Nieuw merk nieuwe ervaringen

Gunther79

Actief lid
Goede avond,

Ik ben Gunther en heb vorige week voor het eerst een Skoda besteld.
Het wordt een Kodiaq Business Edition Plus 1.5 benzine.
Ben zo enthousiast dat ik al de hele vakantie filmpjes en dit forum aan het bekijken en lezen ben.
Helaas moet ik nog even wachten op mijn “beer”. Verwachte leverdatum 6 november.

Meteen een vraag voor de kenners: op mijn configuratiecode staat 2021; heb begrepen dat dit dan model 2021 wordt.
Heb ik dan goed gelezen dat Trailer Assist standaard er weer op zit (schijnt de afgelopen jaren in Nederland niet optioneel te zijn geweest?)
 

Cordoba

Forumguru
Wat je vraag over Trailer Assist betreft, daar durf ik niets over te zeggen, en mogelijk dat het ook nog uitvoeringsafhankelijk is.
Wat het modeljaar betreft: normaal is iedere auto die na de zomervakantie geproduceerd wordt door de Vaggroep al van het nieuwe modeljaar. Eind augustus zie je dus soms al de eerste van het volgende modeljaar, dus jouw Kodiaq zal zonder twijfel modeljaar 2021 zijn.

Als je soms nog wat zaken aan wil passen of toevoegen aan je nieuwe Kodiaq kun je ook kijken op Superskoda.com, daar vind je veel originele accessoires voor een lagere prijs.
 

Gunther79

Actief lid
@Cordoba dank je wel voor je uitleg. Ik zal eens kijken op die site.
De trailer assist is niet mega noodzakelijk maar zou leuk zijn als het er nu wel opzit.
Sowieso zit er area view en park assist op dus daar ben ik al heel blij mee (ben door beperking niet zo soepel in m’n nek).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Henrik

Forumguru
Welkom en mooie wagen heb je uitgezocht! Wordt het ook een rode, zoals in je avatar staat? Ik rij zelf ook in een BE (geen plus) en vind het een erg fijne wagen! Veel plezier ermee en veel succes (en plezier) met het wachten :D
 

Gunther79

Actief lid
@Henrik
Ja dit is de voorkant van de offerte zeg maar. Dus wordt een rode.

Ik vind het een prachtige auto en lees ook met veel plezier de ervaringen van anderen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

VAG-man

Forumguru
Welkom Gunther.
Succes met het wachten op de beer.

De reclame van Tapatalk mag wat mij betreft achterwege blijven.:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Veel beter Gunther!

Nog even over de wagen op het plaatje :

Heeft een business edition plus geen 19” velgen meer?
 

JeSko

Forumguru
Beter zeker niet, velgmaatje meer is net wat minder band dus net wat minder comfort, 18 inch is ook een maat waarin banden vrij goedkoop blijven, vanaf 19 inch word het snel en fel duurder. Maar 19 oogt veel mooier, de Kodiaq is net als een Superb, die heeft gewoon 19 nodig qua looks, maar dat is een keuze die jij alleen kan maken natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan