Nieuw gezicht: René uit Groningen

Hallo mede-skoda rijders/liefhebbers,

als nieuw lid zijnde wil ik mezelf graag voorstellen; ik ben René, 31 jaar en woonachtig in Groningen.
Toen ik in 2009 op vakantie was reed ik over de Duitse autobahn en werd ingehaald door een blauw racemonster die zo hard reed dat ik alleen de de naam "Skoda" en "RS" kon lezen. Ik zag niet veel, maar wat ik zag beviel me zo goed en is me sindsdien bijgebleven. Eenmaal thuis ben ik op zoek gegaan op internet naar wat voor Skoda dit nu was. De Octavia RS combi, zo bleek. Wat een mooie bak! Sindsdien had ik mijn zinnen op deze auto gezet.

na een jaar lang gespaard te hebben en op water en brood te hebben geleefd heb ik vandaag EINDELIJK mijn racingblue Skoda Octavia combi RS TDI gekocht! Hij is van 2007 en heeft 169.000 gelopen. Vanmorgen in Venlo opgehaald en een heerlijke rit over de autobahn richting het noorden gehad. Alle verwachtingen kwamen uit. De snelheid, het acceleratievermogen, de solide wegligging; allemaal geweldig!

Ik heb het forum al een beetje doorgespit en ik ben er al achter dat er heel wat welwillende kenners op dit forum te vinden zijn die de mensen voorzien van antwoorden op hun vragen. Er zijn veel interessante topics en er is veel informatie te vinden.

Rest mij niets meer te zeggen dan tot ziens op het forum!
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en gefeliciteerd met je RS. Heb je ook foto's van je RS?
 

Miez1

Forumguru
Hi Rene!

Welkom alhier! Wat een leuk verhaal en wat een discipline. Ben zeer benieuwd naar foto's.

Immer gute fahrt !

Miez
 

hemi24

Forumguru
...na een jaar lang gespaard te hebben en op water en brood te hebben geleefd heb ik vandaag EINDELIJK mijn racingblue Skoda Octavia combi RS TDI gekocht! ...

...en dan nu op water en brood, om de gebruikskosten te kunnen ophoesten?!? :grin:

Ben benieuwd naar de foto's! Hou je je auto wel een beetje op het droge met de huidige waterstanden in en rond Groningen?
 

Skoody Boo

Actief lid
...alsmede reserveringen voor te verwachten extra bijdragen aan de staatskas via het CJIB?:smirk:

Beetje zurig weer hoor.... Heeft hier iemand een jaar gespaard, komt hier vertellen dattie daar een leuke auto van heeft gekocht, en daar dus ook in Duitsland mee rondrijdt.

't Is ook niet zo dat je met een greenline automatisch nooit een bekeuring hebt, het ligt altijd gewoon aan de bestuurder snap je wel?

Als jij nou ook ff spaart dan kan je je greenline-badges op je Faab RS plakken. Dat was toch het ideaal?
 

Skoody Boo

Actief lid
@ Canoneye: nou ja, iets met een wolf in schaapskleren, reactie nr 126 aldaar. Maar wie weet HEB je stiekem wel een RS....
O sorry, nou heb ik het verklapt.... Helemaal voor niks de loterij gewonnen.

@Rene1980: mogen we wat specs van jouw nieuwe bolide? Vooral zaken als topsnelheid en acceleratie, wat doet jouw nieuwe beest nou?
 
Tja wat doet ie... ik heb 'm op 220 gehad en ik denk dat dat wel zo'n beetje de top is. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet zo'n hardrijder ben, 160-170, dat vind ik hard genoeg! Ik vind accelereren in de 2e/3e versnelling vooral leuk om te doen. Er zit zoals jullie waarschijnlijk wel weten standaard zo'n 170 pk onder de kap en dat merk je wel! Mijn broertje heeft nog uitgezocht wat ie doet na chiptuning en dat moet zo'n 212 pk worden. Dat klinkt me ook wel leuk in de oren :xyxthumbs:. Al is het alleen maar om te kunnen zeggen dat je wagen 212 pk heeft.

Als jullie nog wat willen weten, dan hoor ik het graag :cool:
 
Bovenaan Onderaan