Nieuw en enthousiast lid

Meuk85

Lid
Goede middag allemaal

Vandaag lid geworden nadat ik gisteren een Skoda Octavia combi 3 1.6L diesel uit 2014 heb aangeschaft op aanraden van een vriend van me.
Hiervoor had ik een Toyota Auris 2.0D4D uit 2007 en jeetje mina wat een verschil in rijcomfort en luxe en afwerking. Ook het verschil in verbruik lijkt nu al enorm te zijn. 1 op 21 tov 1 op 15.

De reden dat ik lid wilde worden is omdat er stiekem best een hoop praktische info te halen valt op deze fora met enthousiaste mensen.

Tot nu toe erg onder de indruk van de auto en ben er erg blij mee :tegek:

Helaas zal ik wel gelijk in de buidel moeten tasten, want de auto heeft een grote beurt nodig en binnenkort is ook de waterpomp, multiriem, spanrollen en de distributieriem aan de beurt:bloos:

Ook al even gekeken op de link waarbij de meest voorkomende problemen van de Octavia staat genoemd, maar hier heb ik gelukkig nog erg weinig van gemerkt.

Succes allemaal en vele veilige km's!:cheer:
 

Bijlagen

  • octavia achter klein.JPG
    octavia achter klein.JPG
    108,4 KB · Weergaven: 69
  • octavia voor klein.JPG
    octavia voor klein.JPG
    86,8 KB · Weergaven: 65

hemi24

Forumguru
Welkom hier!

Autofarm Sybrandaburen, daar heb ik 2 jaar terug een Up-je weggehaald voor de schoonouders.

Is geen originele NL-wagen, of heb ik het mis?
 

AntonA

Lid
Welkom,

En gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Kan je zeggen dat het een erg fijne auto is.

En sterkte met de grote beurt, let op de koelvloeistof ;)
 

Meuk85

Lid
Welkom hier!

Autofarm Sybrandaburen, daar heb ik 2 jaar terug een Up-je weggehaald voor de schoonouders.

Is geen originele NL-wagen, of heb ik het mis?

Klopt inderdaad. Origineel uit Dresden Duitsland. Na 6 maanden hebben ze hem geïmporteerd.

Via via ben ik achter iets meer informatie gekomen. Alle informatie over het onderhoud was helaas niet aanwezig in de auto maar wel digitaal vast gelegd. De auto is als leasebak rond gereden in de regio rond Hengelo en na 6 jaar is hij door de leasemaatschappij verkocht. Een kennis van de eigenaren van Autofarm Sybraburen heeft de auto opgekocht middels een veiling waarna ik hem gekocht heb.

Inmiddels is de historie mij dus bekend. Ik ben van plan om iets voortijdig alvast de distributieriem te vervangen met het complete pakket (multiriem, waterpomp en spanrollers) samen met een grote beurt en alle filters. Hopelijk zijn er vooral langere kilometers mee gereden, want ik hoop dat het roetfilter nog jaren mee kan:pardon:
 

Meuk85

Lid
Welkom,

En gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Kan je zeggen dat het een erg fijne auto is.

En sterkte met de grote beurt, let op de koelvloeistof ;)


Zal ik doen. Moet ik dan gelijk denken aan een lekkende koppakking?? Dat was de hele reden dat ik de oude Toyoya weg deed:cry:
 

hemi24

Forumguru
Behalve dat er wel eens een waterpomp vroegtijdig de geest geeft zijn deze blokken behoorlijk probleemloos, dus ik zou me niet bang laten maken door exemplarische problemen die een ander wellicht toevallig ondervindt!
 

AntonA

Lid
Idd vaak de waterpomp, als je pech hebt de pakking komt gelukkig minder vaak voor. Niet te druk om maken;)
 

brepus13

Forumguru
Voor mensen die de 1.6 tdi kopen komen er standaard 2 reacties op:

1 waterpomp problemen

2 tuning

Aangezien ik 2 gemist heb kan ik je dus nog aanraden langs een goede tuner te rijden. Je krijgt dan 140/145 pk en een bult extra koppel. Je gaat dan nog meer genieten van je auto :-)
 
Bovenaan Onderaan