Nieuw Octavia RS combi

JJ Octavia RS

Nieuw lid
Hallo,
Ik ben Jan en kom uit zeeland. Ben sinds een aantal weken in het bezit van Octavia RS combi.
Mijn vorige auto was een Mitubishi Galant in Motion uitvoering, was voor mij wel beetje een project auto, en ook een unieke auto, van deze uitvoering maar 100 gemaakt en dan nog diverse zaken veranderd.

Langzaam aan was ik op zoek naar iets anders. Wat Pk's leek me wel handig als liefhebber ;).
A4 en passat waren mij net iets te zakelijk qua uitstraling. Maar toen kwam ik bij de Octavia in RS uitvoering.
De combinatie van motor, uiterlijk en interieur sprak met erg aan.
Toen gaan zoeken en kwam ik uiteindelijk deze auto tegen.

Hij is uit 2008, staan ongeveer 46000 km op de teller en is binnen en buiten echt in nieuwstaat! Auto is van liefhebber geweest en altijd goed voor gezorgd. Auto is ook gechipt.

Afgelopen weken druk aan kijken geweest wat ik allemaal nog eens wilde veranderen.
Auto was nog niet geblindeerd, dus dat kwam op het lijstje, daarna vind ik het toch gemakkelijk een trekhaak achter de auto te kunnen hangen, maar afneembaar was wel een eis, verder miste ik de navigatie uit andere auto ook snel dus ook dat kwam op lijstje. Offerte gevraagd voor alle 3 de dingen, dat was smak geld, maar hoe eerder ik het laat doen hoe langer ik er plezier van kan hebben. Dus deze dingen zijn inmiddels uitgevoerd.
Rond de naviatie moest nog een nieuw frame komen, dit heb ik bij Superskoda besteld, tevens nog alluminum asbak en frame rond versnellingspook, en RS plaatjes voor in de handgrepen van de stoelverstelling.

Ik heb genoeg gezegd, tijd voor wat plaatjes.
Ik hoop veel informatie van die forum te kunnen halen en indien mogelijk met jullie te delen.

Groeten,

Jan SAM_0691.jpg SAM_0693.jpg

sitechris

Donateur
Mooie RS. Zeker de zwarte velgen icm de zwarte kleur toont erg mooi! Ik ben alleen niet zo'n fan van die booskijkers. Dat vind ik afbreuk doen aan de stijl van de auto. Booskijkers horen imo meer op petjesauto's uit de jaren 90.

LT83

Forumguru
Welkom hier, en veel plezier met de RS.
De styling is eerlijk gezegd niet helemaal mijn smaak.

Rallye

Forumguru
Gefelicteerd! Je zult er veel plezier van hebben. De vorige eigenaar moet een fan van superskoda.com geweest zijn (grilles, omlijsting mistlicht, deurhendels -niet mijn favoriete items-, voor- en zijskirts).

Nog twee zaken waar ik benieuwd naar ben:
- waar is de auto gechipt?
- welke navigatie heb je gekozen?

Wild Chocolate

Senior Member
Hoi Jan,

Welkom op het forum!

Hij kijkt een beetje slaperig :smirk:

Maar zonder gekheid: Ik vind het leuke van de RS juist dat op het eerste oog niet zo opvalt dat het een bijzondere uitvoering is...
Maar, ieder zijn ding natuurlijk! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

djmshell

Senior Member
hoi jan welkom hier. mooie bak hoor. Wie weet spot spot ik je een keer in het zeeuwse... landschap. die van ons is niet echt te missen:).

veel plezier met de RS en hier op het forum.

JJ Octavia RS

Nieuw lid
Deze week bestelling van Super skoda binnen gekregen. Bij installatie van Navigatie is de originele Carkit ook verwijderd.
Dus nieuw frame rond de navigatie was nodig. Bij dealer om nieuw aluminium randje geweest voor boven dashboardkastje.

Omdat ik toch ging bestellen bij Superskoda, direct asbak met aluminium afdekking besteld en ook zo rond de versnellingspook.
Nu loopt het dus in mijn ogen mooier door in dashboard.
Voor de verstelling van de rugleuning een RS plaatje besteld.
Zie foto's.
SAM_0694.jpg !cid_image001.jpg

Bijlagen

• SAM_0697.jpg
    SAM_0697.jpg
    113,2 KB · Weergaven: 144

JJ Octavia RS

Nieuw lid
@JJ Octavia RS: ziet er goed uit. As je toch aan het " verzilveren" bent, is dit wellicht iets: http://skoda-parts.cz/predmet.aspx?polozkaID=131

Dank je! geen slechte tip ;). Hoe zijn ervaringen met deze site? en verzendkosten? prijzen vallen me nog al mee. Als ik dit aanvullend ga bestellen dan de buitenste ventilatorunits ook maar direct, alleen zag ik maar een soort, maar moeten toch wel een linkse en een rechtse zijn?

Rallye

Forumguru
@JJ Octavia RS: ik heb geen enkele ervaring met (noch aandelen in) deze site. Hoewel ze mooie spullen lijken te hebben, zoals een multifunctie sportstuur met rode stiksels, perfect voor mijn RS. Anderen wellicht?

Bovenaan Onderaan