Nieuw hier op het forum.

Zündapppie

Actief lid
Hallo mijn naam is Pim, 51 jaar en kom uit Spijkenisse.
In mijn vrije tijd knutsel ik aan en rijd ik op mijn zündapp's en aan mijn Passat 3BG.
Ik ben op zoek naar een vervanger van de Passat die na 21 jaar en 300.000 km steeds meer mankementen gaat vertonen. De Passie heeft ons 11 jaar lang en 140.000 km veilig en comfortabel overal heen gebracht maar nu is het tijd voor iets anders.
 

Bijlagen

  • IMG_20200728_122902.jpg
    IMG_20200728_122902.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 42

Eltjo

Forumguru
Welkom!

Zoals je ziet had ik ook een 3B(G) en ben overgestapt naar S2, ben 53 en woon ik net 12 km verderop.

Ik “zat” op het Passat forum heb mij ook op dit forum aangemeld voordat ik een andere auto kocht. Ik wist wel dat het een hele grote kans was dat het een Skoda zou worden en heb door dit forum door te spitten besloten dat het er een werd zonder DSG en geen 1.8TSI van rond 2010.
Waar aan zit jij te denken als opvolger?
 
Laatst bewerkt:

Zündapppie

Actief lid
Aangezien de 3BG altijd goed is bevallen wilde ik weer een 3BG maar die zijn moeilijk te vinden met een normale km stand dus daar kwam de superb 1 in beeld want dat is in principe de zelfde auto maar met een ander jasje. Ik twijfel tussen een 2008 1.8T met 160.000 op de teller en een 2004 2.8 met 107.000 op de teller.
 

Zündapppie

Actief lid
Nou, de kogel is door de kerk. Vandaag een Superb 1.8 tsi 4x4 station gekocht van 2012 met 151.000 km op de teller. Een nette complete auto waar ik weer een aantal jaren plezier van hoop te hebben. Hij wordt eind januari pas afgeleverd dus tot dan rijdt de 3BG ons nog overal naar toe.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221227-141719_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20221227-141719_Marktplaats.jpg
    408,6 KB · Weergaven: 40
  • Screenshot_20221227-141252_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20221227-141252_Marktplaats.jpg
    262,9 KB · Weergaven: 40
  • Screenshot_20221227-141241_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20221227-141241_Marktplaats.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 40

Eltjo

Forumguru
De overstap naar een S2 is gelijk een grotere stap dan naar een S1.
Heb je hem inmiddels?
Mooie aankoop, een stuk stiller dan een 3BG, hoewel ik diesels had.
Mooiste interieur m.i. met lichte kleur leer en nep-houten lijsten. De lichte kleur is alleen niet aan mij besteed, dus ik heb maar zwart leer en alu lijsten.
Heb je je verdiept in het fenomeen dat de 1.8TSI olie kan gaan zuipen? Of is de motor al gereviseerd?

Misschien kom ik je nog wel eens tegen...
 
Laatst bewerkt:

Zündapppie

Actief lid
Ja, ik heb hem gisteren opgehaald. Het olieverbruik verhaal is me bekend maar heb een half jaar bovag garantie dus ik durfde het wel aan. Het rijdt heel anders dan de 3BG en moet een hoop uitzoeken qua functies maar dat komt goed. Ook moet ik hem eens goed polijsten en detailen want de vorige eigenaar was waarschijnlijk een groot liefhebber van de krasstraat dus daar gaat een paar dagen werk in zitten en ik denk dat de kleur (magnetic brown) dan pas echt goed uitkomt.
 

Eltjo

Forumguru
Het rijdt heel anders dan de 3BG
Na 10 jaar 3B(G) moest ik even wennen aan de grotere wielbasis en de lengte. Ik had het idee dat ik bochtjes in de wijk wat afsneed en het gevoel dat ik in een trein reed, terwijl het maar ca. 15 cm lengte met de 3B(G) is.
Ook had ik van de 3BG veel beter door waar de neus en achterkant ophield en werd regelmatig zot van het PDC gepiep van voor en achter terwijl er nog ruimte zat was.

Veel rijplezier !
 

Zündapppie

Actief lid
Na een jaartje aangenaam sturen geen olieverbruik (200ml) op 11.000 km en de draadboom in het bestuurdersportier vervangen hoor ik nu rechtsvoor een wiellager. Ik ga bij een sloperij een fuseestuk kopen en dan stralen, oude bouten en wiellager verwijderen en weer netjes zijdeglans zwart spuiten en het nieuwe wiellager vast monteren voordat ik de fusee die onder de auto zit ga demonteren.
Een gebruikte fusee kost ongeveer €35,- dus dat zijn de kosten niet en aangezien de bouten van het wiellager meestal vreselijk rot zijn kan ik die op het gemak verwijderen. Met een beetje geluk gaan ze gewoon met de veeltand dop los en anders wordt het uitboren.
Verder ben ik erg blij met de SuperB.
 
Bovenaan Onderaan