New wheels..........

machlo

Forumguru
Vandaag de handtekening gezet onder een koopcontract voor een "nieuwe" auto. De Fabia begint ouderdomsverschijnselen te vertonen.......je kent dat wel.....blijf ik doorrijden en de reparaties betalen of kopen we nieuw. Ja, ja, ik weet het......ook die andere auto kan gebreken hebben, krijgen,.......oudere auto kost nu eenmaal geld, etc, etc. Ofwel, er gaat een Picanto 2 komen. Vandaag proefgereden, ligt stevig op de weg, stil, zit stevig in elkaar. Ik kon zelfs achter mezelf zitten zonder de voorstoel aan te raken.....:maakmegek:.
Heb nog 4 jaar fabrieksgarantie.......benieuwd hoe Kia hier mee om gaat tov PON......hoop ze overigens niet nodig te hebben!
Benieuwd of het Kiaforum kan tippen aan dit forum, hier een hoop geleerd wat betreft mijn auto, maar ook wat betreft onderhoud en garages......zal er regelmatig nog eens doorheen lopen, dit skodaforum!
:wavecry:
 

Spinal

Forumguru
Wij hebben ook een Kia Picanto 2 als tweede auto. Goedkoop in wegenbelasting en rijd erg goed. De 1.2 weegt 830kg en heeft 86pk, daarmee kun je goed meekomen met het verkeer. Ook de brouwkwaliteit is echt dik in orde. Als ik hem vergelijk met de Peugeot 107 van mijn moeder dan zit de Kia toch heel wat beter en meer solide in elkaar (wat prijs betreft als occasion liggen ze gelijk) en rijd echt een stuk fijner.
 

machlo

Forumguru
@sitechris
Een Picanto uit juli 2014 met 30.000 op de teller. Een vrij basic versie maar wel zgan......
Ben nu bezig om de standaard radio en boxen te vervangen door een dubbele din. Die standaard radio is echt ruk, wat een blikkerig geluid.
Motorgeluid (3 cilinder, 999 cc) valt niet echt op......sterker nog, heb vanaf Bergen op Zoom tot Goes per ongeluk in zijn 4 gereden (wel beschaafd tempo)....had het even niet door :tegek:
Wat ik opvallend vind is de wegligging van dit autootje. Ligt erg strak op de weg, richels en bobbels worden bijna zonder te merken weg gewerkt. Dat voor een auto van een goeie 820 kg ledig. Alles klapt "lekker" dicht. De ruimte achterin (lees niet de kofferbak ) valt me ook erg mee.
Wat me over de streep heeft getrokken zijn de ervaringen rondom betrouwbaarheid (Anwb, adac), "afkloppen".
 

machlo

Forumguru
Wij hebben ook een Kia Picanto 2 als tweede auto. Goedkoop in wegenbelasting en rijd erg goed. De 1.2 weegt 830kg en heeft 86pk, daarmee kun je goed meekomen met het verkeer. Ook de brouwkwaliteit is echt dik in orde. Als ik hem vergelijk met de Peugeot 107 van mijn moeder dan zit de Kia toch heel wat beter en meer solide in elkaar (wat prijs betreft als occasion liggen ze gelijk) en rijd echt een stuk fijner.

Helemaal mee eens.........ik rijd de 1.0 versie met 69 pk (1 pk méér dan mijn Skoda .......:deuk: ....dat wordt scheuren!!). In veel opzichten goedkoper maar is dan ook een klasse lager (hoewel je dat niet altijd ervaart).
 

Spinal

Forumguru
@machlo maar die radio dat is echt een aanfluiting idd. Wat een crap geluid komt daar uit. Ben benieuwd naar jouw resultaat als je radio vervangen hebt.
 

hemi24

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop!

Best een lekker dingetje, heb er gisteren zelf nog eentje gekocht; was na 5 minuutjes alweer weg!
(of was dat een picanto met een "k"..?)
 

machlo

Forumguru
@machlo maar die radio dat is echt een aanfluiting idd. Wat een crap geluid komt daar uit. Ben benieuwd naar jouw resultaat als je radio vervangen hebt.

@Spinal
Net mijn nieuwe radio er in gezet, andere boxen had ik al geplaatst......man, man wat een verschil. De combinatie was gewoon ruk, alleen andere boxen was ook niet voldoende!
 

Bijlagen

  • 475028B8-534D-441C-9DCF-9A3F9E08FAC4.JPG
    475028B8-534D-441C-9DCF-9A3F9E08FAC4.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 27
  • 3924A7A0-21B2-49AE-A0A5-FE5521602EE4.JPG
    3924A7A0-21B2-49AE-A0A5-FE5521602EE4.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 27
Bovenaan Onderaan