Nieuw lid besteld OC3

Francois77

Actief lid
Auto besteld week 29. Volgens toenmalige planning fabricage week 36 met aflevering week 45. Afgelopen week contact gehad met de dealer. Ik laat mij maar even niet uit over de berichtgeving wanneer de auto geleverd zou worden.
Dus maar gelijk nieuw Forumlid geworden om jullie ervaringen te lezen.

Mijn auto komt er als volgt uit te zien

OC3 Elegance Businessline
Black magic pearl effect
Amaretto bruin leder met grijze stiksels
Zonder kofferbakaanduiding
Bi-Xenon met Led
Chromen raamlijsten
Zilverendaklijst
Sunset
Dynamic Pakket
Canton soundsystem
KESSY
Columbus navigatie
Elektrische achterklep
Veerweg demping op achterveren (luchtbalg)
Etc etc,

Zodra hij er is zullen foto's uiteraard volgen
 

Blacky

Forumguru
Welkom op het gezellige en leerzame forum. Leuke bestelling die je gemaakt hebt. Zou leuk zijn je even voor te stellen zoals Rem82sch schrijft.
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier!

Je hebt gekozen voor:

Veerweg demping op achterveren (luchtbalg)

Is dat ivm trekhaak of????
 

Francois77

Actief lid
Welkom hier!

Je hebt gekozen voor:

Veerweg demping op achterveren (luchtbalg)

Is dat ivm trekhaak of????

Hallo ertromp,

Als caravan bezitter heb ik hiervoor gekozen.
De OC2 heeft bij zware belasting aan de achter zijde van de auto (belading en/of aanhanger) de neiging zijn kont te laten hangen. Hierdoor krijg je een ongewenst en onplezierig rijgedrag. Zeker met caravan/aanhanger is dit niet fijn. Dit zou kunnen betekenen dat je bijvoorbeeld extra hulpveren monteert. Met vakantie leg ik altijd de meest zware dingen in de kofferbak (behalve mijn schoonmoeder -:D

Mijn dealer heeft deze optie voorgelegd en het schijnt zo te zijn dat er aan de binnenzijde van de achterveren een een balg komt te zitten die middels lucht (ik vermoed een extra compressortje) wordt opgeblazen en zo een aantal veergangen beperkt in de bewegingsvrijheid. Dit wordt ook wel gedaan door blokken tussen de veergangen te plaatsen.

Als de zware last uit de auto is kan je de blagen af laten lopen en heeft de auto zijn normale weggedrag weer terug. Doe je dat niet heb je een aan de achterzijde erg stug geveerde Octavia.

Na het bestellen van de auto heb ik wel begrepen dat het hangen met de kont bij de III veel minder is dan bij de II.

De dealer kon mij niet laten zien hoe het werkte, maar als hij er is volgt een uitgebreid verslag.

Groet

Francois
 
Bovenaan Onderaan