nexus navigatie defect: kosten schoonmaken/reinigen lens

Hallo mensen,

mijn Nexus navigatie 'pakt' de navigatie cd's niet. Hij heeft het slechts 1x gedaan sinds ik mijn Octavia kocht begin dit jaar. Ik krijg de melding: plaats navigatie cd/geen navigatiecd geplaatst of iets dergelijks. Na veel gespeur op dit forum en een navigatieforum denk ik dat de lens vies is en dat dit de oorzaak kan zijn. Helemaal zeker weten doe ik uiteraard niet. Nu heb ik via de man die ook mijn Parrot MKI9200 heeft ingebouwd iemand gevonden die de nexus wil demonteren, lens schoon kan/wil maken en weer monteren voor EUR. 45,=.

Ik heb me rot gezocht op internet naar bedrijven die dit ook doen, maar niets kunnen vinden. Ik heb dus geen offertes om te vergelijken. Wat is jullie mening over deze prijs? Staat het in verhouding met de werkzaamheden?

Vriendelijke groet,

René

fbijma

Nieuw lid
Ik zou gewoon bij een goede audio zaak een schoonmaak cd-tje kopen met vleoistof. Ik denk dat dit
veel goedkoper is dan 45 euro en dan hoeft dat ding ook niet te worden uitgebouwd!

Groeten Frans

Hoi frans,

bedankt voor je antwoord. Ik heb ook al zo'n schoonmaak cd besteld en geprobeerd deze te gebruiken, echter zelfs deze pakte hij niet. Achteraf maar goed ook want zoals ik had gezegd (ik had al diverse fora doorgespit) blijkt zo'n schoonmaakcd het probleem alleen maar erger te maken, met zelfs het stuk maken van de lens tot gevolg ivm het borsteltje dat op de cd zit.

Mvg René

Ligflits

Senior Member
Waarom niet gewoon terug naar de dealer? Van een auto van een half jaar oud mag je toch zeker wel verwachten dat dit werkt. Tenzij je bijv stucadoor bent en je hele auto één grote stofbende is van de kalk die je elke dag vervoerd...

Hoi Ligflits,

voor alle duidelijkheid, ik heb mijn octavia sinds begin dit jaar, echter het bouwjaar is 2007 ;). Sorry voor de onduidelijkheid. Dealer gaat dus niet op haha.

Hey mensen,

helaas deed de navigatie het na de reinigingsbeurt nog steeds niet... Lens was wel vies, maar blijkbaar is er meer aan de hand... misschien dat het loopwerk stuk is. Ik ga er maar geen kosten meer aan spenderen. Jammer!

Bovenaan Onderaan