Nieuw bij Skoda, of eigenlijk bijna..

KodiaqS2

Senior Member
Dames en heren,

Ik ben nieuw hier, dus eventjes voorstellen.

Ik kom uit regio drechtsteden, werk in de maritieme wereld. Heb ivm auto van de zaak voor het eerst een auto mogen bestellen. Als liefhebber vind ik dat fantastisch, maar het was ook een serieus proces. Ik kan mij enorm ergeren aan iets waar ik lange tijd mee moet doen en achteraf anders had moeten doen dus ik heb nogal wat aandacht besteed aan de bestelling.

Dit is em geworden:

Kodiaq 1.5 TSI Handbak in Zwart Magic Mica
Style Business
3e zitrij
sunset
trinity velgen 18"
verkeersbord herkenning (ivm mogelijkheid lane assist bijprogrammeren)
stuurwielverwarming
driving mode select
adaptive CC

Ik heb heel lang Emerald Green in de offerte gehad, maar omdat ik niks in het echt kon bewonderen en er via internet plaatjes en filmpjes steeds over ging twijfelen uiteindelijk voor zwart gegaan. Door de plastic delen rondom de auto vind ik zwart een hele rustige keuze en als ik de auto in het zwart zie vind ik het (ook met de donkere ramen) echt prachtig.

Binnen vond ik even zo moeilijk. Ik heb lang getwijfeld over de business upgrade, maar door de 19" ging de leaseprijs dusdanig omhoog dat ik moest bijbetalen en over de hele linie betaalde ik dan netto te veel bij voor een mooi interieur in mijn ogen. de 19" hoefden van mij niet zo, maar het kon ook niet zonder.

Vervolgens geïnformeerd naar beige style interieur bestellen en beige leder laten naleveren via PON. Dat kon, maar de dealer vond dat ik dat zelf moest komen bekijken met staaltjes en auto's in die kleur omdat je nooit dezelfde kleur kan krijgen.. Hij had gelijk, sterker nog een (lelijk) voorbeeld. Dus dat viel af. Omdat ik een zwart style interieur ook niet mooi vind met beige leer stoelen (ivm de grijze hemel krijg je dus 3 kleuren in je interieur) viel dat ook af.

Uiteindelijk ben ik gegaan voor een beige interieur (dat is 60% zwart en hemel en onderkant dashboard en panelen etc. beige) maar hier laat ik dan wel een antraciet (dat is de kleur zwart van het dashboard) leren interieur in zetten. Omdat ik contrasterende (vooral dubbele) stiksels prachtig vind heb ik die ook genomen maar dan in de kleur 'pearl'. dat is weer gelijk aan de beige van het dashboard.

Ik kan niet wachten tot de auto komt. Ik hoop ergens in Juli. Dan volgende foto's..
 

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom op het forum, van harte gefeliciteerd met je bestelling en sterkte met het lange wachten!
Ik hoop dat je vooral de interieurfoto’s met ons wil delen. Het met leder bekleden van het dashboard heeft al langere tijd mijn aandacht, maar durf het nog niet aan omdat ik nog geen voorbeeld gezien heb ;)
 

Japanese Power

Donateur
Welkom @KodiaqS2 en veel succes met wachten. Mooie config. Ben benieuwd naar je kleurstelling met het achteraf in te bouwen Alba leder. Keep is posted en tot die tijd lekker meelezen en meekletsen op dit forum.
 

Cordoba

Forumguru
Hartelijk welkom op het forum, van harte gefeliciteerd met je bestelling en sterkte met het lange wachten!
Ik hoop dat je vooral de interieurfoto’s met ons wil delen. Het met leder bekleden van het dashboard heeft al langere tijd mijn aandacht, maar durf het nog niet aan omdat ik nog geen voorbeeld gezien heb ;)

Kun je dat niet simuleren met dat digitale dash? :)
 

Spector

Forumguru
Welkom, ziet er uit als een mooie samenstelling. Wat doe je in de maritieme wereld als ik vragen mag?
 

KodiaqS2

Senior Member
Welkom @KodiaqS2 en veel succes met wachten. Mooie config. Ben benieuwd naar je kleurstelling met het achteraf in te bouwen Alba leder. Keep is posted en tot die tijd lekker meelezen en meekletsen op dit forum.
ik ben zelf ook benieuwd.. Uiteraard komen foto's tegen die tijd wel. Er is ook niet echt een beeld bij te krijgen via de configurator, want je moet eigenlijk het standaard beige style interieur selecteren en dan de stoelen, middenarmsteun en de delen in de deuren die Alba meebekleed weer zwart zien. Ik denk dat het wel chique wordt, maar ben niet minder benieuwd..

