Nieuw stuur Citigo

Joske

Forumguru
Moet alweer in herhaling vallen.. maar Vag Techniek doet dit ook :D

Betreft 1 op 1 werken van de knopjes kan ik het niet garanderen. Eventueel dat aanmelden via VCDS of VCP zal moeten gebeuren.

Er lopen nog andere topics over stuurwielen wisselen in een Superb en in een O2 en zelf nog O3 ook, anders daar ook even gluren?
 

Matzz4

Nieuw lid
Hahaha Joske,

Je bent supersnel in alle Topics. Ik denk dat forumguru wel een verdiende term is!
Top ik ga het eens aan Vag techniek vragen!

Zal ook inderdaad even verder kijken op het forum hier.

Thanks!
 

Matzz4

Nieuw lid
Net contact gehad met Vag techniek en zeer tevreden over de afhandeling! Bedankt Joske.

Jammer genoeg geeft Vag techniek ook aan dat de knopjes nooit zullen werken op het stuur. Dan houdt het toch wel op aangezien rest van het stuur er bijna net zo uitziet als mijn huidige stuur.

De cruise control laat ik daar inbouwen en ook de OBD instellingen laat ik daar aanpassen.
 

CDK

Forumguru
@Matzz4, Lucas van @Vagtechniek die zal jou vast meer kunnen vertellen, het stuurtje ziet er strak uit en zou heel mooi passen bij jouw Citigo :jaja: er staat bij vermeld dat hij geschikt is voor de Citigo, dus wat dat betreft zou het logisch zijn als de knoppen werkend te krijgen zijn. Maar weet niet welk type carkit er in de Citigo zit, en of stuurwiel bediening mogelijk is, voicecommand zal er niet opzitten, maar radio bediening wellicht wel.

Edit: zie net dat je al contact hebt gehad, spijtig!
 

Altos

Banned
Ik had deze vraag vorig jaar ook al gesteld aan ze maar ivm de originele radio en Garmin/Navigon gaat dit helaas niet werken...Heb me er maar bij neergelegd.
Wel kun je dat hoogglans randje mooi wrappen (zal nu mat zwart zijn bij jou), heb ik ook gedaan, bij mij hoogglans wit (witte Citigo) en bij mijn broertje @Dollejuin in het metallic zilver (rode Citigo)...oogt het wel meteen anders.
 

Matzz4

Nieuw lid
Hoi Altos,

Ik snap niet wat je bedoeld met het wrappen van een hoogglans randje.
Je bedoeld de bovenkant dan? Dat is inderdaad een goed idee. Zou Plastidip hier een oplossing kunnen zijn of niet?
 

Altos

Banned
O, ik lees dat mijn antwoord niet heel erg duidelijk was idd.
Ik bedoel het plastic waar bij het door jou gelinkte stuur hoogglans zwart is, is bij jou nu ook zwart, glans of mat, dat hebben we met folie beplakt voor een wat andere feel. Het gaat om het plastic onder de airbag van het stuur, waarin ook de multifunctieknoppen, bij mij nu wit en zilver bij mijn broer.
image.jpg
image.jpg
 

Arnout84

Senior Member
En weet je wat het zure is....de RCD215 / Funky is geschikt voor stuurwiel bediening (volgens de fabrieksgegevens van VW)
 

Matzz4

Nieuw lid
Hoi Altos,

Ik heb namelijk nog het driespaaks stuur van 2012. Best een dik stuur. Waar heb je dat stuur zonder knopjes vandaan dan?

Anders zat ik eraan te denken om de bovenkant van mijn eigen stuur rood te maken. Compensatie van mooi stuur en toch er stoer uitzien.
 

Arnout84

Senior Member
Hoi Altos,

Ik heb namelijk nog het driespaaks stuur van 2012. Best een dik stuur. Waar heb je dat stuur zonder knopjes vandaan dan?

Anders zat ik eraan te denken om de bovenkant van mijn eigen stuur rood te maken. Compensatie van mooi stuur en toch er stoer uitzien.

Ik gewoon een normaal citigo sport stuur. Ik heb hem er ook inzitten
 

Altos

Banned
Idd @Arnout84 , alleen heb ik de randjes aangepast dmv folie, verder volledig origineel Skoda.
Rood leder in bovenkant zal een stuurbekleder wel kunnen toch?
Plastidip lijkt me geen oplossing, ik gebruik het spul regelmatig maar nooit op delen die vaak vastgepakt worden.
 

Matzz4

Nieuw lid
Jammer genoeg heb ik het onderstaande stuur wat niet zo mooi is als die van jullie :bloos:
Ik zat er dus aan te denken om de bovenkant van dit stuur een stukje rood te maken.


0.jpg
 
Bovenaan Onderaan