Niet kapot te krijgen...

JeSko

Forumguru
Zuinige duurzame sjoemelaar, grappig, de auto is niet de sjoemelaar dat was VW zelf. Die onderzijde herken ik helemaal van mijn oude S2 qua ouderdomstrekken, die zijn er nl bijna niet, ook mijne zag er na 10 jaar onderin super strak uit ( wel veel minder km's maar toch ) , leuk om zo'n auto's te zien passeren.
 

Bakkertje

Forumguru
Het is eigenlijk gewoon een bere goede auto. Zover kilometers en zo weinig defecten. Nu denk ik we dat de rijstijl van de eigenaar ook ontzettend rustig zal zijn gezien de kilometers die hij op 1 tank rijdt. De weke achter ophanging is een bekend fenomeen en de krakende rubbers ook. Dus eigenlijk op wat los zittende onderdelen een prima auto die wat mij betreft meer credits verdiend dan wat er uit het filmpje naar voren komt.
Rondom nieuwe schokbrekers en remmen en lekker doorrijden. Oh ja en die slang van de inter cooler even oplossen.
 

Eltjo

Forumguru
Had hem ook gezien vanochtend op Youtube en dacht ook maar even de intercoolerslang te checken op dat punt.
Kennelijk doet ie het wel al nog steeds met dezelfde DPF ! Ikke nie...
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Volgens mij ook een "goede" gebruiker; lange afstanden maken, dan gaat het lekker lang mee allemaal. Qua onderhoud zou ik lekker e.e.a. vervangen, zeker als je nog een tijdje door wil. Als je schokdempers al een half miljoen km meegaan, kun je die direct vervangen en er al die tijd lekkerder mee rijden. Want voor je wéér aan de beurt bent...

Met de banden is wel wat teveel op de blauwe ogen van de bevriende garagist vertrouwd misschien. Als je 40dkm per jaar rijdt, dan doe je niet negen jaar en 180dkm (9*40dkm/2) met een setje nagelnieuwe winterbanden :) .

Chapeau ook voor de 1.6, toch een blok dat in het begin wat discussie opleverde over de duurzaamheid van de downsizingblokken!
 

andrehj

Forumguru
Gezien de zeer weinige roest aan de subframes denk ik dat het hier een binnenslaper betreft. De mijne heeft veel minder gereden, is dik een jaar jonger en staat al drie jaar binnen, maar heeft meer roest aan de subframes.
 

JeSko

Forumguru
@andrehj

Een natte auto die in een dichte garage word binnengezet gaat sneller roest vertonen onderin dan een natte auto waar de wind gewoon aan kan. Of de garage moet constant 20 graden verwarmd zijn, maar dat is luxe die maar weinigen gegeven is. Mijn S2 heeft zowel bij de vorige eigenares als bij mij altijd buiten gestaan, en dat was onderin de netste auto die je je kon inbeelden, geen spatje roest.
 

Eltjo

Forumguru
Bijna jammer dat die niet ondersteboven kon rijden om te showen.

Van stilstaan wordt die onder ook niet al te nat.
 

andrehj

Forumguru
@JeSko
Als we met een kletsnatte auto thuis komen laten we die eerst uitdruppen onder de carport.
Daarna wordt ie binnen gezet, in een geventileerde garage met vloerverwarming. Veel beter gaat een auto het niet krijgen.
 
Bovenaan Onderaan