Niet meer piep

Beauri

Forumguru
Men waardeert het als je je even voorstelt, oke dan maar, ben een 60 plusser en de nieuwe in bestelling staande Skoda wordt auto nr 15 in de rij. Mijn eerste paar auto's waren er met een beetje ervaring, van de laatste negen was ik de eerste eigenaar. Heb in allerlei soorten en maten gereden, op benzine, diesel en LPG, van 3 cilinders tot 6 cilinders en van 1.2 t/m 2.5 liter inhoud. De enige overeenkomst die ze hadden.... allemaal een handgeschakelde versnellingsbak, mag graag zelf nog wat regelen onder het rijden. Heb natuurlijk wel eens gereden met een automaat, al waren die niet van mijzelf, maar het kon mij nooit bekoren. De proefrit met mijn nieuwe Skoda was er 1 met een DSG..... laat ik het vriendelijk zeggen..... heel vriendelijk.... ik was niet onder de indruk. Jammer dat ze geen handbak hadden, daar had ik veel liever in proefgereden.

Huidige auto is mijn geliefde KIA Sportage, zo'n beetje de fijnste auto die ik heb gehad/heb, geheel storingsvrij en een fijne garage voor het onderhoud. De Sportage is nu ruim 7 en dan ga ik rondkijken voor een nieuwe, helaas hadden KIA en Hyundai geen modellen naar mijn zin, nieuwe Sportage en Tucson zijn prijzig en al weer een tijd op de markt. De Fransen..... laat maar, nooit zelf frans gereden en ook het huidige aanbod met de kachelbediening op het infotainment systeem kan mij absoluut niet verleiden. Dan de Japanners, Mazda is niet onaardig en er zijn er zo nog wel een paar te noemen, toch kwam ik weer bij Skoda uit, naast de Sportage heb ik ook bijna 8 jaar gereden in de Fabia 1, een combi waar ik met heel veel plezier in rondgereden heb, ook deze was nagenoeg storingsvrij. De reden dat ik bij Skoda weg ging was de garage,hoge rekeningen en daar meer tijd aan besteden dan de beurt zelf hebben mij toen niet vrolijk kunnen stemmen. De garage heeft nu een ander naambordje boven de deur, kan alleen maar hopen dat het iets beter is geworden, al heb ik daar een beetje zwaar hoofd in.

Lid van het forum geworden om ervaringen te delen, wat vragen te stellen en wat opmerkingen te maken, want ondanks dat ik nu weer voor Skoda gekozen heb, is het toch niet alleen maar liefde, gedeelde smart is halve smart en gedeelde vreugd is een heleboel vreugd zal ik maar zeggen. Mijn forum naam Beauri kan uitgesproken worden als Bo-ri, eerste vier letters komen uit het frans, tis niet altijd makkelijk om een nick te kiezen met zoveel namen al ingebruik, als het beesie maar een naampje heeft.

Hakar

Donateur
Welkom jong.

Misschien niet meer zo piep, maar wel een jong, maakt samen weer piep jong.
Je bent niet de enige op leeftijd hier, dus dat komt wel goed.

Antera

Donateur
Welkom hier en wij delen graag onze ervaringen en ook luisteren we graag naar andermans ervaringen

Beauri

Forumguru
Dank voor het gezellige welkom:jaja:

Jullie zullen me veelal vinden in de afdeling Karoq, heb er 1 besteld op 2 november
en hoop deze begin juni in ontvangst te mogen nemen. Heb wat meer details gegeven
over mijn bestelling en hoop daar nog eventuele tips te krijgen, of andere geestelijke
ondersteuning bij weer zo'n grote aanschaf.

Ook in wat meer algemene onderwerpen wil ik best meedenken, heb ondertussen
wel een klein beetje ervaring opgedaan met auto's, al is het voor iedereen toch weer
een andere beleving, voor de 1 een noodzakelijk kwaad en voor de ander weer pure
hobby.

Beauri

Forumguru
Niet helemaal, wel een rode, maar die rode moet het gaan doen zonder de merk- en modelletters.

Dat was 1 van de zaken waar ik het bij het bestellen gelijk al over had, het wordt
gratis verwijderd door de dealer. Waarom? Ik vind het erg dubbelop om je merknaam
erop te zetten als je ook al een mooi embleem op zowel de voorzijde als de achterzijde
hebt zitten, het embleem mag er onveranderd op blijven zitten, vind het zelfs wel een
mooi en stoer embleem. Dan de modelnaam.......... Karok klinkt als katten- hondenbrok,
de hond heeft brokken met een merknaam die klinkt als karo krok. Bij mijn huidige staat
er nog wel Sportage achterop, al is dat wel een beetje overdreven, iedereen kent onder-
tussen wel het uitgesproken model van die KIA de overdreven gele Eco sticker moest
er wel direct van af en dat was ook geen probleem toen.

Had ergens gelezen dat iemand het een blote billen gezicht vind, maar liever dat dan
rondrijden in een letterbak en blote billen kunnen best mooi zijn, daar heb je zo te zien ook
wel een beetje verstand van:jaja:

Beauri

Forumguru
De brokjes komen van Caro Croc, met een C, ze zijn Crocant, Cnapperig, beesie heeft
liever mensen eten, maar hoe ik het ook spel, het blijven brokjes en de Skoda een SUV.:jaja:

Schoon als in mooi toch..... :thinking:

Heb gelukkig een Car Wash-waspas, scheelt mij een hoop werk aan de billen:jaja:

Beauri

Forumguru
Je bent de eerste die eindelijk de schoonheid van een paar mooie billen ziet....:deuk:

Maar mocht het toch te kaal zijn...http://www.superskoda.com/Skoda/KAROQ/ hier kun je dan weer mooie lingerie voor de Karoq aanschaffen...:pieker::pardon:

Bedankt voor de Link, heb hem gelijk als bladwijzer aan mijn browser toegevoegd.

Beetje overdreven prijsjes daar, maar die zwarte emblemen lijken me wel wat, samen met die zwarte omlijsting
voor de grille:thumbsup: Gaat het denk ik helemaal worden voor de rooie, hadden bij de Sportline ook wel beter gestaan denk ik, ik bedoel dan zwarte emblemen en voor de liefhebbers merk en modelnaam in het zwart. Maar als het dezelfde ontwerpers zijn die ook de andere kleuren hebben uitgezocht en die nepachterkant met overdreven nepuitlaten..... bbbrrrr, dan snap ik wel dat de door je genoemde site wel brood op de plank kan krijgen:D

Bovenaan Onderaan