Favorit Nieuw hier

beste allemaal

vandaag ontdekte ik dit forum ( zie bericht als nw lid de carrion)
ik heb over mijn skoda favorit een vraag waar de garage ook niet uitkomt. De motor wordt te warm en het pijltje staat vrij hoog. Zelfs nu het wat kouder is.
Ik heb destijd de vrijwel nw radiator uit mijn oude Favorit over laten zetten en...toen was het steeds te warm.
De garage heeft de vin op constant aan gezet.De weerstand gemeten waaro p de vin moet aanslaan, maar het blijft te warm.
Heeft iemand een idee.
Mijn skoda gaat volgende week naar de garage voor oliewissel...

en fijn dit forum gevonden te hebben !!



Een lachende skoda groet !!
 

pansaebr

Actief lid
Warm

Hoe zit het met het koelwater , is het voldoende gevuld, blijft het niveau constant , drijft er een vettig goedje op??
Hoeveel kilometers heeft hij?
kan duiden op een lekke koppakking ! Best eens laten controleren bij de volgende oliewissel.

Groetjes

beste allemaal

vandaag ontdekte ik dit forum ( zie bericht als nw lid de carrion)
ik heb over mijn skoda favorit een vraag waar de garage ook niet uitkomt. De motor wordt te warm en het pijltje staat vrij hoog. Zelfs nu het wat kouder is.
Ik heb destijd de vrijwel nw radiator uit mijn oude Favorit over laten zetten en...toen was het steeds te warm.
De garage heeft de vin op constant aan gezet.De weerstand gemeten waaro p de vin moet aanslaan, maar het blijft te warm.
Heeft iemand een idee.
Mijn skoda gaat volgende week naar de garage voor oliewissel...

en fijn dit forum gevonden te hebben !!



Een lachende skoda groet !!
 
merci

hij/zij staat nu op 76.000, koelvloeistof is schoon, maar er moet wel elke twee maanden een flesje bij. houd dat ook goed in de gaten...
lekke koppakking dus... maar bij de originele radiator had ik geen last..dom dat ik die vervangen heb
 

pansaebr

Actief lid
Koppakking

Laat voor alle veiligheid een compressietest uitvoeren in de garage deze kan je normaal 100% uitsluitsel geven.

groetjes

merci

hij/zij staat nu op 76.000, koelvloeistof is schoon, maar er moet wel elke twee maanden een flesje bij. houd dat ook goed in de gaten...
lekke koppakking dus... maar bij de originele radiator had ik geen last..dom dat ik die vervangen heb
 

Brutus

Lid
Allereerst maar es even "welkom" en dan verder met "have fun met je wagen",topbakken zijn het.
Jammer dat je nu probleempjes hebt.
Zeg hebben ze ook de temperatuurvoeler eens gechecked?
Als die naar de knoppen is doet ie ook raar he,of kookt het water er echt uit?
De mijne gaf helemaal niks aan en met een nieuwe doet ie het weer.
Het zou zomaar kunnen zijn dat ie bij jou de andere kant op kapot is nietwaar.
Zeg vind jij trouwens ook dat de keppen erg tikken als de wagen warm is?
Of is dit een typisch favorit geluidje?

Ik hoop dat je het snel vind.
 
nee hoor er kookt niks, alleen de wijzer staat zo hoog en de koelvloeistof moet vaak vervangen worden.de sensor is gecontroleerd dacht ik (weerstand meeting)
ach en de kleppen...ik hoor ze niet als de radio aanstaat

dinsdag weet ik meer; die voeler is een goede...geef ik door !
 

pansaebr

Actief lid
koken

Bij de mijne kookte er niets maar na een rit van 50km kwam ik autmatisch tot stilstand , motor sloeg en en ging niet meer aan de gang zolang hij niet afgekoeld was.Bij het afnemen van de kop zag ik waar het foutging blijkbaar had de auto in het een verkeerde behandeling gehad , een paar waterkanalen verstopt. Alles gereinigd , een nieuwe pakking en de kleppen gesteld en loopt sindsdien als een zonnetje.
Over hoeveel graden spreken we hier constant tegen de 100° of er erover ??
Waarom is de radiator vervangen een lek??



nee hoor er kookt niks, alleen de wijzer staat zo hoog en de koelvloeistof moet vaak vervangen worden.de sensor is gecontroleerd dacht ik (weerstand meeting)
ach en de kleppen...ik hoor ze niet als de radio aanstaat

dinsdag weet ik meer; die voeler is een goede...geef ik door !
 

van inkel

Forumguru
Temperatuur problemen hebben vaak als oorzaak de thermostaat in de radiateur, deze stuurt de hoeveelheid water over de radiateur. Als deze
defect is zal hij geen of te weinig water over de radiateur sturen waardoor de temperatuur oploopt.
 
Over hoeveel graden spreken we hier constant tegen de 100° of er erover ??
Waarom is de radiator vervangen een lek??

Oops dat is even balen...goed dat je dat allemaal maar kunt !
Nee, het is steeds ruim over het midden en in files kruipt het angstig dicht naar het rode gebied. Merkte pas dat de "voorraad" erover heen was gegaan. Dus dan moet het echt geborreld hebben.

ik had net een nw radiotor laten zetten in mijn oude. toen die niet door de keuring kwam die eruit gehaald ( laten halen) De nieuwe auto kende geen probleem, todat ik de radiator verwisselde. Stom. Nu herinner ik me ook met al dat geschrijf dat de voeler al een keer vervangen is...
 

Brutus

Lid
Hey hoe ist met je wagentje eigenlijk?

Zeg pansaebr,je zegt kleppen stellen he.
Weet jij de afstand die de kleppen moeten hebben en of je em koud of warm moet stellen?
Alvast bedankt.:xyxthumbs:
 

pansaebr

Actief lid
kleppen

Brutus,

Mijn wagentje staat in zijn winterstalling wordt eigenlijk als classic car gebruik, dagelijkse wagen is een felicia Combi van 2000, de afstand moet ik eens terug opsnorren is ruim een jaar geleden gebeurd.Is wel gecontrolleerd als de motor warm had.

groetjes


Hey hoe ist met je wagentje eigenlijk?

Zeg pansaebr,je zegt kleppen stellen he.
Weet jij de afstand die de kleppen moeten hebben en of je em koud of warm moet stellen?
Alvast bedankt.:xyxthumbs:
 

pansaebr

Actief lid
kleppen

Brutus,

dit zijn afstanden voor een favorit van 1993 toen uitgebracht met 2 motoren:

de klepspeling voor de 135E oftewel 1.3 ecotronic moet zijn:
inlaat: 0.20 koud afstellen
uitlaat: 0.20 koud afstellen

de klepspeling voor de 135B oftewel 1.3 inj. kat. moet zijn:
inlaat: 0.20
uitlaat: 0.40

groetjes:santa:


Brutus,

Mijn wagentje staat in zijn winterstalling wordt eigenlijk als classic car gebruik, dagelijkse wagen is een felicia Combi van 2000, de afstand moet ik eens terug opsnorren is ruim een jaar geleden gebeurd.Is wel gecontrolleerd als de motor warm had.

groetjes
 
Bovenaan Onderaan