Newbee vraagjes

Eric B

Lid
Hallo,

Sinds een kleine 2 weken ben ik in het bezit van een Station 1.2TDI Greenline.
Ik heb het forum wat door gespit en zag daar wat dingen die bij mij blijkbaar anders zijn.

Ik heb 2 bermlichten(?) Dagrijlichten(?) onderin mijn voorbumper die bij draaiende motor altijd aan staan.
Ik las ergens dat je dit kan aan of uitzetten met een schakelaar bij de zekeringen. Die heb ik dus niet.
Achter brand niets en de dashboardverlichting ook niet. kan dit zo of is er ergens iets niet in orde?

Ik heb een bleutooth voor de telefoon in de radio en op het stuur zitten. Super handig maar als ik in of uitstap is de piep van verbinden echt knetterhard. Heb overal gezocht maar het instellen van die toon kan ik nergens vinden.

Kan ik ergens terugvinden of de terugroepactie / aanpassingen gedaan zijn?

Bedankt alvast!
 

hemi24

Forumguru
Terugroepacties worden meestal met een sticker/aantekening in het serviceboekje vastgelegd.

Doorgaans wordt in de kofferbak links naast het reservewiel ook een sticker met een code van de desbetreffende terugroepactie geplakt.

Nachmessung_Polo_04_600x400_281690.jpg


large_1516288982406559.JPG
 

Eric B

Lid
TNX Hemi.
Ik vindt inderdaad wat stickers in de kofferbak. Maar in het onderhoudsboekje staat niets.
 

greenlinediesel

Senior Member
Hi Eric,

Ik heb 2 bermlichten(?) Dagrijlichten(?) onderin mijn voorbumper die bij draaiende motor altijd aan staan.
Ik las ergens dat je dit kan aan of uitzetten met een schakelaar bij de zekeringen. Die heb ik dus niet.
Achter brand niets en de dashboardverlichting ook niet. kan dit zo of is er ergens iets niet in orde?

Is inderdaad normaal. Met VCDS/VCP kun je aanpassingen doen. Eerst had ik het als volgt: stadslichten (voor/achter) aan I.C.M. DRL (lichtschakelaar op 0) dashboard verlichting blijft dan uit. Nu is het als volgt gecodeerd: DRL blijft aan (ook I.C.M. met stadslichten) tot dat de dimlichten in worden geschakeld. Nu brandt dus DRL + stadslichten (voor/achter) + dashboardverlichting :-)

Ik heb een bleutooth voor de telefoon in de radio en op het stuur zitten. Super handig maar als ik in of uitstap is de piep van verbinden echt knetterhard. Heb overal gezocht maar het instellen van die toon kan ik nergens vinden.

Heb ik ook inderdaad. Hij lijkt gelijk te gaan met het volume als je een gesprek voert. Tijdens de piep kun je deze aanpassen door aan een volumeknop te draaien. Deze info wordt dan opgeslagen (maar heeft bij mij ook invloed op het volume van het telefoongesprek)

Kan ik ergens terugvinden of de terugroepactie / aanpassingen gedaan zijn?

Toen ik bij Skoda de terugroepactie heb laten uitvoeren kreeg ik hier een certificaat bij. Volgens mij kun je met een Android/iOS app zoals Finnik iKenteken zien of de terugroepactie nog openstaat op jouw kenteken.

Succes en veel plezier van de Faab! Het is een erg fijne auto.
 
Bovenaan Onderaan