Favorit Nieuw op skodaforum

Frank-G

Nieuw lid
hallo;
ik ben nu een paar dagen in het bezit van een Skoda Favorit 136 K9 uit 1990.
hij ziet er heel gaaf uit. geen deukje kunnen vinden nog. zal binnen kort wel foto`s hier neer zetten.

nu ben ik een paar dingen tegen gekomen die niet goed werken. hoop dat iemand mij een stukje op weg kan helpen.\

1) kilometer teller doet het niet, maar snelheidsmeter wel. hoe kan ik dit oplossen?

2) ruitenwissers doen het maar op 1 snelheid. en interval werkt ook niet. wie weet wat er mis kan zijn.

groeten Frank.
 

pansaebr

Actief lid
favorit

Frank,
Allereerst profciat met je aankoop en nog vele kilometers !!

Het probleem met de kilometer teller zijn een paar tandwielen die achteraan versleten zijn ( tandjes afgebroken waarschijnlijk ) is wel een beetje breekwerk dashboard moet gedemonteerd worden , als de teller eruit ligt controleer de bekabeling eens op doorschuren .
( De tandwieltjes zouden nog verkrijgbaar zijn , goed informeren is wel nodig in belgie beschouwen deze auto bijna als onbestaande ofwel een naald in een hooiberg )

groetjes.
Bruno

hallo;
ik ben nu een paar dagen in het bezit van een Skoda Favorit 136 K9 uit 1990.
hij ziet er heel gaaf uit. geen deukje kunnen vinden nog. zal binnen kort wel foto`s hier neer zetten.

nu ben ik een paar dingen tegen gekomen die niet goed werken. hoop dat iemand mij een stukje op weg kan helpen.\

1) kilometer teller doet het niet, maar snelheidsmeter wel. hoe kan ik dit oplossen?

2) ruitenwissers doen het maar op 1 snelheid. en interval werkt ook niet. wie weet wat er mis kan zijn.

groeten Frank.
 
Tandwieltjes zijn verkrijgbaar in de vorm van een revisiesetje, vraag me alleen niet waar , als je ooit op een sloperij er eentje tegenkomt eerste wat je moet doen even de cockpit demonteren of de teller nog werkt(vervangen cockpit, ongeveer 10 minuten werk)

Je ruitenwissers kan je relais zijn maar ook je ruitenwissermotor, zul je moeten onderzoeken

suc6
 
Bovenaan Onderaan