Nieuw en even voorstellen.

Mbos

Lid
Hallo!

Ik ben Melvin en (eigenlijk mijn vrouw is) sinds 2018 eigenaar van een Skoda octavia combi 1.6 TDI uit 2014. Mijn vrouw rijdt 30.000km per jaar enkel woon- werkverkeer. Al is dat met de Corona vrijwel niks meer.

De auto bevalt ons zeer goed, heerlijk ruim en voor het eerst eens een flink eind (2200km) gereden deze zomer. En hij bevalt ons nog steeds goed, totdat wij een melding kregen die niet op te lossen lijkt, door de dealer hier in Spanje. Al is mij Spaans ook niet erg goed. Daarom heb ik mij ook aangemeld in de hoop dat jullie meer weten dan ik en wellicht de Spaanse dealer, haha.

Wij denken er wel eens aan om de octavia over een jaar of twee in te ruilen voor een Kodiaq. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze auto.

groetjes!
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom hier en succes met de Octavia in Spanje. Je zou zeggen dat een VAG dealer er daar toch wel wat mee zou moeten kunnen...
 

Mbos

Lid
Welkom hier en succes met de Octavia in Spanje. Je zou zeggen dat een VAG dealer er daar toch wel wat mee zou moeten kunnen...
Bedankt!

Dat hadden wij ook verwacht. Ze zijn erg vriendelijk, maar Engels is er niet echt bij. Ze zeggen alleen dat het de roetfilter moet zijn, dat het niet schadelijk is en dat is het. Misschien maar gewoon mee naar huis rijden en kijken of we thuis komen. Dan kan hij thuis naar de dealer.
 

greenlinediesel

Senior Member
Welkom, en succes met thuis komen! :-) Wat voor melding hebben jullie gekregen? Ik heb ook wel eens wat roetfilterperikelen gehad met mijn oude Fabia 2. Vaak was even doortrappen op de snelweg de oplossing :yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan