Niet met de Yeti op vakantie

Rosinfield

† In Memoriam
Vandaag van de dealer gehoord dat mijn Yeti eind juli wordt gebouwd. Net te laat want ik ga 31/7 naar Slovenie. Zal dus met de Yaris Verso moeten. Jammer dus. Ik vond de verwachte levertijd van 8 weken wel erg optimistisch klinken, maar dat had dus op zich gekund, ware het niet dat de fabriekssluiting er tussen komt.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat gaat helaas niet. Vorige keer toen ik een nieuwe auto had gekocht, begaf mijn uitlaat het net in de (lange) periode van bestelling. Hopelijk blijft dat me nu bespaard!

CaseyBasey

Actief lid
Erg jammer Rosinfield, maar 8 weken was ook wel heel optimistisch. Toen ik de mijne bestelde op 16 juni, in week 24, werd week 33 als productieweek genoemd.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, maar ik heb de indruk dat het sterk afhankelijk kan zijn van het tijdstip van bestelling. Zoals ik zei, zonder die fabriekssluiting zou het redelijk zijn uitgekomen. Maar ik was er stiekem al bang voor hoor. Dus nog even langer voorpret (die is achteraf meestal nog het leukst).

darkprojectx

Forumguru
aan de andere kant, ik zou niet graag op vakantie gaan met een spiksplinternieuwe auto. Wie weet zitten er toch puntjes aan die niet helemaal goed zijn, of een bestuurder met een franse slag parkeerd snachts even zn auto er tegenaan en tuft daarna door naar de volgende camping.

CaseyBasey

Actief lid
Dat (lange) wachten is aan de ene kant niet fijn maar aan de andere kant kan je inderdaad langer genieten van de voorpret.
Wat betreft direkt op vakantie gaan met een nieuwe auto: ook ik ben dat van plan, althans dat lijkt zo uit te gaan komen. Maar eigenlijk zou ik liever eerst zo'n 5000 km in Nederland rijden...

corsaar

Senior Member
Casey@ ben je ergens bang voor ? Je hebt een topauto besteld.
Hup meteen de grens over met dat ding !!

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb toch in m'n achterhoofd al die probleempjes die een aantal Yeti-rijders de eerste helft van dit jaar hadden vlak na oplevering. Al bleek meestal alleen een software update nodig.

TamRex

Actief lid
Oei,
De productie van mijn Yeti is door de fabriek gepland in week 29 (lijkt mij dat ze daar op de fabriek toch ook van het bestaan van hun eigen vakantie weten, mag ik toch hopen).Ik verwacht dan de levering in week 31, hooguit week 33.
Wij willen dan vanuit het Zuiden een tocht rond het IJsselmeer maken (lekker inrijden, uitproberen, om beurten sturen en overal de Yeti laten zien). Teruggekomen van die tocht (c.a. 500 km) dan gelijk naar Oostenrijk (skivakantie voorbereiden) en mogelijk via Tsjechie terug.

Moet ik nou ook bang zijn voor probleempjes?

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, gelukkig is voor beide iets te zeggen. Zoals de bekende Nederlandse filosoof J. Cruyff al zei: "ieder nadeel heb ze voordeel!"

TamRex

Actief lid
Kheb alleen maar op de laatste pagina gekeken, verder terug ga ik niet !:bye:
Ik ben er overigens niet blind voor maar ik zie het wel.

Oei,
De productie van mijn Yeti is door de fabriek gepland in week 29 (lijkt mij dat ze daar op de fabriek toch ook van het bestaan van hun eigen vakantie weten, mag ik toch hopen).Ik verwacht dan de levering in week 31, hooguit week 33.

Volgens mijn dealer is de fabriek van mijn bestelde Yeti dicht in week 27, 28, 29. De productie van mijn Yeti staat nu gepland in week 30 (oorspronkelijk week 23), met levering hopelijk in week 32.

Krijg hem nu als het goed gaat geleverd een week voor mijn vakantie. Zoals nu gepland ga ik wel met de Yeti op vakantie naar Oostenrijk. Ik ben niet bang voor problemen, want toevallig op 300 meter van mijn vakantieverblijf in Oostenrijk zit een skoda-dealer.

Ik hoop dat het met jullie Yeti's beter gaat dan met mijn Octavia. Nog steeds niet gevonden!! In elkaar gezet in week 23 en afgeleverd in....????? Voorlopig gaan ze er van uit ergens in Augustus :( Ben er eigenlijk wel klaar mee!!

Bovenaan Onderaan