Nexen banden

Gigs

Lid
Rij vanaf januari 2010 met een yeti. De laatste 4 jaar met de Michelin primacy tot tevredenheid.
Nu twee weken terug een vrij jonge Yelti aangeschaft van 2017 met zeer weinig kilometers op de teller (7.500) dus ik neem aan dat deze vanaf fabriek er onder zitten.
Dit merk is Nexen, nooit van gehoord.
Maar wat me nu zo opvalt, ze zijn stil en wegligging voelt goed aan, vergeleken met de Michelin's van m'n vorige Yeti.
Lig het nu aan de auto of aan de banden. Kan me dit niet voorstellen ze zijn de helft goedkoper bij m'n bandenboer. Of slijten ze veel harder.

Vriendelijke groet. Leo
 

Highway

Forumguru
Verschil hoeft hem niet in de banden te zitten, maar dat je oude Yeti uit 2010 (of eerder) is, en de nieuwe uit 2017. De nieuwe kan bijv. veel beter geïsoleerd zijn.

Banden gaan vaak ook meer herrie maken als ze ouder worden / minder profiel hebben. Mogelijk dat de banden op de oude Yeti gecupt waren zonder dat je het had gemerkt, dat maakt ook vele herrie.

Ik heb wel vaker van het merk Nexen gehoord. Net als iedere fabrikant - ze zullen betere en slechtere banden hebben. Sommige banden presteren goed op 1 vlak, maar op een ander wat minder.

Ook Michelin heeft minder goede banden (wat ik me herinner van vroeger, was dat een bepaalde type van de energy serie goed was op droog, maar slecht in de regen).

Beste kan je de naam+type etc. van je band aan google voeren, en kijken wat deze uitspuugt.
 

VAG-man

Forumguru
Nexen is voor mij een bekend merk. Het is nét geen A-merk. Beetje in het straatje van Hankook, Viking en Nokian.
Zoals eerder gezegd, dat ze stil zijn komt voornamelijk doordat vrij nieuw zijn. Veel plezier met de nieuwe Yeti.
 

CDK

Forumguru
Bij Nokian komt bij mij alleen het “omkoopschandaal” op het netvlies :deuk: Goede testresultaten hadden een prijs ;)

Edit:
Ze ontwikkelden zelfs speciale compound voor banden die getest zouden worden. Jammer dat dit type banden effectief nooit bij consumenten terecht kwam.
Dan ben je naar mijn bescheiden mening geen A merk.
Dat VAG ook sjoemelde was niet in het nadeel van de consument. Wat Nokian deed wél.
 

EdK

Forumguru
Tsja Corné bij mijn RR heb ik Nokian banden erop gehad dit kwam door klapband met de Conti's in het noorse
Had op dat moment nog nooit van Nokian gehoord, maar Conti moest besteld gaan worden bij die Noorse bandenboer en Nokian hadden ze liggen op voorraad in mijn maat toendertijd
Dus tsja je wil verder met vakantie en met reservewiel een inch kleiner de rest van vakantie doorrijden zag ik niet zitten
Maw zijn Nokians opgegaan, en moet zeggen dat ze mij prima bevielen en ze eigenlijk nog beter vond dan de Conti's

Mijn ervaring was dat ze slijtvaster , stiller en een zeer goede grip hadden tov de conti's die er toen eigenlijk altijd maar standaard onder gingen....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jevalo

Lid
Ik heb nexen gehad op mijn saab een paar jaar geleden, waren 15 inch weet even niet meer welke maat precies. Ze bevielen prima! Goede grip kan ik me nog herinneren.
 

CDK

Forumguru
Voor een standaard auto en een eco rijstijl volstaat Nexen, Nokian, Toyo, Hankook etc. prima. Zeker als je onder de 18” blijft.
 

Jevalo

Lid
Ik zou zeggen standaard auto standaard rijstijl, zijn er echt leden bij die enkel eco kunnen rijden?:pieker:
 

JdeGroote

Senior Member
Mijn Yeti van 2017 staat ook op Nexen banden, kende het merk tot dan ook niet;-P Herken me in tests waar het gaat om 'Geräusch'.
 
Bovenaan Onderaan