Nieuw type clima bediening in bestaande auto..

Bakkertje

Forumguru
Kwam zojuist onderstaand filmpje tegen waarin men een bestaande clima bediening omruilt voor het laatste type, wellicht interessant voor iemand?

Je kunt de temperatuur weer per halve graad regelen :D
 

bonyuri

Actief lid
Iets anders: Waarom zie ik op mijn Columbus niet wat hij wel op zijn Columbus ziet als ik de temperatuur wijzig?
 

Wild Chocolate

Senior Member
Iets anders: Waarom zie ik op mijn Columbus niet wat hij wel op zijn Columbus ziet als ik de temperatuur wijzig?

Bij mijn Swing (ok, iets minder High-tech dan de Columbus...), kan ik dat volgens mij in het menu instellen, of ik de meldingen van de Climate Control wil weergeven. Heb dat uitgezet toen ik mijn auto net had, want de temperatuur staat tenslotte ook op de LCD schermpjes aangegeven.
 

hemi24

Forumguru
Iets anders: Waarom zie ik op mijn Columbus niet wat hij wel op zijn Columbus ziet als ik de temperatuur wijzig?

Geen idee wat jij niet ziet, maar bij mijn O2FL zag het er er gewoon zo uit als in het bovenstaande filmpje...
 

Wild Chocolate

Senior Member
Als ik de handleiding (pagina 80) zo lees, kan je een en ander kennelijk niet uitzetten en zou het dus standaard moeten werken.

Ik zou eens op "setup" drukken bij de bediening van je climate control. Als er dan niets gebeurt op het scherm van je columbus, zou ik even langs de dealer gaan en vragen hoe het zit. Zou dan kunnen dat er iets niet goed aangemeld is o.i.d.
 

RoelF

Forumguru
Iets anders: Waarom zie ik op mijn Columbus niet wat hij wel op zijn Columbus ziet als ik de temperatuur wijzig?
Het 'oude' bedieningspaneel heeft geen temperatuur aanduiding in de bediening. Dit verloopt standaard via het scherm. In de O3 zit dit wel in de bediening verwerkt.
 

Bakkertje

Forumguru
Het 'oude' bedieningspaneel heeft geen temperatuur aanduiding in de bediening. Dit verloopt standaard via het scherm. In de O3 zit dit wel in de bediening verwerkt.

Jawel hoor, bij de 'oude' bediening wordt de temperatuur in de ring om de knop weergegeven. Je kunt de temperatuur alleen niet per halve graad regelen, en dat kan met de nieuwe wel.
 

andrehj

Forumguru
Paar dingen vallen op (en wat vragen):
  • Past dit ook in een S2? Zo ja, weet iemand bestelnummers van een paneel met de groene LED's en van het omringende kunststof paneel?
  • Ik mis een knopje voor mijn voorruitverwarming.
  • In welke Skoda zit het paneel uit het filmpje standaard? Dan kan ik daarvan eens een manual opsnorren. Of zit deze alleen maar in de 2014 Passat CC?
  • Ik zie maar één "Auto"stand. In mijn S2 heb ik een Auto-laag en een Auto-hoog (die ik dus nooit gebruik). Ik zou niet graag maar één auto-stand hebben die dan net zo hard gaat blazen als mijn huidige Auto-hoog.
  • Op een ander forum vond ik dat je bij deze module d.m.v. codering een "erweiterte Temperaturbereich" in kon stellen, waarbij de max temperatuur naar 29.5 graden kan. Maar weet iemand wat de minimaal instelbare temperatuur bij deze unit is? Dat is bij mijn S2 namelijk een probleem: In de winter wil ik bij korte ritjes de temperatuur graag op 15 graden of zo instellen, maar dat kan nu dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan