Nieuw Octavia Combi 1.4 TSI DSG7 Elegance

hjk82

Nieuw lid
Sinds 3 weken de trotse bezitter van een nieuwe Octavia Combi 1.4 TSI DSG7. Kleur Anthracite Grey. Tijd lang getwijfeld tussen een Kia Ceed SW en deze Octavia. De Octavia is toch veel meer auto. Robuust en ligt veel stabieler en stiller op de weg dan de Kia.

Zwart en zilver zijn tegenwoordig zo gewoontjes. Vooral zilver zie je veel te vaak rijden, erg veilige kleur, niets mis mee natuurlijk. Eerst ook nog een tijdje getwijfeld tussen Cappuccino Beige en Arctic Green. Vandaag zag ik een Octavia in deze laatste kleur rijden, maar was niet erg onder de indruk. Tot nu toe erg tevreden over de kleur en ook veel positieve reacties gehad van familie & vrienden over deze kleur.

Na 1000 km kan ik niet anders zeggen dat de rijeigenschappen van de auto erg goed bevallen. Lekker direct & stabiel en het sturen verloopt ook erg soepel. Het is natuurlijk geen bochtentijger maar je kunt er nog redelijk lekker vlot een hoek mee om. Automaat was ik al gewend, maar die DSG rijdt toch echt heerlijk, vooral in combinatie met de 1.4 TSI en op de cruise control, geweldig! :xyxthumbs:

De stoelen zitten erg fijn en de radio in de Octavia is ook van een erg goed niveau. Zelfs mp3 glashelder (is wel eens anders), daarnaast zijn alle opties op de Elegance uitvoering een leuke bijkomstigheid. Met name de parkeersensoren en de automatisch inklapbare spiegels zijn uitermate handig. De zilveren dakrails staan de auto ook erg goed, persoonlijk vind ik dit veel mooier dan zwarte rails.

Natuurlijk nog geen volledig beeld naar 1000 km maar de eerste indruk is uitermate positief. Ik hoop en denk dat we nog veel mooie kilometers aan de auto zullen beleven!

Erg goed en actief forum trouwens hier, dat heeft mede geholpen bij de keuze voor de Octavia.
 

hjk82

Nieuw lid
Foto's probeer ik z.s.m. te maken, met dit weer is mooie plaatjes schieten echter moeilijk, daarnaast zit er al een kras op de auto op bumper en koplamp (nichtje met fiets er tegen aan, eerste dag nog geen 50km gereden), maar dat wordt in maart gefixt. Eerste kras doet altijd het meeste pijn, dus dat hebben we dan maar gehad :-).
 

Race Eend

Forumguru
Welkom, mooie keuze en fijne combinatie met de DSG.

Zonde van de kras, inderdaad de eerste doet het meeste pijn.

Gelukkig kan het vaak goed herstelt worden.
 
Bovenaan Onderaan