Hartelijk welkom op het forum, van harte gefeliciteerd met je bestelling en sterkte met het lange wachten!
Ik hoop dat je vooral de interieurfoto’s met ons wil delen. Het met leder bekleden van het dashboard heeft al langere tijd mijn aandacht, maar durf het nog niet aan omdat ik nog geen voorbeeld gezien heb
Ik vind bij de Kodiaq het dashboard mooi materiaal, ik zou juist overwegen de deurpanelen compleet mee te nemen. Daar zit (vooral achter volgens mij) nog wat 'harder' plastic)

Wat doe je in de maritieme wereld als ik vragen mag?
Dat mag je vragen.. :) ik werk bij een bedrijf in scheepsvoortstuwing.. Zit je ook in die wereld?
 

KodiaqS2

Senior Member
Toch maar hier even verder om niet de bestellingen topics te vervuilen.

Zoals hierboven al aangegeven had ik een vrij specifieke bestelling gedaan bij de dealer voor ALBA leder. Maar omdat ik nooit een bestelformulier of andere gegevens heb kunnen controleren had ik er altijd al een beetje een naar gevoel over. een maand geleden kreeg dat de overhand en heb ik voor het eerst eens geïnformeerd bij de dealer. Die verzekerde mij; niks aan de hand. Komt allemaal goed.

Ruim 2 weken geleden had ik opnieuw contact. Ook toen nog even gevraagd; ja maar HOE staat het dan in het systeem. De verkoper kon de kleurcode van ALBA niet terughalen uit de bestelling. Hoe moet ALBA dat dan wel doen? De oplossing zou liggen in het opnieuw opgeven van de code's via de leasemaatschappij. Ok, zo gezegd zo gedaan.

Afgelopen vrijdag opnieuw contact gezocht. Yes, auto komt er bijna aan want is afgelopen week geproduceerd. Mooi. Maar nu; is het allemaal duidelijk mbt het leer? Ja meneer. er staat Antraciet. Ja, ok, en de kleurcode van het leer en van het stiksel? Nee. dat staat er niet.. GRRR..:mad:

Vanmorgen maar de stoute schoenen aan gedaan en naar ALBA gebeld. Alleraardigste dame aan de lijn die mij wel kon helpen. Gelukkig, want eigenlijk hoor je als consument natuurlijk geen contact te hebben met hen. Desondanks had ze slecht nieuws: de kleurcode was niet doorgekomen. De stiksels waren dus gewoon in antraciet uitgevoerd. Een nieuw pakketje bekleding is de enige optie en dat kost 3 weken.

Opnieuw de dealer gebeld. Inmiddels ook op de hoogte van dit probleem zijn ze op zoek gegaan naar een oplossing. Ze hopen de auto nu eerst naar de werkplaats te halen voor kenteken en trekhaak, over 3 weken leer erin en daarna zsm afleveren. Ik ga er maar vanuit dat dit 6 weken gaat worden, dan valt het mij straks mee.. maar het valt mij zwaar.

Misschien vind ik het nog wel het ergst dat ik de dealer en leasemaatschappij meerdere malen heb ingelicht en voorzien van kleurcodes. Zowel voor als na bestellen. Nooit is er serieus naar gekeken, of in ieder geval, het resultaat was er niet naar. Dat is toch doodzonde?

Overigens alle lof voor ALBA, heb daar tot nu toe alleen hele hulpvaardige en aardige dames gesproken. Bij de dealer gaat het nu een paar keer fout door personele wijzigingen en overdrachten van werk. Allemaal menselijk, dus niks voor aan een schandpaal maar ik vind het erg jammer dat ik er de dupe van ben.. :shutup::shutup:

Aan de andere kant; ik heb mijn auto straks in een week of 16 geleverd gekregen. Als ik dan andere forummers zie mag ik niet eens klagen...:pieker:
 

Okki

Donateur
Tjsa, je moet overal zelf achteraan tegenwoordig. Goed dat je dat toch gedaan hebt.

Mogelijk zie ik je eens rijden....ik woon zelf ook in de Drechtsteden en ben ook werkzaam in de martieme wereld...reparatie van scheepsmotoren. Helaas.....een auto van de zaak zit er bij mij niet in.... :nono:
 

KodiaqS2

Senior Member
weer een update over het bestel / lever / leer drama; nieuwe leer is een week na ontdekking van de fout opnieuw besteld (fijn om te weten dat ze er een echte spoedklus van maken.. :laugh::laugh::mad: Inmiddels willen ze niet meer kwijt dan dat ze denken dat week 24 ze wel meer weten over afleveren.. goh, briljant toch, autodealer zijn; je doet maar waar je zin in hebt de klanten komen toch wel..:banghead:

Aan de ene kant snap ik het wel, het gaat fout en tja, dan duurt aflevering gewoon opeens een paar weken langer. De andere kant is; de communicatie blijft zelfs nu ze niet meer afhankelijk zijn van de fabriek bar en bar slecht. Op zijn minst een excuses en af en toe doen alsof je er echt alles aan doet zou leuk zijn. Maargoed, zoals ik al zei, de klanten komen toch wel. Dus waarom zou je..:lezen:
 
Bovenaan Onderaan