Nico’s Octavia2 RS Combi

Niekow

Nieuw lid
51D14EFF-900E-4B7B-866E-4023B4C5FEC4.jpeg Dag allemaal,

op 6-6-2020 TROTSE eigenaar geworden van deze mooie Skoda Octavia RS Combi

na 20 jaar fanatiek VW bestuurder, vooral polo’s icm kever of t2 bus,
Lid geweest van verschillende vw clubs en veel meetings geweest te zijn was het tijd voor iets anders.
Na een zoektocht naar een leuke vlotte practice auto uitgekomen bij de RS Combi.

Auto’s blijven bij mij nooit lang origineel en via dit forum al een embleemloze grill gescoord.
Nieuw VRS logo zit er al in en zwart logo is onderweg.

hoop veel wijsheid op te doen op dit forum!!

daarom al paar vraagjes;
Zit ABT sticker op de klep (neem aan alleen sticker) Iemand idee hoe ik kan controleren of hij getuned is??

men enigste minpuntje vind ik de goedkoop ogende radio, deze wil ik wisselen voor een unit met Apple CarPlay DAB+ en dubbele USB.
Iemand suggesties? Zie door de bomen het bos niet meer haha

hier alvast wat foto’s,
Groetjes Nico
 
  • Leuk
Waarderingen: Joti

Jewepe

Forumguru
Welkom en wat een mooi exemplaar! Een suggestie voor een andere radio als je het mooi in je dashboard wil hebben: Zenec. Is niet goedkoop, maar integreert volledig in de boord-electronica (CAN-bus). Inclusief stuurwielbediening en display-interface (MFA tussen de tellers). En anders een exemplaar bij Ali scoren.

PS. Ik ben afgestapt van de af-fabriek radio's/navigaties en gebruik mijn oude vertrouwde Navigon weer. Kaarten veel accurater en veel goedkoper.
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf! Of de auto getuned is zou je met Vag Can Pro (VCP) kunnen laten controleren.
 

Timmer

Donateur
Welkom

Mooie wagens doe rs'en :D

ivm tuning, duidelijkste manier (imo) is een rollenbank. Of het mogelijk is via VCP weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

qua radio, je raakt idd het bos door de bomen kwijt.
Pioneer, zenec, alpine, ... ze maken allemaal mooie radio's , maar hun prijzen zijn er ook naar.

ik had in mijn vorige wagen een RCD330+ gestoken, carplay, fm, usb (wel maar 1) maar geen dab+
 

Duijzer

Donateur
Qua tuning zou je eens kunnen kijken wat hij bijvoorbeeld doet in de tussensprint 80-120 en dat vergelijken met de fabrieksdata. Of je zoekt een stuk autobahn uit en kijkt eens wat hij aan top doet. Als je 240 ziet verschijnen en de teller loopt nog door, dan zal hij wel getuned zijn:D
 

Niekow

Nieuw lid
0FCAEE0B-33C6-490F-AC7B-DD58F225027B.jpeg 527777D7-4F22-4A1F-B40E-1935398664FF.jpeg F928C4D4-6BD2-4C85-A738-7BB9792C5ADE.jpeg “Kleine” update;

vriend van me heeft een ‘16 Octavia met 19” RS wielen, vond hij te groot en opvallend.

heb ze geruild mijn 18” RS wielen ;

Ook luxe kentekenplaten gemonteerd en de remklauwen RS groen gemaakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joti

Rallye

Forumguru
Groene remklauwen! En ik was zo blij dat ze na de eerste serie RS’en in 2006 over waren gegaan naar rode. Ieder zijn ding ;)
 

Niekow

Nieuw lid
Haha ja daar heb ik het idee bij opgedaan, ieder z’n ding idd, maar goed dat smaken verschillen
 

HDW

Forumguru
Hee daar istie dan, nette wagen hoor! Ik vind die groene klauwen ook wel wat hebben.
De grill staat zonder twijfel beter op jouw auto dan de mijne :)

Ik heb ook een behoorlijke zoektocht ondergaan voor ik de juiste radio heb, Zenec is inderdaad een goed merk, maar wel erg prijzig.
Uiteindelijk heb ik hem wel bij een Zenec dealer gekocht (ACR Reijnders in Helmond) maar die hebben ook een betaalbaarder merk, namelijk Radical (dubbeldin met een net frame er om heen)
 

Niekow

Nieuw lid
Dank je @HWD

zwarte gril in zwarte auto staat idd wat beter;)

Ben gister bij ACR langsgegaan maar gesloten ivm corona.

heb jij een Radical?
Welk type?
En neemt hij parkeerhulp enzo over?
 
Bovenaan Onderaan