Nieuw hier..

sphyrnidus

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik heb altijd een zwak gehad voor de Skoda. Toen ik een tijdje geleden een makkelijk autootje nodig had, voor erbij, werd dat de Roomster. Reed prima en ik/we vonden het uiterlijk grappig. Door allerlei praktische omstandigheden heeft die het veld geruimd en reed ik enige tijd in een andere auto. Ik hou eigenlijk niet van autorijden, ik rij liever motor. Maar goed vorig jaar kwam er toch weer een Fabia Combi Greenline in ons leven en die bevalt uitstekend. De dealer was in beide gevallen Vepreda Spijkenisse.
Nu denk ik langzaamaan over het vervangen van de gezinsbolide (525 BMW) met inmiddels 220k op de teller door een ander exemplaar en kwam dus hier eens rondkijken. Ik denk trouwens over een Yeti. Ik reed er al eens proef mee. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik exact wil.
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom :aangenaam: op dit gezellige forum. Leuk om te lezen dat je een Roomster gehad hebt. Ik heb mijn Roomster een paar maanden ingeruild voor een Fabia II.
 

WouterO2C

Actief lid
Welkom op het forum! Iedereen natuurlijk zijn ding, maar kijk eens naar een octavia hehe

Maar, als je serieus wat meer advies wil, zal je natuurlijk wel wat meer moeten vertellen over je wensen, je budget, wat voor vrouw je hebt etc etc :laugh:
 

sphyrnidus

Nieuw lid
Ik heb vorig jaar 5k in een Octavia gereden. Ik vond het niet onaardig rijden, maar ik vind hem lelijk. Ik heb een station nodig i.v.m alle zooi die vaak mee moet en ik ben ook vrij lang en vond de beenruimte wat beperkt. Budget heb ik nog niet zo over nagedacht, ik vind alle auto's te duur :) Ik ben natuurlijk wel de luxe van de BMW gewend. Ik rij met de auto ongeveer 30k per jaar en ook 30k op de motor. Mijn lief rijdt dus in een Fabia Greenline.
Ik twijfel wel over het model inderdaad...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je op zoek bent naar een echt ruime station, nee - dan zou ik niet direct aan een Yeti denken. En als de Octavia combi niet in de smaak valt (is wel erg ruim - ik heb er een halve verhuizing mee uitgespaard!) dan is de Superb combi én nog ruimer, én een stuk vloeiender gelijnd. Kan wat mij betreft ruimschoots op tegen welke beamer dan ook!
 

sphyrnidus

Nieuw lid
Een paar racefietsen gaan er toch wel in en bij andere gelegenheid twee duikuitrustingen?
Ik ben niet perse gehecht aan BMW hoor, ik heb deze min of meer toevallig. Ik had een station nodig en de vorige eigenaar was een garagehouder en die gaf een goede prijs voor mijn vorige auto, hij wilde ervan af omdat hij in een auto van het merk wat hij verkocht meende te moeten rijden, tsja.
 

TurboBooster

Forumguru
Welkom op het forum.

Ik heb dus wel een Yeti en die bevalt mij prima,

en ja de kofferbak is kwa diepte een beetje kleiner dan de Octavia.

Het is maar net wat je er in wil gaan vervoeren.
 

jalex_h

Forumguru
Ik zou zo zeggen: ga in beiden eens een rondje rijden en probeer dan meteen je duikuitrusting eens achterin te proppen.
 

sphyrnidus

Nieuw lid
Ik heb nu in de Octavia gereden en proefgereden, een Roomster gehad (plm 8 maanden) en proefgereden met de Yeti. De ruimte is het probleem niet direct. Waar ik over twijfel is de restwaarde van de Yeti. Dat was bij de Roomster zeker een issue. Veel mensen vinden hem lelijk en als je hem dan wil inruilen, dan :(. Ik vraag me dus nog af of dat bij de Yeti ook speelt.
 

jalex_h

Forumguru
Als je er net zo veel km op de teller gaat zetten als bij je BMW, lijkt afschrijving mij geen issue meer. Kijk anders eens wat rond op internet om te kijken wat een tweedehands doet. Probleem is natuurlijk wel dat niemand in de toekomst kan kijken....
 

sphyrnidus

Nieuw lid
Ja dat is een feit, ik rij teveel. En dan moet je bedenken dat ik 1 km van mijn werk woon. Ik ga daar dus niet vaak met de auto heen en ook voor de vakanties gebruik ik hem niet zoveel. Een keer per jaar naar de wintersport.
Toen ik de BMW kocht, was het motto ook, ik kan m wel kopen want het aantal km dat ik ga rijden is beperkt, nu ik zo dicht bij het werk woon. De praktijk is echter weerbarstig :) En dan te bedenken dat ik niet van rijden hou en als we samen ergens heen gaan, rijdt mijn vrouw 9 van de 10 keer. Met de motor en de auto samen kom ik dus ruim aan de 60 k per jaar.
 

sphyrnidus

Nieuw lid
De Roomster was prima, maar ik had twee auto's toen en ik was toen maar alleen en ik heb ook nog twee motoren, dus in een moment van bezinning heb ik de Roomster samen met mijn Saab Cabrio weggedaan. Ingeruild op de BMW.
 

Witte Yeti

Actief lid
@sphyrnidus, ik rijd nu 1,5 jaar rond in een Yeti en ben er nog steeds heel blij mee. Je zit lekker hoog en de stoelen zitten prima en zijn goed verstelbaar (190 cm lang).
Ik krijg altijd positieve reacties over de auto en ik denk dat de inruilprijs, doordat veel mensen het een leuke auto vinden, een stuk gunstiger ligt t.o.v. een Roomster.
Fietsen zijn eventueel, als het voorwiel eruit kan in de auto te vervoeren. Zelf doe ik dat op een Thule fietsdrager en dat merk je nauwelijks is van.
Wat betreft je duikuitrusting, de rugleuningen klappen of stoelen eruit halen, dan heb je voldoende ruimte.
 

WouterO2C

Actief lid
Hoe kom je dan aan zoveel kilometers elk jaar als het niet voor je werk is en je er ook nog een motor bij hebt??

Volgens mij maakt het type auto niet zoveel uit voor de restwaarde, althans ik denk niet dat de Yeti verhoudingsgewijs een slechtere restwaarde heeft dan een Octavia.
 

sphyrnidus

Nieuw lid
Tsja: Kind in Utrecht, kind in Maastricht, kind in Amsterdam (en kleinkind), kind in Rotterdam. Daarnaast gaan de kindertjes graag met paps auto met vakantie (Zo was hij al in Budapest, Kroatië en nu in Zuid-Frankrijk) en ik ga zelf ook een a twee keer per jaar naar Oostenrijlk, ondermeer met een vrijwilligersreis met patiënten. Elke week naar mijn moeder in Bergen-op-Zoom.
De motor gebruik ik voor vakanties 2-3 keer per jaar naar Zuid-Duitsland, de Dolomieten en de afgelopen zomer naar de Pyreneeën. Nu in mei weer naar Italië en dan in de zomer naar de Noord-Kaap.
Duiken in Zeeland is natuurlijk ook elke keer 150 km.
Dus alles bijeen zit ik vaak op de weg...
Nou ik merk dat de BMW toch wel hard afschrijft, dus met grotere auto's wordt het wel een ander verhaal.
 
Bovenaan Onderaan