Newbie in elektrisch rijden

Mijn naam is Peter en vanaf eind maart/ begin april mag ik mijn nieuwe Skoda Enyaq IV60 business Edition plus (graphite grey) ophalen.
Dit is een zakelijke lease auto. voor een gezin met 3 pubers en een Franse Bulldog moet dit groot genoeg zijn.
Hiervoor eigenlijk altijd Peugeot gereden (307sw, 407sw en 308sw). nu verplicht over naar elektrisch rijden, waar ik heel erg aan moet wennen.
Ik stap er met goede moed in ondanks alle ellende die ik hier en ook op andere sites/forums lees.

Japanese Power

Donateur
Welkom Peter,

Ach ja. Het gras is vaak groener aan de overkant. Ik ben ook een van de early adaptors en heb genoeg ellende meegemaakt. En nog loop ik tegen bepaalde onhebbelijkheden aan. Maar aan de andere kant heeft EV rijden ook weer veel positiefs wat je met een ICE niet hebt. Dus ja: genoeg voors en tegens. Maar je hebt je al goed ingelezen zeg je dus hebt bewust een keuze gemaakt. En ja, de nieuwere Enyaq’s worden met betere software afgeleverd dan de oude trouwe klanten die nog steeds op 3.0 zitten. Veel plezier straks.

leon-cupra

Forumguru
Welkom.

EV rijden is gewoon zalig. Rij nu een jaar EV (Model Y). Met mijn vorige wagen (Cayman) deed ik 1500km op een jaar. Zit met de tesla aan 7.000km. Zegt genoeg. Met mijn ervaring die ik nu heb, heb ik spijt dat ik niet vroeger aan de EV ben gegaan.

leon-cupra

Forumguru
Wat is daar overdrijven aan ? Als ik EV rijden zalig vind, wie ben jij om mijn eigen mening tegen te spreken. Dat jij het anders ervaart is jouw volste recht.
Met het “zalig rijden” heb ik het puur over rijden zelf. One-pedal drive, een bak die niet moet denken welke versnelling te nemen, instant koppel, hemelse stilte …

hemi24

Forumguru
Als ik ‘‘s avonds nog even snel van ver naar huis moet en van snellader naar snellader rijdt, ervaar ik dat toch echt als minder prettig…

Even op één dag 1700km wegtikken is er met de EV niet bij, maar dat kón en deed ik met de Kodiaq wel!

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 kan dat inbeelden dat je dat als “minder prettig” ervaart maar dat is nu eenmaal EV rijden. Is een technologie die in haar kinderschoenen staat.
En ook “even snel weg ‘s avonds voor een zeer lange rit” en “ritje van 1700km” zijn niet de dagdagelijkse ritjes van het merendeel van alle bestuurders.

Canon-Eye

Forumguru
Als ik EV rijden zalig vind, wie ben jij om mijn eigen mening tegen te spreken
Het zit 'm vooral in de formulering. Als je had geschreven "Ik vind EC-rijden zalig", dan kan niemand dat betwisten, juist omdat je daarmee expliciet duidelijk maakt dat het om jouw mening gaat.
Maar "EV-rijden IS zalig" is een algemene stelling die wel degelijk betwist kan worden, simpelweg omdat dit niet altijd en overal voor iedereen opgaat.

Canon-Eye

Forumguru
@leon-cupra Dat gold dan toch net zo duidelijk - of niet - voor @hemi24 ? Die maakte (m.i. terecht) die nuancering omdat het voor hem anders ligt en daarop reageerde jij dan weer met "wie ben jij om...".
Tsja... beetje rustiger kan ook wel, denk ik dan. En da's ook een mening, hè. ;)

EdK

Forumguru
Loop niet zo te zeiken met zijn allen !!
Wees blij dat je EIGEN vervoer hebt en niet met de trein/bus hoeft, duurt je reis nog langer !!!
PFFFffffffff tis weekend hoor !!! 2 dagen laden of 10 min tanken...............:dankje:

Bovenaan Onderaan