Nieuw hier.

Goedemorgen allen,

Mijn naam is Mark, ben 47 jaar oud en ben sinds 2 weken eigenaar van een Skoda Octavia uit 2009.

Het is een 1.8 tsi, 118 kw (160pk) Dsg met nu 145000 km op de teller.
Een leuke uitvoering met xenon, climatronic, schuifkantel dakje, stoelverwarming en nog een paar comfort verhogende opties.

Ik ga de auto gebruiken voor woon werk verkeer en als caravan trekker.

Op dit forum hoop ik antwoord te vinden op eventuele toekomstige vragen!

Groet Mark
 

Bakkertje

Forumguru
Welkom Mark en heel veel fijne en veilige kilometers gewenst met je Octavia!

Wellicht is het een idee dat je even wat opzoekt op het forum over olieverbruik en de 1.8 TSI?
Als je daar wat aan krijgt loopt het aardig in de papieren en wellicht heb je nu nog garantie op je auto (ligt eraan waar je hem gekocht hebt natuurlijk)
 
Dag Bakkertje,

Bedankt voor je welkomstwoord!

Ik had me voor aanschaf al even ingelezen. Een tweedehands auto kopen blijft altijd een gok en in dit geval vond ik het gerechtvaardigd om de gok te nemen.

Groeten Mark
 

Bakkertje

Forumguru
@Mark Pieters het kopen van een gebruikte is inderdaad altijd een gok, daarom ook de tip om goed onderzoek te doen in de garantie periode (als je die hebt natuurlijk).

Evengoed fijne auto's die Octavia's, veel ruimte en met 160 pk en een DSG ga je daar een hele comfortabele auto aan hebben!
 

CharlesTucker

Forumguru
Welkom, en 2009, dat is dan een 2e generatie (facelift of nog net niet?). Hele fijne auto's, ik heb er van 2011 tot 2018 eentje gehad (1.6 TDI). En ondanks dat ik 'm al 4 jaar geleden vervangen heb (met het dubbele aantal kilometers als wat die van jou nu heeft) mis ik 'm soms nog wel eens. Ik heb het idee dat ie qua bouwkwaliteit net iets beter in elkaar zit dan de nieuwere modellen, niet veel natuurlijk, maar wel iets.

1.8tsi heb ik geen ervaring mee, behalve dat je wel eens wat leest over olieverbruik. Ik heb zelf met de mijne slechts 1 probleem gehad in die 7 jaar en 280.000 kilometer, een probleem waar je met je TSI niet tegenaan gaat lopen, de bekende EGR problemen. In ieder geval, veel veilige kilometers toegewenst met je nieuwe aanwinst.
 
Ja klopt volgens mij. Olieverbruik gaan we zien maar gezien de algehele staat van de auto en het feit dat hij dealer onderhouden is, zie ik de toekomst zonnig tegemoet!

Leuk om te lezen dat je zo veel probleemloze kilometers hebt gehad!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan