Niet degelijk, of goede kreukelzone?

Eergisteren reedt er een Mercedes C-classe achteruit tegen mijn silstaande O2. Mijn toeteractie hielp niet, en hij zal dus wel jalours zijn geweest..:-)
Het was een klein tikje, de Merc had niet eens een kras, maar bij mijn O2 is de voorbumber nu iets naar achteren geduwd, en de motorkap is ter hoogte van de gril ingedeukt. Is de O2 nu niet zo degelijk, of is dit ten behoeve van de kreukelzone?

Dit is heel normaal bij de voorkant van een auto. Ook in het kader van voetgangersveiligheid. Achterkant van een auto is veel stijver dus daarom had die Mercedes niets.

the_master

Nieuw lid
Het klopt wat Rogier zegt, dit word gedaan om bij een eventuele botsing met een voetganger zo min mogelijk letsel te veroorzaken. De bumper vangt dan als ware de eerste klap op voor de voetganger. Maar als het goed is krijg je de schade helemaal vergoed aangezien de bestuurder van de Merc. achteruit reed. Maar ja je hebt wel schade aan je mooie O2 en dat is altijd zonde. Sterkte ermee /forum/images/graemlins/529.gif

Enkele jaren geleden reed er een auto achter in mijn 6 maanden oude Octavia 1 Combi. De voorkant was ook serieus toegetakeld en aan mijn Combi was ogenschijnlijk niet veel.
In de garage gingen ze in de koffer kijken en daar zaten wel enkele kreukels in. Alles werd overigens mooi terug gemaakt.
Ik kan alleen maar de vorige berichten bevestigen, de schade vooraan is steeds veel beter zichtbaar dan die achteraan!!

Potje

Actief lid
Re: Niet degelijk, of goede kreukelzone? *DELETED*

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bericht verwijderd door Karstieman

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/ot.gif Ben zo benieuwd wat hier nou heeft gestaan!

Octaviarijder

Actief lid

Schades aan de achterkant zie je inderdaad vaak niet, maar de gevolgen kunnen vaak heel groot zijn.

Wiseguy

Actief lid

Bericht verwijderd door Karstieman

[/ QUOTE ] /forum/images/graemlins/ot.gif Ben zo benieuwd wat hier nou heeft gestaan!

[/ QUOTE ]

Waarschijnlijk het zelfde bericht als net daarvoor... oftewel een dubbele post.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Karstieman

Forumguru

Ja, je kan gewoon je eigen dubbelpost weghalen. Dat staat wel zo netjes.

Bovenaan Onderaan