard. Zeker als de lease termijnen straks aflopen en mensen zien dat ze voor hetzelfde maandbedrag ineens minder kunnen kiezen. Dan is Skoda zeker een interessante keuze.
 
Ik lach me helemaal kapot als ik weer een collega met een te duren VW of Opel (sorry voor mijn taalgebruik) zien aankomen. De lui betalen meestal iets minder in de Lease maar als je dat er voor over hebt om nog met een zwengel je ramen op te doen en hannmatig je airco te regelen wens ik ze veel plezier.

Maar ja, stel je voor, je moet iemand vertellen dat je in een Skoda rijdt, poe poe, ik zeg het met trots, en sta te lachen als iedereen om mijn auto staat te kijken vol verbazing /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Grey

Lid
Tsja, dat geldt voor mij niet. Ik kon kiezen uit citroen of skoda. Nu vind ik de c4 berline fantastisch mooi, maar een proefrit met de skoda heeft mij wel overtuigd. Helaas was het kenteken er gisteren nog niet, maar straks ga ik de auto dan toch eindelijk ophalen.

Ergens wel leuk. Mijn vader heeft jaren geleden al eens 2 lada's (van die vierkante) gereden en zelfs nog een FSO Polonez (erg lelijk overigens). Ik zet nu maar mooi de oost-europa traditie voort /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Beker

Actief lid
Da's grappig. Ik had zo ongeveer alle keuze (alleen was rover plotseling uit het menuitje verdwenen... /forum/images/graemlins/wink.gif) en bij mij ging het uiteindelijk ook tussen de citroen c4 en de octavia. Alle overige auto's vond ik of te duur (Volvo/Audi/VW) of verschikkelijk plastic van binnen (ford/toyota/mazda) Ik vind de styling ("stilstaand" stuur/klokken in het midden) erg mooi aan de C4. Ook de ruimtelijke ervaring die je achter het stuur krijgt is OK. Echter de kofferbakruimte en het gevoel van de motor in de C4 vielen mij tegen. In de specificaties stond dat de motor 110 pk zou hebben...maar die Power heb ik niet gevoeld. Later heb ik ook in de 90 pk gereden en ik vond die niet noemenswaardig trager. De dealer bevestigde dit overigens.

De skoda is van binnen niet zo futuristisch als de c4 maar wel degelijk (gooi de deur van een c4 maar eens dicht), komt zeer chique over en inderdaad alles zit er op en aan. De kofferbak, maar dat weten jullie allang, is natuurlijk enorm.
 
Ik heb 6 maanden gewacht voordat ik een proefrit kon maken in de C4 en ik vind de auto fantastisch maar alle packs die je erbij moet nemen vind ik belachelijk. Er is bijna geen enkele optie die je zonder pack kan bestellen wat de auto dus erg duur maakt. Ik ben daarom uiteindelijk voor de Octavia gegaan ipv een Citroen C4 Coupe.

ps. Die 130pk diesel rijdt als een 90pk diesel.
 

Karstieman

Forumguru
Ik vind de C4 van buiten erg mooi, maar van binnen is het toch wel ongeveer de lelijkste auto die ik gezien heb.
Vooral de oranje display vind ik gigantisch lelijk.
Maar smaken verschillen, want ik heb er toch al een aantal zien rijden.
 
Binnenkant kan me niet zo boeien, de km-teller hadden ze wel normaal achter het stuur mogen plaatsten, voor de rest is het allemaal wel ok.
 
Bovenaan Onderaan